Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
eelke schreef:Melatonine! Helpt hier tegen zulke nachtelijke wakker uren.

Ik heb weer beneden geslapen. Ik vond het te zielig voor Gijs, een hele nacht met zijn kap om met die warmte. Die is dus ook nog wel onrustig geweest, hijgen (=ik wakker). Tegen de ochtend werd Joep misselijk. Dan slaap je ook niet.

Onrustig nachtje dus.
Kun je dat ook op dat moment innemen? Ik heb wat aversie tegen standaard melatonine slikken. Dan wordt je eigen aanmaak lui en ik lig gelukkig lang niet elke nacht wakker, dus ik hoef ook niet elke nacht iets. Ik zou er wel mee geholpen zijn als er iets is wat ik dan snachts kan nemen wat zou helpen.

Deze warmte is wel heel naar voor beer Gijs nu :( . Nog even, dan wordt het in ieder geval alweer een stuk beter.
Door eelke
Kaela schreef:Kun je dat ook op dat moment innemen? Ik heb wat aversie tegen standaard melatonine slikken. Dan wordt je eigen aanmaak lui en ik lig gelukkig lang niet elke nacht wakker, dus ik hoef ook niet elke nacht iets. Ik zou er wel mee geholpen zijn als er iets is wat ik dan snachts kan nemen wat zou helpen.

Deze warmte is wel heel naar voor beer Gijs nu :( . Nog even, dan wordt het in ieder geval alweer een stuk beter.

Ja, ik heb van die periodes dat ik slecht slaap. Dan neem ik een pilletje als ik merk dat ik na een half uur nog klaar wakker ben. Of dat nou is bij het inslapen of halverwege de nacht maakt niet uit. Je lijf gebruikt dat dan gewoon.
Door Kaela
eelke schreef:Ja, ik heb van die periodes dat ik slecht slaap. Dan neem ik een pilletje als ik merk dat ik na een half uur nog klaar wakker ben. Of dat nou is bij het inslapen of halverwege de nacht maakt niet uit. Je lijf gebruikt dat dan gewoon.
Dan ga ik een potje halen en het nemen als ik merk dat ik niet meer in slaap kom. Thanx!
Door Aprilsnow
Aan het oefenen met het alleen zijn van Tammo. Dat houdt in dat ik op kantoor (achter het huis) zit te werken en met een camera kijk hoe hij het doet.
Kantoor is van vriendlief en ik heb me dus niet bedacht dat hij de airco altijd aan heeft staan :-\ en ik geen flets idee heb waar ik de bediening kan vinden.
Zit dus met slippers, korte broek en t-shirt te verkleumen :sneeuwpop: .

Gelukkig een deken gevonden dat geeft nog iets warmte.... zo maar even buiten zitten en wat warmte absorberen.

Aan de positieve kant. Tammo is al vanaf 9 uur alleen en het gaat nog steeds goed. We willen op ongeveer 3,5 uur uitkomen zodat ik gewoon naar mijn werk kan voor halve dagen.
Door Lil
Aprilsnow schreef:Aan het oefenen met het alleen zijn van Tammo. Dat houdt in dat ik op kantoor (achter het huis) zit te werken en met een camera kijk hoe hij het doet.
Kantoor is van vriendlief en ik heb me dus niet bedacht dat hij de airco altijd aan heeft staan :-\ en ik geen flets idee heb waar ik de bediening kan vinden.
Zit dus met slippers, korte broek en t-shirt te verkleumen :sneeuwpop: .

Gelukkig een deken gevonden dat geeft nog iets warmte.... zo maar even buiten zitten en wat warmte absorberen.

