Kim_S schreef: ↑wo 29 apr 2020, 15:09 Mijn ouders zijn vrijdag 40 jaar getrouwd. En we hadden een heleboel leuke dingen gepland die nu allemaal niet door kunnen gaan natuurlijk.Zo lang je alleen maar naar je ouders gaat en onderweg geen contact hebt met andere mensen, en als jullie minimaal 1,5 meter afstand houden zou het moeten kunnen (zeggen ze).
Nou is dat niet zo’n drama, we halen het wel weer in.
Ik wil er dus vrijdag naartoe. Gewoon, elkaar even zien, op gepaste afstand wel. Ik ben al bijna 2 maanden niet bij ze geweest, terwijl dat anders bijna elke week is. We zijn allemaal niet ziek, en we komen allemaal nergens buiten de supermarkt. Ik vind dat het moet kunnen, manlief vindt van niet. En hoewel ik hem kan begrijpen, vind ik het toch belangrijk om er vrijdag te zijn voor mijn ouders, op hun “feestelijke” dag...
Wat zouden jullie doen?
Zelf zou ik het niet doen. Als ik om me heen kijk gaan veel mensen hun eigen grenzen bepalen en daardoor gaan veel mensen toch weer van hot naar her reizen. Niet omdat het moet maar omdat ze vinden dat het moet kunnen. Dat je je nu niet ziek voelt hoeft niet te betekenen dat je geen drager van het virus bent omdat je nog in de supermarkt geweest bent bijvoorbeeld.