Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2811169
Heel normaal, groter bloedvolume = makkelijker neusbloedingen...


Koekje, tegen dat nare maagzuur kan je aardappelsap drinken of een klein lepeltje havermout kauwen (en doorslikken)
Ik meen me te herinneren dat je medicatie tegen misselijkheid had die ook werkte voor 't teveel aan maagzuur? Zo niet, Regla PH kauwtabletten (gatsie) of drank (ook gatsie); werkt net een tikkie beter tegen 't zuur en het kan bij zwangerschap.
#2811353
Ivonne schreef: Ik heb tijdens de bevalling een blaascatheter gehad omdat mijn blaas leeg moest (net als mijn darmen maar dat terzijde) en ja daar krijg je een blaasontsteking van maar ik heb borstvoeding gegeven met ab die daarbij kon.

Verder heb ik een of andere verdoving in mijn been gehad die mij een pasr uur wat beter door de pijn hielp. Ik wil absoluut geen  ruggeprik. Uiteindelijk hebben we kunnen voorkomen dat ik een keizersnee kreeg en ik weet niet of ik dan akkoord was gegaan met een ruggeprik.....
@ blaasontsteking / blaascath
Ik werk in het ziekenhuis. Blaascath geeft zeker een verhoogd risico op blaasinfectie. Wegens slecht vorderende ontsluiting ben ik éénmalig gecatheteriseerd. Ik ben na de bevalling meteen preventief BlaseCare gaan gebruiken. Ik heb 1 x in mijn leven een blaasonsteking gehad met bloed plassen en veel pijn, 's avonds begonnen en de volgende ochtend tegen 12 uur al geen symptomen meer! Het is cranberry met de suiker D-Mannose. Die suiker wordt niet opgenomen in je lichaam maar gaat via je blaas naar buiten. De bacteriën willen het opeten, springen erop en je plast ze uit. Echt super spul!

@ pijnstilling
De verdoving waar jij het over hebt is de pethidine injectie. Deze wil ik niet ivm de mogelijke bijwerkingen en een ruggenprik wil ik ook never nooit niet vanwege de werking en bijwerkingen. Ik weet er gewoon teveel van zullen we maar zeggen. Mocht iemand pijnbestrijding nodig hebben dan raad ik het infuus aan met remifentanyl. Je krijgt een pompje bij je. Je krijgt een basisdosering en tijdens de weeën kun je 1-2 x bijspuiten. Ikzelf heb uiteindelijk dit gehad omdat ik anders geen energie meer zou hebben voor de persweeën (35 urige bevalling)... wilde eigenlijk niet maar heb het geaccepteerd op aanraden van de verloskundige. Ik drukte hooguit 1 x bij en je weeën gaan weer naar het nivo waarop je het weer prima zelf kunt. Helemaal pijnvrij zijn vind ik onnodig persoonlijk. Het is fijn om te voelen dat je aan het bevallen bent. En wat ook super fijn is... als je in het persgedeelte komt en ze het infuus uitzetten dan is het middel binnen no time uitgewerkt (enkele minuten) en kun je flink aan de slag :)
#2811354
NL_Annemieke schreef: Heel normaal, groter bloedvolume = makkelijker neusbloedingen...


Koekje, tegen dat nare maagzuur kan je aardappelsap drinken of een klein lepeltje havermout kauwen (en doorslikken)
Ik meen me te herinneren dat je medicatie tegen misselijkheid had die ook werkte voor 't teveel aan maagzuur? Zo niet, Regla PH kauwtabletten (gatsie) of drank (ook gatsie); werkt net een tikkie beter tegen 't zuur en het kan bij zwangerschap.
@ bloedingen
Gaat eigenlijk niet om het grotere bloedvolume maar om de verbeterde/verhoogde doorbloeding die je hebt. Groter bloedvolume doet er niet toe, aangezien je bloeddruk er niet van stijgt.
#2811380
_Sandra_ schreef: @ blaasontsteking / blaascath
Ik werk in het ziekenhuis. Blaascath geeft zeker een verhoogd risico op blaasinfectie. Wegens slecht vorderende ontsluiting ben ik éénmalig gecatheteriseerd. Ik ben na de bevalling meteen preventief BlaseCare gaan gebruiken. Ik heb 1 x in mijn leven een blaasonsteking gehad met bloed plassen en veel pijn, 's avonds begonnen en de volgende ochtend tegen 12 uur al geen symptomen meer! Het is cranberry met de suiker D-Mannose. Die suiker wordt niet opgenomen in je lichaam maar gaat via je blaas naar buiten. De bacteriën willen het opeten, springen erop en je plast ze uit. Echt super spul!

