Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
galgo schreef: Kom hier ook maar weer eens kijken :-)
Ben heel weinig online, vandaar.
Heb uiteindelijk, na 3,5 jaar, eindelijk mijn huis verkocht en woon inmiddels sinds eind mei in een huurhuisje. En ben nu op zoek naar een huis met weiland. Zoek eigenlijk in heel Nederland, maar Overijssel en Drenthe hebben wel voorkeur. De enige provincie wat ik niet zo goed aandurf is Groningen (vanwege de NAM). Maar heb daar ontzettend leuke boerderijtjes gezien en heerlijk die natuur daar, en in de bovenkant van Drenthe zijn ook veel aardbevingen geweest, dus...
Zie dat hier ook wat Groningers gewoon weer een huis in eigen provincie gekocht hebben. Hoe doen jullie/hebben jullie dat gedaan met je zoektocht? Zijn er plekken in Groningen/Drenthe waar je vanwege de NAM absoluut niet naar toe wil(de) verhuizen? Of "we zien wel waar het schip strand"...
Er zijn kaarten waar aangegeven staat waar de bevingen zijn. Als je nou gewoon niet op de gasbel gaat zitten is het risico beperkt.  Ik heb natuurlijk ook gekeken wat het aardbevingsgebied is en  daar ook vandaan gebleven. Sowieso wilden wij in gemeente Vlagtwedde gaan wonen. Maar eerder woonde ik in Drenthe en had het in het buurdurp ook al gebeeft. Vandeweek dan ook Emmen, maarja, ook daar is een gasboorlocatie. Voor het geld wat je hier neertikt voor een leuk hutje vind je nergens anders wat vergelijkbaars. En dat is mede omdat half Nederland denkt dat heel groningen op een gasbel ligt en dat is gewoon niet zo. Garantie tot op de hoek natuurlijk, maar de enige aardbeving die ik tot nu toe mocht beleven vond plaats toen ik in Arnhem woonde en ik meen dat de beving toen in Limburg was.

Overigens nog gefeliciteerd met de verkoop van je woning  :)
Door galgo
Angelique schreef: Voor het geld wat je hier neertikt voor een leuk hutje vind je nergens anders wat vergelijkbaars. En dat is mede omdat half Nederland denkt dat heel groningen op een gasbel ligt en dat is gewoon niet zo.
Dat is ook denk zo. Als je niet in zo'n omgeving woont is dat beangstigend.
Ik heb deze kaart gevonden, waar ik mij nu een beetje op richt  http://sargasso.nl/meest-getroffen-plaa ... ngen/  Maar echt een kaart waar alle plaatsnamen+bevingen opstaan nog niet gevonden.
Overigens een paar leuke huizen in Vlagtwedde als favoriet opgeslagen  ;)
Door Angelique
galgo schreef: Dat is ook denk zo. Als je niet in zo'n omgeving woont is dat beangstigend.
Ik heb deze kaart gevonden, waar ik mij nu een beetje op richt  http://sargasso.nl/meest-getroffen-plaa ... ngen/  Maar echt een kaart waar alle plaatsnamen+bevingen opstaan nog niet gevonden.
Overigens een paar leuke huizen in Vlagtwedde als favoriet opgeslagen  ;)
Die met die ballen plus bijschrift is wel handig. Wij zitten dus net boven Ter Apel, eerder vlak naast Roswinkel. Nog nooit iets van een beving meegekregen. Maar daar onder Delfzijl waar al die ballies samenkomen is het not the place to buy.
Door dinky89
Wij zoeken rondom de stad Groningen maar daar is het dringen geblazen. Zien we leuk huis, vragen bezichtiging aan, wordt hij al boven vraagprijs verkocht, hoor je niets meer van makelaar of zijn er al teveel belangstellenden  :-X
Dat terwijl ik de aardbeving van vorig jaar in ten boer toch duidelijk in de stad kon voelen ;-)
Door lianneke
galgo schreef: Kom hier ook maar weer eens kijken :-)
Ben heel weinig online, vandaar.
Heb uiteindelijk, na 3,5 jaar, eindelijk mijn huis verkocht en woon inmiddels sinds eind mei in een huurhuisje. En ben nu op zoek naar een huis met weiland. Zoek eigenlijk in heel Nederland, maar Overijssel en Drenthe hebben wel voorkeur. De enige provincie wat ik niet zo goed aandurf is Groningen (vanwege de NAM). Maar heb daar ontzettend leuke boerderijtjes gezien en heerlijk die natuur daar, en in de bovenkant van Drenthe zijn ook veel aardbevingen geweest, dus...
Zie dat hier ook wat Groningers gewoon weer een huis in eigen provincie gekocht hebben. Hoe doen jullie/hebben jullie dat gedaan met je zoektocht? Zijn er plekken in Groningen/Drenthe waar je vanwege de NAM absoluut niet naar toe wil(de) verhuizen? Of "we zien wel waar het schip strand"...
Wij blijven dus ook lekker in Groningen. Zolang je niet persé in Loppersum en nabijheid wil wonen is er niks mis met Groningen.
En idd half Nederland denkt dat Groningen vandaag of morgen in de diepte verdwijnt.
Laat maar lekker denken, blijft het mooi rustig hier. Maar als je het platteland weet te waarderen kom dan gerust eens kijken en ervaar de rust, ruimte en frisse lucht en je wilt nooit meer weg.
Groningen heeft de gasbel, Drenthe krijgt windmolens, Brabant megastallen en zo is het overal wat.
Ik ga naast een varkensboer op 500 meter wonen en ja, dat zal wel eens meuren.
Nou en.
En ik ben gewaarschuwd (door westerlingen) Oooo, een gehucht met 155 inwoners( dankje Lida voor de research) daar kom je nooooooit tussen! ???
Waar tussen in godsnaam, waaaaar mot ik tussen komen? En van wie??
Als ik mn lief, mn honden, mn kat en mn kippen en een beetje ruimte, lucht en licht om me heen heb ben ik gelukkig.
Er tussen komen :biggrin2:, asjeblieft zeg, laat me met rust ;D
Door Angelique
Ach, tussen komen. Bij het eerste buurtuitje hier bleek al dat 60% import was, dus ach. Varkensmeur kan goed meevallen. Vorige huis stond ook naast een varkensboer en als ik in de achtertuin stond, stond ik krap 15 meter bij de staldeuren vandaan en de keren dat je de varkens echt rook (dan dacht je...he buur, doe de deur eens dicht) waren in 10 jaar tijd op 1 hand te tellen. Wel hadden ze soms wel eens een jodeluurtje, maar gut, ook dat went  :biggrin2:
Door galgo
lianneke schreef:
Maar als je het platteland weet te waarderen kom dan gerust eens kijken en ervaar de rust, ruimte en frisse lucht en je wilt nooit meer weg.

