Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2810357
Overigens gaat het mij niet om de kosten. Wasbaar is veel milieuvriendelijker en zuigt het vocht niet uit de billetjes van je kleintje omdat er geen chemische troep in zit. Verder is je kindje vaak eerder zindelijk. Het enige nadeel vind ik dat de luiers een pak dikker zijn en dat is soms lastig met broekjes. Maar ook dat ligt weer aan het type luier dat je kiest. Wij gebruiken zelfs wasbare billendoekjes en hebben maar 1 doekje per keer nodig. Hoor vaak dat je bij wegwerp (waar ook weer een hoop troep in zit) wel 7/8 doekjes per keer nodig hebt.
#2810459
Jeeeej! Ik heb een winterjas die past. Het is wel een beetje een zak, maar dat hou je toch met positiejassen. Hij is te ruim op de schouders, maar een maat kleiner gaat problemen met de buik opleveren. En nu zijn de mouwen wel lang genoeg.
Het voordeel van deze jas is, dat als ik gebaard heb, ben ik nog niet gelijk weer terug in mn normale vorm (voor zover die ooit nog enigszins terug gaat komen). Dan rits ik gewoon even het tussenstuk eruit en heb ik toch nog een passende jas.


Voor de nieuwsgierigen, het is deze:
http://www.wehkamp.nl/mama-kind/positie ... 3S_610372/





Ook leuk: de pakjespiet noemde me mevrouw  8)
Laatst gewijzigd door koekje op vr 15 nov 2013, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#2810479
Ik gebruik wel wegwerp, maar dat komt omdat de aanschaf te veel is voor mij.. :( en omdat vl echt niet ziet zitten om wasbaar te luieren...
Maaaaaar, we hebben wel een wasbaar zwembroekje, nog onderweg, maar besteld door vl, dus we zijn al een stapje de goede richting in...
#2810488
De zus van mn schoonzus gebruikt voor haar 2 kleine kinderen alleen maar wasbaar en van haar heb ik de meeste informatie tot nu toe gehad. Zij heeft viavia en online en ik dacht in Engeland ergens goedkoop een grote set op de kop weten te tikken.
Ze is wel begonnen met hier en daar wat proefsetjes aanvragen, zodat ze verschillende dingen en systemen kon uitproberen.

Er zijn ook mensen die zelf wasbare luiers naaien, dus in theorie zou je dat ook zelf moeten kunnen.
#2810491
Wij gaan ook wasbaar luieren.
500-700€ is trouwens absurd veel hoor.
Ik ben van zodra ik wist dat ik zwanger was wel wat beginnen aanschaffen. Heb nu 13 wasbare luiers in huis en heb daar zo'n 50€ voor betaald tot nu toe. Dit waren wel ebay luiertjes dus spotgoedkoop. De volgende zullen kwalitatief wel wat beter zijn.
Normaal heb je met een 20 tal genoeg, iets meer zorgt voor wat ruimere marge.
Geheel toevallig heb ik er vandaag 3 besteld. Alsook 3 overbroekjes en wasbare billendoekjes.
:biggrin2:
Ff zoeken welke ik besteld heb:
https://www.etsy.com/transaction/161306 ... rans_email
https://www.etsy.com/transaction/161306 ... rans_email
https://www.etsy.com/transaction/161306 ... rans_email
https://www.etsy.com/transaction/161306 ... rans_email

Dus nu heb ik 16 luiers, ben van plan er nog 10-15 aan te schaffen. Onder andere de team lollipop bamboo luiers. Kosten 35€ voor 5.

Ben ik in totaal iets van 235€ kwijt. En dan heb ik 31 luiers, ruim zat
#2810493
Esthertjuh schreef: Overigens gaat het mij niet om de kosten. Wasbaar is veel milieuvriendelijker en zuigt het vocht niet uit de billetjes van je kleintje omdat er geen chemische troep in zit. Verder is je kindje vaak eerder zindelijk. Het enige nadeel vind ik dat de luiers een pak dikker zijn en dat is soms lastig met broekjes. Maar ook dat ligt weer aan het type luier dat je kiest. Wij gebruiken zelfs wasbare billendoekjes en hebben maar 1 doekje per keer nodig. Hoor vaak dat je bij wegwerp (waar ook weer een hoop troep in zit) wel 7/8 doekjes per keer nodig hebt.
7-8 is echt onzin.... ik gebruik 2-3 doekjes per poepbeurt. Soms 4 afhankelijk van de mate van uitsmering en consistentie....
en het laatste doekje is dan echt nog schoon na gebruik.

Ik gebruik wegwerp.... gewoon omdat het makkelijker is en ik zit niet te wachten op vieze luiers tussen mijn was. Ik ga daar echt geen apartje wasjes voor draaien. Plus het lijkt me zo'n gedoe... en dan manlief die het ook niet ziet zitten.
De wegwerp die ik heb voldoen prima... droge billetjes en dus geen kapotte billetjes.
#2810848
Sonja schreef: Ik heb een doos van die bamboe-luiers liggen, maar ik vind het zo'n dik pak worden. Heb het idee dat David zich amper kan bewegen, dus heb ze nog niet veel gebruikt.  :-\

O, en zo staat hij de komende 5 jaar op z'n paspoort  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Afbeelding
Wat een prachtig mannetje. :smitten:
#2810867
Nadia schreef: Ik wil geen ruggeprik omdat je daar een blaascatheter bij krijgt. En ik heb een heftig verleden met blaasontstekingen en zo'n catheter geeft een verhoogd risico op een blaasontsteking.
Aangezien ik graag bv wil geven wil ik dan niet aan de ab zitten en geen ab is geen optie bij mij als ik ontsteking heb.
Ik heb tijdens de bevalling een blaascatheter gehad omdat mijn blaas leeg moest (net als mijn darmen maar dat terzijde) en ja daar krijg je een blaasontsteking van maar ik heb borstvoeding gegeven met ab die daarbij kon.

Verder heb ik een of andere verdoving in mijn been gehad die mij een pasr uur wat beter door de pijn hielp. Ik wil absoluut geen  ruggeprik. Uiteindelijk hebben we kunnen voorkomen dat ik een keizersnee kreeg en ik weet niet of ik dan akkoord was gegaan met een ruggeprik.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door