Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nynke schreef: recept van die bietensalade Lizzy ??Bieten gaar koken. Als ze afgekoeld zijn schillen en dan snijd ik ze. Ik heb zomerbieten en die snijd ik in iets grotere stukken dan niet-zomer bieten. En dan een half uitje fijn gesneden er doorheen. En 1 appel in stukjes. Stuk of 5 augurkjes in kleine stukjes snijden. Bij elkaar gooien en husselen. Een dressing maken van een goede balsamico azijn, olijfolie, peper en zout. Eroverheen gieten. En dan een stuk harde geitenkaas in stukjes snijden en erop gooien. Dan halve walnoten nog een keer halveren en dat er ook op gooien. Je kunt onderop veldsla leggen als je dat lekker vindt. En daar bovenop de bieten. Simpel. Zalig. Vandaag doe ik het zonder veldsla.
Lizzy schreef: Bieten gaar koken. Als ze afgekoeld zijn schillen en dan snijd ik ze. Ik heb zomerbieten en die snijd ik in iets grotere stukken dan niet-zomer bieten. En dan een half uitje fijn gesneden er doorheen. En 1 appel in stukjes. Stuk of 5 augurkjes in kleine stukjes snijden. Bij elkaar gooien en husselen. Een dressing maken van een goede balsamico azijn, olijfolie, peper en zout. Eroverheen gieten. En dan een stuk harde geitenkaas in stukjes snijden en erop gooien. Dan halve walnoten nog een keer halveren en dat er ook op gooien. Je kunt onderop veldsla leggen als je dat lekker vindt. En daar bovenop de bieten. Simpel. Zalig. Vandaag doe ik het zonder veldsla.Die is lekker, die had ik vandeweek ook.
Lizzy schreef: Bieten gaar koken. Als ze afgekoeld zijn schillen en dan snijd ik ze. Ik heb zomerbieten en die snijd ik in iets grotere stukken dan niet-zomer bieten. En dan een half uitje fijn gesneden er doorheen. En 1 appel in stukjes. Stuk of 5 augurkjes in kleine stukjes snijden. Bij elkaar gooien en husselen. Een dressing maken van een goede balsamico azijn, olijfolie, peper en zout. Eroverheen gieten. En dan een stuk harde geitenkaas in stukjes snijden en erop gooien. Dan halve walnoten nog een keer halveren en dat er ook op gooien. Je kunt onderop veldsla leggen als je dat lekker vindt. En daar bovenop de bieten. Simpel. Zalig. Vandaag doe ik het zonder veldsla.Ziet er lekker uit zeg! Weten jullie misschien nog een goede vervanger voor die geitenkaas?
Angelique schreef: Die is lekker, die had ik vandeweek ook.
Vandaag sla zonder sla, want die zag wat mottig. Dus een flink bord met kwamkwammer/tomaat en gemengde kiemen. Om het nog wat te laten lijken, wat puntpaprka's gehalveerd en gevuld met boursin. Daarbij gebakken mosselen voor mij, meneer kreeg gebakken piepers met slechtziende mus erbij.
Maxi's 3-tal schreef: Ziet er lekker uit zeg! Weten jullie misschien nog een goede vervanger voor die geitenkaas?Ik had 'm met gevulde brie van de lidl gemaakt. (bij gebrek aan geitenkaas en even crea moeten denken)
Angelique schreef: Ik had 'm met gevulde brie van de lidl gemaakt. (bij gebrek aan geitenkaas en even crea moeten denken)Oh, dat is wel een goede, dank!
Maxi's 3-tal schreef: Oh, dat is wel een goede, dank!Nou ja, het is natuurlijk heel wat anders dan geitenkaas en als het niet toevallig aanwezig was geweest had ik het ook niet bedacht
Dat ik dat zelf niet kon bedenken.![]()
koekje schreef: Ik zou pecorino (siciliaanse harde schapenkaas) doen. Van die geschaafde stukjes.Zal eens horen of hij dat wel lust.
Angelique schreef: Nou ja, het is natuurlijk heel wat anders dan geitenkaas en als het niet toevallig aanwezig was geweest had ik het ook niet bedacht![]()
koekje schreef: Ik zou pecorino (siciliaanse harde schapenkaas) doen. Van die geschaafde stukjes.Ow die had ik ook. Goed om te weten, want die ligt er altijd wel.
Maxi's 3-tal schreef:Wij ook, maar dan wel met kaas in 250 varianten erbij. Alleen nu dus even geen geitenkaas![]()
Ik heb dat soort dingen over het algemeen niet gewoon zo liggen, koop de boodschappen redelijk afgepast.![]()