Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pluk
*Remy* schreef: ma 27 apr 2020, 15:11 Bij de boete heb ik nog niet eens stil gestaan, al heb je daar wel n punt. Ben me eigenlijk alleen continu af aan t vragen hoe groot t risico is waar ik mam aan bloot stel, wanneer ik doe wat zij zo graag wil. Misschien wachten tot er mogelijk n versoepeling vd maatregelen komt ?
Twee personen uit een ander huishouden mogen bij elkaar in de auto zitten. Bekeuren doen ze bij 3 of meer.
Als de auto schoon is, je moeder achterin gaat zitten, jij een mondkapje draagt en jullie beide handenwassen etc dan is het risico beperkt denk ik. Ik zou de airco en zo wel uitlaten staan.
Juist bij mensen op leeftijd tellen de dagen. De kans dat 1 van beide getroffen wordt door ander fysiek onheil in de tijd totdat de corona maatregelen worden opgeheven is ook aanwezig en waarschijnlijk groter dan de kans op corona krijgen via jou. Als het gemis zo erg is dat zij daar mentaal (of fysiek)onder lijden dan zou ik t doen.
Door Lizzy
*Remy* schreef: ma 27 apr 2020, 14:37 Waarschijnlijk weet ik t antwoord al, maar zouden jullie je 80-jarige vitale moeder, die zelfstandig woont met n geheel ontsmette auto naar haar 84-jarige zus brengen, die ook zelfstandig woont (rit van 45 minuten) ? Beide dames hebben geen klachten, wandelen, fietsen, doen zelfstandig boodschappen en missen elkaar heel erg. Ik besef heel goed dat ik de gevaarlijke factor in deze ben, aangezien mijn moeder in mijn (ontsmette) auto zal zitten, op de achterbank. Ik heb geen klachten en zal continu n chirurgisch mondkapje dragen. Ik kom wel 2 dagen per week in contact met enkele collega's op t werk, op 2 m afstand.
In de auto heb je geen 1,5 meter afstand. Dus ik zou er niet blij mee zijn. Je zou eventueel wel iets van een scherm achter je voorstoelen kunnen zetten van perspex (ik neem aan dat niet eenmalig gaat gebeuren? Dit soort bedrijven: https://www.justincase.nl/anti-coronascherm-2/ doen goede zaken momenteel). En ik deed moeders ook een mondkapje om. De zussen moeten ook minimaal 1,5 meter uit elkaar blijven zitten vind ik. Liever 2. En het liefst buiten. Of lekker een raam open binnen maar dan wel beide een mondkapje voor. Ja, ik ben liever te voorzichtig zoals je weet :biggrin2:
Door Kim_S
Hier in Duitsland zijn vanaf vandaag mondkapjes verplicht in de winkels en het OV. Ook voor kinderen vanaf 7 jaar, en laat de jongste nu net 7 zijn en er dus ook aan moeten geloven...

Beetje geknutseld, en ze kan in ieder geval modieus mee naar de winkel nu :cool: (als het nodig is)
15279133-9961-47A7-B965-C01A344BB6E9.jpeg
15279133-9961-47A7-B965-C01A344BB6E9.jpeg (862.57 KiB) 1561 keer bekeken
Door Ina
Ik zag vandaag dit filmpje op FB.....ik vond het wel een slimme, eenvoudige manier om een altijd passend masker te maken zonder dat die van je oren kan zakken

Door Ina
Kim_S schreef: ma 27 apr 2020, 19:58 Zegt ze nu, heb de hele middag zitten klooien ;D

Ach....ik ga er zomaar van uit dat je er wel meer als 1 nodig gaat hebben ;) ....volgende keer is het waarschijnlijk een stukje sneller klaar op deze manier ;D
Door *Remy*
Lizzy schreef: ma 27 apr 2020, 17:00 In de auto heb je geen 1,5 meter afstand. Dus ik zou er niet blij mee zijn. Je zou eventueel wel iets van een scherm achter je voorstoelen kunnen zetten van perspex (ik neem aan dat niet eenmalig gaat gebeuren? Dit soort bedrijven: https://www.justincase.nl/anti-coronascherm-2/ doen goede zaken momenteel). En ik deed moeders ook een mondkapje om. De zussen moeten ook minimaal 1,5 meter uit elkaar blijven zitten vind ik. Liever 2. En het liefst buiten. Of lekker een raam open binnen maar dan wel beide een mondkapje voor. Ja, ik ben liever te voorzichtig zoals je weet :biggrin2:
Dank je. Ik zit er grotendeels hetzelfde in als jij. Mijn moeder en tante vinden dat ik heel erg overdrijf en zullen zeker geen mondkapje dragen. Om mij een plezier te doen houden ze wel de 2 meter afstand aan en zullen ze ook buiten gaan zitten, indien het weer het toelaat. Ik heb Justincase zojuist de opdracht gegeven om een scherm te maken voor in mijn auto. Zal me er zelf een stukje geruster door voelen (minder kans dat ik iets doorgeef aan mijn moeder), mam maakt het allemaal niet veel uit :)
Door hannabelgje
Broerlief ligt op de spoed in het zkh. Kortademig, duizelig en hartritme abnormaal. Ze hadden een 5 minuten coronatest gedaan en dat is het niet. Geen idee wat het wel is maar hij mag deze avond niet meer naar huis. Is dat niet raar dat ze na een paar minuten al de uitslag van die corona test weten?
Maar ff afwachten wat em mankeert. Hij is nog nooit voor zichzelf in het zkh geweest en vindt het erg spannend. Dat er niemand bij hem mag zijn helpt ook niet natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Siberienne
hannabelgje schreef: ma 27 apr 2020, 21:53 Broerlief ligt op de spoed in het zkh. Kortademig, duizelig en hartritme abnormaal. Ze hadden een 5 minuten coronatest gedaan en dat is het niet. Geen idee wat het wel is maar hij mag deze avond niet meer naar huis. Is dat niet raar dat ze na een paar minuten al de uitslag van die corona test weten?
Maar ff afwachten wat em mankeert. Hij is nog nooit voor zichzelf in het zkh geweest en vindt het erg spannend. Dat er niemand bij hem mag zijn helpt ook niet natuurlijk.

Ohw da’s naar, beterschap voor je broer! Er zijn sneltesten voor COVID19, maar we gebruiken die in NL niet omdat we ze niet helemaal betrouwbaar genoeg vinden. Ik neem aan dat ze je broer ook nog met een PCR testen.
hannabelgje schreef: ma 27 apr 2020, 21:53 Broerlief ligt op de spoed in het zkh. Kortademig, duizelig en hartritme abnormaal. Ze hadden een 5 minuten coronatest gedaan en dat is het niet. Geen idee wat het wel is maar hij mag deze avond niet meer naar huis. Is dat niet raar dat ze na een paar minuten al de uitslag van die corona test weten?

O jakkie, corona of niet, zoiets is gewoon altijd spannend. Beterschap voor je broer, ik duim dat het 'gewoon' een aanval van hyperventilatie of iets anders snel oplosbaars is!

Oh wat schrikken!
Beterschap voor je broer en sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door