Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
M@rina schreef:
Kindle boeken kan je ook op andere e reader lezen, alleen dan moet je de boeken in Calibre zetten (gratis te downloaden). Als je de boeken dan over wilt gaan zetten van caibre naar je reader dan vraagt hij vanzelf of het bestandstype omgezet moet worden.

Ik had hiervoor een kindle en las ook gewoon epub bestanden, maar dan werden ze wel eerst geconverteerd.
Bedankt voor de tip! Hoe krijg ik die kindle boeken in calibre?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door M@rina
Borke schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Ik kan wel verzamelingen maken, maar dat vind ik dan weer teveel gedoe. Ik zou liever hebben dat het meer functioneert als een IPad. Alleen die Ereader leest lekkerder....

Hoe werkt dat op die nieuwe Kobo Aura?
Ik vind de verzamelingen prima werken heel makkelijk zoeken, je kan verzamelingen maken op auteur of genre net wat je maar wilt. Volgens mij werkt het op de Aura H20 net als op de Glo HD en de kobo touch. De H20 heeft een groter scherm, daar heb ik hem op uitgekozen. Via wifi kan ik boeken direct van de pc uploaden naar mijn e reader.

Ik zou in ieder geval voor een Glo gaan, dan heb je geen extern lampje meer nodig.
Door M@rina
hannabelgje schreef:Bedankt voor de tip! Hoe krijg ik die kindle boeken in calibre?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Calibre openen> links bovenin kies je boeken toevoegen > dan kies je boeken toevoegen uit 1 enkele map > daarna navigeer je naar de map waarin de boeken staan die je in calibre wilt zetten, die map kiezen en dan wijst het zich vanzelf....
Door Borke
M@rina schreef:Ik vind de verzamelingen prima werken heel makkelijk zoeken, je kan verzamelingen maken op auteur of genre net wat je maar wilt. Volgens mij werkt het op de Aura H20 net als op de Glo HD en de kobo touch. De H20 heeft een groter scherm, daar heb ik hem op uitgekozen. Via wifi kan ik boeken direct van de pc uploaden naar mijn e reader.

Ik zou in ieder geval voor een Glo gaan, dan heb je geen extern lampje meer nodig.

Ik heb nu een oude Glo, van toen die net uit was, dus met lampje en dat is erg handig.
Nieuwe aankopen uit de Kobo Shop downlad ik inderdaad via Wifi.
Ik heb die verzamelingen alleen niet echt georganiseerd en inmiddels staan er erg veel boeken op, dat maakt het zoeken zo onhandig en onoverzichtelijk.

Heb je nog tips?
Hoe heb jij je boeken georganiseerd?
Door M@rina
Voordat je boeken gaat uploaden beginnen met de verzamelingen maken die je wilt hebben.Ik heb verzamelingen gemaakt op genre. Romans, detectives, Scandinavische detectives, Nederlandse auteurs etc.

Daarna de boeken uploaden, je kunt gewoon beginnen want als je later denkt o... ik mis dat genre nog dan maak je een nieuwe verzameling. Nauit de verzameling kan je kiezen voor verzameling beheren, je krijgt dan een menu en dan kan je boeken toevoegen kiezen. dan wordt je automatisch naar je bibliotheek gebracht en kan je de boeken aan klikken die je in die specifieke verzameling wilt hebben. Onderaan kan je dan iets van opslaan of bewaren kiezen. de boeken worden dan automatisch in je verzameling geet. Je\ kan ook voor bepaalde auteurs kiezen als er veel boeken van zijn.
Door Borke
Aprilsnow schreef:Kate Mosse met haar Languedoc trilogie misschien? Het verloren labyrint, De vergeten tombe en Citadel.

Geen idee of ze er in E-book verkrijgbaar zijn. Ben nog beetje old school met een fysiek (te) zwaar boek ;)
YES!!!
Dank voor de tip.
Vandaag de Preview gelezen (wat een uitvinding toch) en ik werd zo in het verhaal gezogen. Dus net het eerste boek gekocht :biggrin2:
Door Aprilsnow
Borke schreef:YES!!!
Dank voor de tip.
Vandaag de Preview gelezen (wat een uitvinding toch) en ik werd zo in het verhaal gezogen. Dus net het eerste boek gekocht :biggrin2:
Leuk, heel veel lees plezier.
Door -Annemarie-
M@rina schreef:Klinkt vermakelijk, Als je dit leuk vind moet je ook eens wat boeken van Ilja Gort lezen... het Merlot Mysterie vind ik het leukste, maar ook leven als Gort in Frankrijk en Overleven als Gort in Frankrijk zijn soms hilarisch
Bedankt voor de tip! :)

Verder liggen er natuurlijk ook een paar kookboeken om door te bladeren.
klik
klik
Voor die laatste moet ik natuurlijk nog wel het bijbehorende apparaat hebben. :biggrin2:
Door Borke
Grappig dat boek 'salad in a jar' :biggrin2:

Wij lunchen zo ongeveer de helft van de tijd met salades. Van huis uit werkend, gaat dat gemakkelijk. Salades meenemen vind ik vaak niet zo'n succes. Ik ben benieuwd hoe dit je bevalt?
Door Tanna
Ik kan de laatste jaren niet meer zo gemakkelijk lezen - best raar, want mijn vak was voorlezen - maar ik heb me weer eens gestort op de trilogie van Vlimmen. Behalve dat het leuke boeken zijn is het ook interessant om te lezen over de dierenartspraktijk en het katholicisme in de vorige eeuw. Ik heb er weer van gesmuld.
Laatst gewijzigd door Tanna op za 06 aug 2016, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Harry Potter and the cursed child.
Raar geschreven omdat het eigenlijk een toneelscript is. Ik weet nog niet wat ik hier van vind. Of het nu leuk is, zo'n achtste verhaal, of dat het "de magie" van de serie onderuit haalt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door