Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Lil schreef: Dan kan ik die buikband dus weer dubbelklappen.  :biggrin2:
Denk dat die ruffwear dus wel eens heel goed gaat passen bij de langpootmug met de lange rug.  :biggrin2:
De oude begint bij 89 dus mwah veel verschil zit er niet in.
Dit s de oude
Dit de nieuwe
Is denk ik wat gestroonlijnder
Door Lil
Kaio schreef: De oude begint bij 89 dus mwah veel verschil zit er niet in.
Dit s de oude
Dit de nieuwe
Is denk ik wat gestroonlijnder
Ja, ik had ze gezien. Dacht ook al dat er niet zo veel verschil in zit. In NL nu een winkel 60 euro en gratis verzenden.  :D
Door Anne in Zweden
Ik heb voor Laika de oude Ruffwear, maat L (79-102 cm borstomvang). Die zit haar goed. De Hurtta van 55 cm ruglengte is bij haar echt te kort; je ziet gewoon dat de billen afgedekt zouden moeten worden, vanwege de buiging in de stof, maar dat is dus niet het geval bij haar. En toch is de Hurtta ietsje langer dan de L van Ruffwear. Nou dekt de Ruff haar kont ook niet helemaal af, maar doordat de stof niet naar de kontvorm is gesneden, zit ie beter.
Door Daantje
De Hurtta koeljas is binnengekomen !Inmiddels uitgeprobeerd ,fantastisch! :D

Winston heeft de grootste maat 80 cm .Die valt best ruim.
Hij past goed ,ongeveer net als de grootste maat Hurtta regenjas van 85 cm.
Zijn nek past er ook zonder moeite in ( hij heeft veel nekplooien en halsbanden van 90 cm)

Ook heb ik even gewogen hoe zwaar zo'n grote koeljas is als ie vol is met water ( 1500 gram ,waarvan 1 kilo aan opgenomen water)

We hebben net een proefrondje gelopen in de tuin ,even wennen voor hem.
Echt ,het werkt super ! :D
Normaal wil ie nauwelijks mee lopen zonder enorm te hijgen ,nu geen probleem.
Hij ligt nu lekker te slapen binnen ,zonder hijgen en onrust.
Topding!

Bedankt voor de tip !!!! :-*

Afbeelding

Afbeelding
Door eelke
Leuk om te zien!

Gisteren hebben we hem bij Gijs ook aangedaan tijdens een klein plasrondje 's middags. Hij scheurde gewoon over het veld heen, huppel huppel zo blij!
Toch vind ik het wel jammer dat er niet nog een maat groter is.
Door eelke
Daantje schreef: Ja ,he ? Gijs heeft natuurlijk een nog langere rug !
Winston is al 95 cm en die jas valt echt ruim.
Ja, hoewel Gijs 100 cm zou zijn dus dat valt wel mee. Ik den dat de jas naar voren getrokken wordt door zijn borstkas en de berg haar die er omheen zit.
Maar het verschil is zoooo goed te merken! Vorige week hebben we hem ook aangedaan toen we het tropische gedeelte van de dierentuin ingingen, Gijs hield het prima vol daar!
Door Lil
Ik heb zojuist voor Jones de ruffwear besteld.

Best goedkoop in verhouding! (60 euro en geen verzendkosten  :D)

Ik hoop ontzettend dat deze gaat passen, want de arme jongen is niet bestand tegen warm weer. Voor het eerst een echte zwarte hond en ik merk meteen wat ze zeggen over zwarte honden, die hebben het snel bloedje heet blijkbaar.
Door kira
Toch eens ruggen meten hier. Ik dacht al dat die aan de billen zo moest zitten maar hier zit de naad in de taille haha. Aan de voorkant is die voor mijn dames eigenlijk te ruim maar grote beer en tante P zijn er wel blij mee.
Door Lil
kira schreef: Toch eens ruggen meten hier. Ik dacht al dat die aan de billen zo moest zitten maar hier zit de naad in de taille haha. Aan de voorkant is die voor mijn dames eigenlijk te ruim maar grote beer en tante P zijn er wel blij mee.
hurttha moet tot aan de billen zitten, die blijven anders niet echt goed op de rug liggen.
Daarom heb ik voor mijn veel te lange rug, maar o zo slanke den maar een ruffwear gekocht. Die is bedoeld om alleen om de borst te zitten en dan doet alleen de borstomvang er toe.
Door Laura2004
Ik heb net voor onze hondjes op de Duitse amazon de hurtta koeljas besteld, maat 50. Ik heb er 1 besteld om te kijken hoe het bevalt. 57 euro inclusief verzendkosten. Ik ben vooral benieuwd of Ziggy dan iets meer wil wandelen.
Door sella
Buffel kan ook heel slecht tegen de warmte. Dit is de eerste hond waar ik een koeljas voor kocht.
Wel koelhalsbanden, maar dat was meer omdat labje lief het begaf toen de bussen een wilde staking hielden en ik dacht dat ze ander er in bleef.
Door eelke
Heb net de jas natgespoten met de plantenspuit. Werkt veel handiger! Zo issie niet zo drijfnat en eigenlijk meteen gebruiksklaar. Zal ie wel wat minder lang meegaan maar het is maar voor een klein rondje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door