Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2808028
Ik heb vooraf de infofolders over pijnbestrijding die ik van de vk kreeg doorgenomen en besloten maar gewoon aan te kijken hoe het zou lopen. Omdat pijnbestrijding alleen in het ziekenhuis mogelijk was en niet in het kraamhotel waar ik graag wilde bevallen, ging mijn voorkeur uit naar geen pijnbestrijding. Daarbij brengen alle vormen van pijnbestrijding toch een licht risico met zich mee, dus als het zonder kan, dan is dat in mijn ogen altijd beter.
Maar alles liep anders dan ik had gedacht. Bevalling kwam maar niet uit zichzelf op gang, ik was intussen getransformeerd tot een nijlpaard en met 41 weken en 4 dagen werd het een inleiding. Dus geen bevalling in een relaxte sfeer in een bevallingsbad, maar gewoon een ziekenhuisbevalling. Ook dat inleiden liep vervolgens niet zoals de bedoeling was, want er kwam in eerste instantie geen ontsluiting op gang. Na een hoop geklooi met ballonnetjes en gelspuiten begon pas 21 uur later de bevalling wat op gang te komen. Ik kreeg een infuus met wee-opwekkers en in eerste instantie was dat nog wel te doen. Ik heb ook nog gewoon ontbeten, want ik had hartstikke honger. Maar toen een uurtje later de gynaecoloog constateerde dat het niet genoeg opschoot, werd het infuus wat hoger gezet. En toen heb ik toch wel lichtelijk spijt gehad van dat ontbijt  :-X Ik kreeg knalharde weeën en bij elke wee was ik zo verschrikkelijk misselijk dat ik dat nog erger vond dan de pijn. Het had iets heel onnatuurlijks, die opgewekte weeën. En tegelijkertijd had ik zelf het gevoel dat het ondanks die harde weeën helemaal niks opschoot. Dat vond ik ook psychisch heel zwaar en daarom heb ik toen toch gekozen voor een ruggeprik. Ik lag voor mijn gevoel zinloos pijn te lijden, was intussen doodmoe omdat ze al anderhalve dag aan me aan het klooien waren en ik was nu toch al in het ziekenhuis. Daarbij wist ik eigenlijk zelf al dat het waarschijnlijk een keizersnee zou gaan worden, dus dat ik toch wel aan de pijnstilling zou gaan.
Ik heb dus een ruggenprik gekregen die het een stuk aangenamer maakte. Een paar uur later werd inderdaad besloten tot een keizersnee. Toen kreeg ik opnieuw een prik en ook ik heb het inderdaad wel wat benauwd gehad omdat de verdoving wat hoger kwam dan dat de bedoeling was.

Ik zou dus de a.s. mama's aanraden om je goed in te lezen en dan verder maar te zien hoe het loopt. Je kunt hele leuke bevallingsplannen maken, maar de kans is toch groot dat het allemaal toch net even anders loopt dan je had gedacht.
#2808224
Nadia, nog even over positiekleding. Ik vind de kleding, met name shirtjes en vesten, van de prenatal best smal op de buik vallen. Ik heb er nu een longsleeve en vest van, maar beiden een maat groter dan normaal genomen. Ik merk dat ik het ook echt nodig heb op mn buik en daardoor op mn schouders wat ruimer zit. Ik denk dat ik deze kleren niet tot aan het einde aankan.
Ik heb overigens ook een spijkerbroek van de prenatal en die valt weer erg ruim, vooral op de heup. Dus kleding voor onder de navel zou ik gewoon even in de winkel passen.
#2808470
Nadia schreef: Ik wil geen ruggeprik omdat je daar een blaascatheter bij krijgt. En ik heb een heftig verleden met blaasontstekingen en zo'n catheter geeft een verhoogd risico op een blaasontsteking.
Aangezien ik graag bv wil geven wil ik dan niet aan de ab zitten en geen ab is geen optie bij mij als ik ontsteking heb.
Dat was voor mij ook een deel van de reden dat ik het niet wilde. Ik heb zeker om de maand blaasonsteking en tijdens m'n zwangerschap heb ik er ook 6x een gehad. Ondanks liters drinken, cranberry en nog meer mooie adviezen van de huisarts, blijven ze vaak terugkomen. De laatste met 37 weken, de kuur was net klaar toen ik beviel.
Omdat ik niet kon plassen is er drie keer een catheter gezet toen de ruggenprik uitgewerkt was, dus ik zat ook te wachten op blaaspijn, maar die kwam niet. Heb zelfs nog urine gebracht voor de zekerheid, maar echt geen ontsteking. Heel heel veel drinken vanaf het moment dat je bevallen bent, cranberry in dubbele hoeveelheid was het advies en gelukkig heeft dat bij mij resultaat gehad.
#2808622
Ik kreeg in mijn kraamweek borstontsteking door overproductie, heb antibiotica gehad (amoxy-clavulaanzuur volgens mij) in elk geval een antibiotica die kan met bv....
Na de kuur had ik nog steeds overproductie, en Evi heeft er geen last van gehad ;)

Die blaascatheter bij de ruggeprik viel me trouwens alles mee :p
#2808661
Ik heb tijdens de keizersnee ook ab toegediend gekregen om o.a. een infectie a.g.v. het blaaskatheter te voorkomen. Heb ook geen last gehad van het katheter. Welke ab ik heb gehad weet ik eigenlijk niet meer. In ieder geval niet iets met amoxycilline, want daar ben ik zwaar allergisch voor.
#2808754
Ik had rond 38 weken zo'n vergevorderde blaasontsteking dat het een nierbekken ontsteking was geworden. Echt auwww  :-X. Ik heb wel ongemak gehad van het inbrengen van de katheter (lukte niet) en dat hebben ze uiteindelijk na mijn ruggeprik op de OK gedaan. Eenmaal erin heb ik geen last gehad en ook niet van het eruit halen. Ook geen blaasontsteking gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door