@ pijnstilling
De verdoving waar jij het over hebt is de pethidine injectie. Deze wil ik niet ivm de mogelijke bijwerkingen en een ruggenprik wil ik ook never nooit niet vanwege de werking en bijwerkingen. Ik weet er gewoon teveel van zullen we maar zeggen. Mocht iemand pijnbestrijding nodig hebben dan raad ik het infuus aan met remifentanyl. Je krijgt een pompje bij je. Je krijgt een basisdosering en tijdens de weeën kun je 1-2 x bijspuiten. Ikzelf heb uiteindelijk dit gehad omdat ik anders geen energie meer zou hebben voor de persweeën (35 urige bevalling)... wilde eigenlijk niet maar heb het geaccepteerd op aanraden van de verloskundige. Ik drukte hooguit 1 x bij en je weeën gaan weer naar het nivo waarop je het weer prima zelf kunt. Helemaal pijnvrij zijn vind ik onnodig persoonlijk. Het is fijn om te voelen dat je aan het bevallen bent. En wat ook super fijn is... als je in het persgedeelte komt en ze het infuus uitzetten dan is het middel binnen no time uitgewerkt (enkele minuten) en kun je flink aan de slag :)
Nou bij mij werkte de remifentanyl dus totaal niet meer vanaf ong.8 cm ontsluiting en dat was niet omdat ze het infuus uitgezet hadden  :-X . En toen kon ik echt nog niet flink aan de slag helaas...

Maar goed, het is bij iedereen anders, én niet te voorspellen hoe het zal gaan.
Informeer je goed, en geef heel duidelijk aan wat je wel en niet wil. Ik was bij de eerste echt overdonderd en het is absoluut niet gegaan zoals ik wilde. De tweede keer (expres in een ander ziekenhuis) ging het wel goed, ondanks het feit dat het heel lang duurde en de pijnstilling niet fantastisch ging. Er werd tenminste gecommuniceerd en geluisterd.
#2812644
@ esthertjuh
Wat voor merk wasbare luiers heb je?
Er zijn nl best goedkope merken maar als je op de website www.kaatjekatoen.nl kijkt dan zijn die allemaal best wel duur.
Mijn idee is wel om t aan te schaffen voor evt. meerdere kinderen, dus heb liever kwalitatief wat betere die lang meegaan.
Misschien dat die goedkope ook wel voldoen om lang mee te gaan.
Jij spoelt de luiers niet voor maar gewoon zo in de was? Gaan de vlekken er goed uit?
Hoeveel extra wasjes draai je per week?
Hoeveel luiers heb jij aangeschaft? Heb je nog andere voor dag/ nacht?

@Nadia
Het schijnt dat je qua kosten bij 1 kind al wel wat bespaard maar inderdaad veel meer bespaard als je bij evt meerdere kinderen ook de luiers gaat gebruiken. http://213.222.0.54/upload_tmp/txt_img/ ... 202013.pdf
Daarnaast scheelt het in de hoeveelheid CO2 uitstoot ondanks dat je meer wast.
http://www.milieucentraal.nl/thema's/th ... en/luiers/ (mn kopje milieubelasting vergelijken vond ik helder)

Nou ik heb woensdag een afspraak bij een luierconsulent  ::) :D voor een gratis luierconsult..... (weet niet of ik dat verder durf te vertellen  :sofa: ;))
Hihi, je verzint het niet maar ze bestaan toch echt.
Vind de aanschaf nl best aan de prijs en wil me daarom laten informeren welk merk etc geschikt zou zijn.
Ben benieuwd :)
#2812930
Ik vind die kostenvergelijking van kaatje katoen echt niet accuraat. Dat kan een pak voordeliger.

Bv. De team lollipop luiers. Die zijn net als de bamboozles bamboe en tweedelig.
http://www.bumaround.nl/webshop/voorgev ... lipop.html
Kosten 38€ voor 5+overbroekje. Als je de twee maten koopt en elk 20 zit je nog maar aan 320€ aanschafprijs. Neem nu 350 met extra overbroekjes.

Maar zelfs dat kan nog goedkoper. Bv met strikluiers. Dan kom je nog niet aan 200€ aanschafprijs...


Bovendien hebben wij hier in de gemeente ( Belgie) het voordeel dat als je voor 250€ aan luiers koopt de gemeente zelf 125 daarvan terugbetaald. Kom ik helemaal goedkoop uit :biggrin2:


Nieuwe buikfoto :biggrin2:
31 weken ver.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sieglinde op ma 18 nov 2013, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2813046
Sieglinde schreef:
Bovendien hebben wij hier in de gemeente ( Belgie) het voordeel dat als je voor 250€ aan luiers koopt de gemeente zelf 125 daarvan terugbetaald. Kom ik helemaal goedkoop uit :biggrin2:
Nu krijg ik helemaal heimwee. Wil terug naar België.  :'(

Mooi buikje!
#2814023
Nee dat niet. Wel dat een afkick kliniek (weet niet meer welke) meer zwangere vrouwen opnamen dan eerder!

Idd een prachtige buik sieglinde. Had jij niet ook een foto van in het begin 20 weken? Zou je die nog eens willen plaatsen?

Gisteren was ik 23 weken (5 maanden) gaat snel :)
Ik weet niet waarom, maar ik heb altijd gezegd dat ik met mijn zwangerschap iets met 24 weken heb. Nu gaat het eraan komen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door