Aan de positieve kant. Tammo is al vanaf 9 uur alleen en het gaat nog steeds goed. We willen op ongeveer 3,5 uur uitkomen zodat ik gewoon naar mijn werk kan voor halve dagen.
Tip van mij; als je hond 3,5 uur alleen moet kunnen blijven, dan moet je 4,5 uur aanleren. Fikse onverwachte file sta je gemakkelijk een uur zo niet langer in ;) Onverwachts overwerken is bij mij ook nog eens normaal, maar dat is op veel plaatsen niet zo. Maar goed ik zou dus een veilige marge inbouwen.
Door Aprilsnow
Lil schreef:Tip van mij; als je hond 3,5 uur alleen moet kunnen blijven, dan moet je 4,5 uur aanleren. Fikse onverwachte file sta je gemakkelijk een uur zo niet langer in ;) Onverwachts overwerken is bij mij ook nog eens normaal, maar dat is op veel plaatsen niet zo. Maar goed ik zou dus een veilige marge inbouwen.
Dat is ook de bedoeling maar ben nu al blij met 3 tot 3,5 uur. Komen van nog geen 10 minuten zonder behoorlijke stress dus we gaan vooruit... stapje voor stapje ::)
Door koekje
M'n pakje komt tussen 12 en 2. Het is al bijna 2 uur en nog geen ding-dong. Nu is het weer brandend heet buiten en ik moet nog naar de AH, kattenbakken schoonmaken, was draaien en ophangen, beetje poetsen, eten koken en er wacht een enorme bult strijk van 3 hele wassen op me.
Door Lil
Aprilsnow schreef:Dat is ook de bedoeling maar ben nu al blij met 3 tot 3,5 uur. Komen van nog geen 10 minuten zonder behoorlijke stress dus we gaan vooruit... stapje voor stapje ::)
Ja dat snap ik heel goed! Ik ben ooit in het verleden gekomen met een hond die 4 gt's nodig had (3 gaven hem doodvonnis). Niet alleen kunnen blijven is zo ontzettend vervelend. Het is 300% goed gekomen! Maar vandaar de tip van de marge; was voor die hond heel belangrijk. Evenals bepaalde rituelen. Hij kon uiteindelijk 10 uur alleen zijn zonder probleem.
Door koekje
koekje schreef:M'n pakje komt tussen 12 en 2. Het is al bijna 2 uur en nog geen ding-dong. Nu is het weer brandend heet buiten en ik moet nog naar de AH, kattenbakken schoonmaken, was draaien en ophangen, beetje poetsen, eten koken en er wacht een enorme bult strijk van 3 hele wassen op me.

klagen helpt! Pakje is er en Vera vond het paarse beschermpapier wat erin zat mooi.
Door constance.blokzijl
Mini klaagje; ik ben toe aan vakantie en moet nog een week werken... Nu lekker weekend zou je denken, heeft manlief een extra werk aangenomen op zondag. Want dan ben ik toch op de club, staat al 4 weken in de agenda dat deze zondag de club dicht is... Dus hij zegt, hebben we maandag toch nog, nee dus, dan moet ik extra werken. Getver, en ik baal daar dan zo van dan we niet 1 dag samen vrij zijn....
Door Shanti en co
Leuk hoor, rommelmarkt. Verschrikkelijke Nederlandse muziek die ik elk geval al sinds 7 uur staat te blèren terwijl ik probeer te slapen. >:(
Door jasmijn
Van je jonger zusje te horen krijgen dat je moeder weer aan het dreigen is met zelfmoord :(

Nu heeft mijn zusje net als wij allemaal dit al zo vaak mee gemaakt dat ze er gelukkig goed me om kan gaan, en zo als mijn ouderen zus daar op zei "ik denk dat ze enkel echt rust kan vinden in de dood"

Maar echt leuk is het gewoon niet :-\

Het is gewoon heel triest dan je moeder geestelijk zo ziek is dat ze zich zelf constant in de problemen brengt en iedreen bij zich weg jaagd door haar gedrag, mijn ouderen zus en ik hebben bijden geen contact meer met haar omdat ze je echt geestelijk kapot maakt als je in haar buurd bent en dan kunnen we bijden niet aan.
Mijn jongste zusje houd het ook enkel vol omdat ze haar bijna niet ziet, maar ze heeft het er wel erg zwaar mee.

