Jemig Koek, wat naar. Sterkte.
Marloes en Chantal ook sterkte. En alle slapelozen. Geen fijne tijden.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef:Melatonine! Helpt hier tegen zulke nachtelijke wakker uren.Kun je dat ook op dat moment innemen? Ik heb wat aversie tegen standaard melatonine slikken. Dan wordt je eigen aanmaak lui en ik lig gelukkig lang niet elke nacht wakker, dus ik hoef ook niet elke nacht iets. Ik zou er wel mee geholpen zijn als er iets is wat ik dan snachts kan nemen wat zou helpen.
Ik heb weer beneden geslapen. Ik vond het te zielig voor Gijs, een hele nacht met zijn kap om met die warmte. Die is dus ook nog wel onrustig geweest, hijgen (=ik wakker). Tegen de ochtend werd Joep misselijk. Dan slaap je ook niet.
Onrustig nachtje dus.
Kaela schreef:Kun je dat ook op dat moment innemen? Ik heb wat aversie tegen standaard melatonine slikken. Dan wordt je eigen aanmaak lui en ik lig gelukkig lang niet elke nacht wakker, dus ik hoef ook niet elke nacht iets. Ik zou er wel mee geholpen zijn als er iets is wat ik dan snachts kan nemen wat zou helpen.
Deze warmte is wel heel naar voor beer Gijs nu. Nog even, dan wordt het in ieder geval alweer een stuk beter.
eelke schreef:Ja, ik heb van die periodes dat ik slecht slaap. Dan neem ik een pilletje als ik merk dat ik na een half uur nog klaar wakker ben. Of dat nou is bij het inslapen of halverwege de nacht maakt niet uit. Je lijf gebruikt dat dan gewoon.Dan ga ik een potje halen en het nemen als ik merk dat ik niet meer in slaap kom. Thanx!
Aprilsnow schreef:Aan het oefenen met het alleen zijn van Tammo. Dat houdt in dat ik op kantoor (achter het huis) zit te werken en met een camera kijk hoe hij het doet.Tip van mij; als je hond 3,5 uur alleen moet kunnen blijven, dan moet je 4,5 uur aanleren. Fikse onverwachte file sta je gemakkelijk een uur zo niet langer in
Kantoor is van vriendlief en ik heb me dus niet bedacht dat hij de airco altijd aan heeft staanen ik geen flets idee heb waar ik de bediening kan vinden.
Zit dus met slippers, korte broek en t-shirt te verkleumen.
Gelukkig een deken gevonden dat geeft nog iets warmte.... zo maar even buiten zitten en wat warmte absorberen.
Aan de positieve kant. Tammo is al vanaf 9 uur alleen en het gaat nog steeds goed. We willen op ongeveer 3,5 uur uitkomen zodat ik gewoon naar mijn werk kan voor halve dagen.
Lil schreef:Tip van mij; als je hond 3,5 uur alleen moet kunnen blijven, dan moet je 4,5 uur aanleren. Fikse onverwachte file sta je gemakkelijk een uur zo niet langer inDat is ook de bedoeling maar ben nu al blij met 3 tot 3,5 uur. Komen van nog geen 10 minuten zonder behoorlijke stress dus we gaan vooruit... stapje voor stapjeOnverwachts overwerken is bij mij ook nog eens normaal, maar dat is op veel plaatsen niet zo. Maar goed ik zou dus een veilige marge inbouwen.
Aprilsnow schreef:Dat is ook de bedoeling maar ben nu al blij met 3 tot 3,5 uur. Komen van nog geen 10 minuten zonder behoorlijke stress dus we gaan vooruit... stapje voor stapjeJa dat snap ik heel goed! Ik ben ooit in het verleden gekomen met een hond die 4 gt's nodig had (3 gaven hem doodvonnis). Niet alleen kunnen blijven is zo ontzettend vervelend. Het is 300% goed gekomen! Maar vandaar de tip van de marge; was voor die hond heel belangrijk. Evenals bepaalde rituelen. Hij kon uiteindelijk 10 uur alleen zijn zonder probleem.
koekje schreef:M'n pakje komt tussen 12 en 2. Het is al bijna 2 uur en nog geen ding-dong. Nu is het weer brandend heet buiten en ik moet nog naar de AH, kattenbakken schoonmaken, was draaien en ophangen, beetje poetsen, eten koken en er wacht een enorme bult strijk van 3 hele wassen op me.