Kim_S schreef: ↑wo 29 apr 2020, 15:09
Mijn ouders zijn vrijdag 40 jaar getrouwd. En we hadden een heleboel leuke dingen gepland die nu allemaal niet door kunnen gaan natuurlijk.
Nou is dat niet zo’n drama, we halen het wel weer in.
Ik wil er dus vrijdag naartoe. Gewoon, elkaar even zien, op gepaste afstand wel. Ik ben al bijna 2 maanden niet bij ze geweest, terwijl dat anders bijna elke week is. We zijn allemaal niet ziek, en we komen allemaal nergens buiten de supermarkt. Ik vind dat het moet kunnen, manlief vindt van niet. En hoewel ik hem kan begrijpen, vind ik het toch belangrijk om er vrijdag te zijn voor mijn ouders, op hun “feestelijke” dag...
Wat zouden jullie doen?
Tja, officieel mag je natuurlijk gewoon op bezoek, tenzij je met meer als 3 personen gaat en je ouders klein behuisd zijn
Wij zijn vorige week toen het zulk mooi weer was bij mijn vader op bezoek geweest....samen in de tuin en op gepaste afstand (toen wist ik eigenlijk niet eens dat dat zelfs niet mocht omdat hij 70+ is

.... ik dacht dat dat alleen gold voor niet-thuiswonenden)
Het grootste bezwaar wat ik er bij had is dat hij op 200km afstand woont, dus neem ik 'bewust' risico om ver te reizen om 'even een bakkie bij pa te doen', maar aangezien ik hem ook al weken niet gezien had en het toen mooi weer was wilde ik dat risico wel nemen en zijn we na anderhalfuur weer huiswaarts vertrokken met een blije pa achterlatend
Verder geen risico qua Corona want wij hebben geen klachten en hij ook niet en we zijn niet bij elkaar in de buurt geweest.
Dus als je ouder redelijk in de buurt wonen en ze in huis de ruimte hebben om genoeg afstand van elkaar te houden (want het weer werkt niet echt mee om buiten te zitten) zou ik gaan.....desnoods even in je eentje
En als ze niet echt de mogelijkheid hebben om in huis mensen te ontvangen maar ze wonen wel dichtbij, zou ik langsrijden en een bos bloemen en taart in de tuin zetten....een kushand door het raam.....en hop, weer naar huis