Ook vrij vervelend is dat mijn "opa" die al jaren geen contact heeft met zijn dochter nu vind dat wij ( mijn ouderen zus en ik ) haar moeten gaan redden zo dat hij niet zijn laaste kind verliest.
Deze man liet zijn depresieve in scheiding liggende zoon in de steek want hij had een vriendintje en geen tijd voor zijn kinderen met problemen :-X
Wil al jaren niks meer met mijn moeder of ons te maken hebben want hij had genoeg aan de klein kinderen van zijn nieuwe vrouw :-\
En nu vind hij dat wij zijn dochter moeten redden zo dat hij niet hoeft te lijden onder het verlies van zijn laaste kind :-X

Al zou ik het willen ik kan het niet, niemand kan iemand anders gelukkig maken dat kan enkel die persoon zelf.
Ik kan mijn moeder niet redden, ik kan haar niet tegen houden :(
Ik heb haar al meerderen keren de deur uit zien gaan met de wetenschap dat ze niet meer terug zou komen, enkel door stom toeval is ze elke keer gevonden of er van af gebracht.
Ik kan daar niks aan doen en wil zeker niet verandwoordelijk gehouden worden voor haar keuzen!

Het klinkt misschien heel hard en gemeen maar ergens hoop ik dat het dit keer lukt en het over is voor haar.
Een geestelijke ziekte kan net zo zwaar en pijnlijk zijn voor iemand als een lichamelijk ziekte en ze lijd verschrikkelijk door haar ziekte.
In mijn ogen zou het een einden van lijden betekenen voor ons allemaal, maar zeker voor mijn moeder.
Ik hou nog steeds heel veel van haar en wens haar niet dood of zo, ik wens haar rust en vrijheid maar dat vind ze niet in het leven :-\

Het is wel verschrikkelijk moeilijk om hier mee om te gaan, eingelijk wil ik gewoon een lieve gezonden moeder die niet bang, depressief, agressief en onvoorstelbare is :'(
Mijn moeder zo als ze in de zeldzamen momenten in mijn jeucht kon zijn, vol met liefde, geluk, vrooilijkheid en kracht.
Een moeder die me kon helpen met de voorbereiding op de komst van de kleinen en die me kon steuren en mee genieten van het geluk.
Maar dat kan ze niet want ze is te ziek in haar hoofd om er voor me te zijn of gelukkig te zijn, en ik kan haar niet helpen want dat heb ik bijna mijn helen jeugd al geprobeerd maar dat werkt niet zo :'( :'( :'( :'(
Door pearlsofpassion
Wat erg Jasmijn. Krijgt ze geen professionele hulp?

Een vriendin van mij is nu na 2 maand thuis zijn, weer opgenomen. Vorig jaar ging ze voor het eerst binnen. Depressies liggen al haar hele leven op de loer en bij haar tweede zwangerschap werd het te veel. Kindje is in februari in de instelling geboren en is nu dus 6 maand en weer mee binnen. Haar man zorgt thuis voor hun eerste kindje en gaat ook zoveel mogelijk langs.
Maar haar ouders doen ook absoluut geen moeite...

Bij haar helpt het wel om in de instelling te zijn. Ze is niet helemaal.hervallen nu maar gaf zelf aan dat ze toch meer begeleiding nodig heeft. Hopelijk kan ze die snel van thuis uit krijgen en hoeft ze daar niet te blijven...

Maar heeft je moeder dat ooit geprobeert. Anders is het lisschien een optie haar te proberen dwingen. Het is misschien wel het laatste wat je voor haar kan doen dan. Al denk ik dat het enkel zin heeft als ze zelf ook echt wil genezen...
Door Radja
Jemig vreselijk Jasmijn! Heb helaas zelf ook zo'n moeder :-[ Manisch depressief.
Ik heb ook oa daarvoor bij een psychiater gelopen en zij constateerde dat ik een KOPP(kind opgevoed door psychiatrisch patiënt(en)) kind ben,zoek daar eens op,misschien heb je er iets aan!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door