Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2806901
Ik had ook graag zonder gewild... Maar op een bepaald moment waren de rugweeën echt te sterk... Ik kon ze niet meer opvangen...
Heb toen gevraagd om een ruggeprik, zodat ik wat kon uitrusten... Kreeg een doseerpompje er aan vast die elke tig tijd een beetje pijnstilling los liet... Uiteindelijk nog extra bijgespoten gekregen en toen bleek dat het slangetje verkeerd zat, waardoor ik op de ok een nieuwe ruggeprik toegediend kreeg...
Die is naar boven geslagen, dus was ik tijdens de ks zwaar benauwd en "verlamd" tot aan mijn nek...
#2807816
Kleine reactie op de positiekleding (of liever het gemis daaraan)

Ik heb in die tijd een aantal oude(re) broeken vermaakt door een 'buik' uit het voorpand te knippen en daarvoor in de plaats tricot te zetten. Tunnel er in met knoopsgatenelastiek en een knoop op iedere heup en ik kon de 'dikke' maanden prima door. Door het elastiek groeide de ingezette 'buik' gewoon mee.

Daarnaast had ik van m'n man z'n joggingbroek en een aantal sweaters ingepikt, zaten heerlijk en die waren lang genoeg om over buik heen te gaan.
#2807981
Nadia schreef: Ik zal zeker wat kopen. Maar ik zie sommige die een compleet nieuwe garderobe gekocht hebben. 6 broeken, 3 rokken, 4 jurkjes, tich shirtjes etc. dat vind ik echt te zonde van het geld. Marktplaats hou ik in de gate, maar wil het graag passen voor ik koop. dus moet het in de buurt zijn. en dan staat er niet zo heel veel op.

Hebben jullie van te voren nagedacht over pijnbestrijding?
Ik wilde ook hoe dan ook thuis en zonder pijnbestrijding bevallen. Maar daar ben ik toch enorm van terug gekomen. Zag enorm op tegen het ziekenhuis, niet mijn eigen vertrouwde omgeving en al die mensen om je heen, maar wat was ik de wereld dankbaar toen die ruggenprik erin zat.
Ik heb de eerste vijf centimeter ontsluiting op stal door gebracht. Had wel rugpijnaanvallen, maar die waren te behappen en ik moest m'n paard nog doen. (heeft er vast bijzonder uitgezien; al half bevallend je paard longeren....maar er was verder toch niemand  :-X) Thuis aangekomen overlegd met vriendlief of dit dan misschien voorweeen waren en voor de zekerheid de verloskundige maar gebeld, zij kwam meteen en ik bleek al op 5 cm te zitten. Toen ik eenmaal lag werd ik echt overvallen door nog veel heftigere rugweeen welke ik echt niet kon hebben. Met m'n herniaverleden bouwde ik uit angst voor rugpijn blijkbaar zoveel spanning op dat er na 4uur nog geen ene cm bij gekomen was en uiteindelijk ben ik toch maar gezwicht voor het advies van de verloskundige om naar het ziekenhuis te gaan. Daar duurde het nog 2 uur voor de ruggenprik erin zat, maar toen die enorme rugpijn wegviel had ik bijna gelijk 10 cm. Blijkbaar kun je je eigen bevalling puur en alleen door angst en spanning tegen houden.
Achteraf was het ziekenhuispersoneel super aardig en zou ik een volgende keer geen moment twijfelen als blijkt dat ik de pijn niet kan hebben, ik zou het morgen weer zo doen.
#2807985
Ik wil de bevalling graag positief en bewust meemaken. Ik ben bang dat wanneer je eerst op 'eigen kracht' probeert en je krijgt te veel pijn dat je dan erg uitgeput raakt.
Ik neig nu heel erg naar het morfine pompje of de tens. Had eigenlijk gehoopt dat daar hier wat 1ste hand ervaringen van zouden zijn geweest.
#2807987
Nadia schreef: Ik wil de bevalling graag positief en bewust meemaken. Ik ben bang dat wanneer je eerst op 'eigen kracht' probeert en je krijgt te veel pijn dat je dan erg uitgeput raakt.
Ik neig nu heel erg naar het morfine pompje of de tens. Had eigenlijk gehoopt dat daar hier wat 1ste hand ervaringen van zouden zijn geweest.
Morfinepompje heb ik ervaring mee, zie een paar posts terug  ;)
#2807998
Nadia schreef: Ja! Daar wilde ik nog op reageren. Dus dat pompje werkte goed tot op zekere hoogte zeg maar? Als de pijn te heftig word niet meer?
Ja precies. Dat hadden ze niet gezegd, en ik dacht dat de pomp niet meer werkte. Maar het hielp dus op een gegeven moment niet meer. Probleem toen was dat er geen ruggenprik meer gegeven werd, en ik dus echt ontzettend veel pijn gehad heb.
Is best een traumatische ervaring geweest. Ik heb al vaker gehoord dat inleiden erg heftig verloopt.

Een ruggenprik vond ik een heel eng idee, maar ik had achteraf gezien best al eerder die prik gehad willen hebben. Mijn linkerkant was heerlijk verdoofd  :) (rechts voelde ik helaas alles  :-X)
(Dat was dus bij de tweede)
#2808008
Ik wil geen ruggeprik omdat je daar een blaascatheter bij krijgt. En ik heb een heftig verleden met blaasontstekingen en zo'n catheter geeft een verhoogd risico op een blaasontsteking.
Aangezien ik graag bv wil geven wil ik dan niet aan de ab zitten en geen ab is geen optie bij mij als ik ontsteking heb.
#2808014
Nadia schreef: Ik wil geen ruggeprik omdat je daar een blaascatheter bij krijgt. En ik heb een heftig verleden met blaasontstekingen en zo'n catheter geeft een verhoogd risico op een blaasontsteking.
Aangezien ik graag bv wil geven wil ik dan niet aan de ab zitten en geen ab is geen optie bij mij als ik ontsteking heb.
Oja! Helemaal vergeten  :-[ Gelukkig geen blaasontsteking gehad, maar die catheter was niet fijn inderdaad.
Sommige antibiotica schijn je te kunnen nemen als je bv geeft. (Borstontsteking komt nogal eens voor, gaat ook meestal niet zonder ab over) misschien staat er wat over op http://www.borstvoeding.com? Vind dat een hele fijne site met veel info.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door