galgo schreef: Kom hier ook maar weer eens kijken :-)Er zijn kaarten waar aangegeven staat waar de bevingen zijn. Als je nou gewoon niet op de gasbel gaat zitten is het risico beperkt. Ik heb natuurlijk ook gekeken wat het aardbevingsgebied is en daar ook vandaan gebleven. Sowieso wilden wij in gemeente Vlagtwedde gaan wonen. Maar eerder woonde ik in Drenthe en had het in het buurdurp ook al gebeeft. Vandeweek dan ook Emmen, maarja, ook daar is een gasboorlocatie. Voor het geld wat je hier neertikt voor een leuk hutje vind je nergens anders wat vergelijkbaars. En dat is mede omdat half Nederland denkt dat heel groningen op een gasbel ligt en dat is gewoon niet zo. Garantie tot op de hoek natuurlijk, maar de enige aardbeving die ik tot nu toe mocht beleven vond plaats toen ik in Arnhem woonde en ik meen dat de beving toen in Limburg was.
Ben heel weinig online, vandaar.
Heb uiteindelijk, na 3,5 jaar, eindelijk mijn huis verkocht en woon inmiddels sinds eind mei in een huurhuisje. En ben nu op zoek naar een huis met weiland. Zoek eigenlijk in heel Nederland, maar Overijssel en Drenthe hebben wel voorkeur. De enige provincie wat ik niet zo goed aandurf is Groningen (vanwege de NAM). Maar heb daar ontzettend leuke boerderijtjes gezien en heerlijk die natuur daar, en in de bovenkant van Drenthe zijn ook veel aardbevingen geweest, dus...
Zie dat hier ook wat Groningers gewoon weer een huis in eigen provincie gekocht hebben. Hoe doen jullie/hebben jullie dat gedaan met je zoektocht? Zijn er plekken in Groningen/Drenthe waar je vanwege de NAM absoluut niet naar toe wil(de) verhuizen? Of "we zien wel waar het schip strand"...
Overigens nog gefeliciteerd met de verkoop van je woning