Daarom wil ik juist naar het platteland
:-)

Waar tussen in godsnaam, waaaaar mot ik tussen komen? En van wie??
Als ik mn lief, mn honden, mn kat en mn kippen en een beetje ruimte, lucht en licht om me heen heb ben ik gelukkig.
Er tussen komen :biggrin2:, asjeblieft zeg, laat me met rust ;D

Ja, dat wil ik dus wel, ik ben single, dus hou wel van een praatje prut met mensen die ik tegenkom, maar dat hoeft niet dagelijks op 10 meter afstand van mijn huis te zijn ;-)
Door Lida. S
Mijn buren hadden aardbevingsschade, de boeren hebben net gestrooid met kippenmest, en de weg is nu spiegelglad en onbegaanbaar door de bietenoogst.
Ik wil voor geen goud hier weg
Door Anne in Zweden
Lida. S schreef: Mijn buren hadden aardbevingsschade, de boeren hebben net gestrooid met kippenmest, en de weg is nu spiegelglad en onbegaanbaar door de bietenoogst.
:biggrin2:
Door galgo
Lida. S schreef: Mijn buren hadden aardbevingsschade, de boeren hebben net gestrooid met kippenmest, en de weg is nu spiegelglad en onbegaanbaar door de bietenoogst.
:)
Door lianneke
O, heeeeerlijk he Lida ;D
Door Angelique
Nou, zo wild is het hier gelukkig niet  :biggrin2:
Door -Annemarie-
;D ;D ;D

Wij hebben hier de scheuren in de muur, niet van de aardbevingen maar van de vrachtwagens met aardappels die door de straat rijden. De kopjes staan dan in de kast te kletteren.  :D
Als er mest uitgereden wordt hang ik de was ook niet buiten. De auto die aan de straat staat is altijd vies, evenals de ramen. Als er geoogst moet worden hoor je dat, van 's morgens vroeg tot in de kleine uurtjes.
En als de buurman de aardappels in de schuur opslaat staan de blazers de hele dag aan.
Tsja. 's Nachts gaan ze uit!  :)

Wij hebben hele fijne buren, een klein dorp maar we voelen ons hier heel erg thuis.  :)  Ik zou ook niet graag meer ergens anders willen wonen.

Maar verder gaan we Drenthe niet promoten hoor, anders wordt het hier veel te druk.  :P ;D
Door Tanna
-Annemarie- schreef: ;D ;D ;D

Wij hebben hier de scheuren in de muur, niet van de aardbevingen maar van de vrachtwagens met aardappels die door de straat rijden. De kopjes staan dan in de kast te kletteren.  :D
Als er mest uitgereden wordt hang ik de was ook niet buiten. De auto die aan de straat staat is altijd vies, evenals de ramen. Als er geoogst moet worden hoor je dat, van 's morgens vroeg tot in de kleine uurtjes.
En als de buurman de aardappels in de schuur opslaat staan de blazers de hele dag aan.
Tsja. 's Nachts gaan ze uit!  :)

Wij hebben hele fijne buren, een klein dorp maar we voelen ons hier heel erg thuis.  :)  Ik zou ook niet graag meer ergens anders willen wonen.

Maar verder gaan we Drenthe niet promoten hoor, anders wordt het hier veel te druk.  :P ;D
Maar twee mensen en een hondje kan toch nog wel? ::) :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door