Lazy Garfield schreef: Wat een onzin, dat heeft niemand gezegd hier!
Zeg ik dat dan ?? Eerst lezen aub.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lazy Garfield schreef: Wat een onzin, dat heeft niemand gezegd hier!
*Lia* schreef:Ja dat zeg je hier toch?
Blijkbaar is niets acceptabel, alles is TE veel. Men wil een goed gefokte hond met een prima stamboom voor niks. Ik heb laatst een verhaal gehoord waarvan je achteruit gaat lopen: Een heel goede kennis verkocht 10 JAAR geleden een pup waarvan 1 teelballetje niet was ingedaald. De eigenaar heeft dat geaccepteerd en heeft minder betaald voor de pup. Na 10 JAAR, naar aanleiding van een TV uitzending, wil de eigenaar, na verwijderen van het achtergebleven teelballetje, de operatiekosten terug . Hoe gek kan het worden. Uiteraard heeft de verkoper hiervan afgezien, daar de hond voor minder (10 jaar geleden) dan de gebruikelijke prijs verkocht was. De koper heeft dat geaccepteerd 10 jaar geleden. Dus na 10 jaar hebben van een hond wenst men nog de teruggave van de operatiekosten van een teelballetje te verwijderen.
Lizzy schreef: Ik ben zo benieuwd dus aan iedereen die er een mening over heeft: welke kosten mag een fokker wel rekenen tot "die kosten tellen mee aan dit bedrag heeft de totstandkoming van dit nest gekost"? En wat mag een fokker verdienen aan zijn/haar nest? Want ik hoor nu een heleboel "het is schandalig" maar ik ben dan benieuwd wat wel acceptabel is.Ik heb er geen mening over eigenlijk. Ik weet dat een nest fokken erg tijdrovend is, iemand zich er behoorlijk in moet verdiepen, administratieve rompslomp en - kosten, kortom een goed nest fokken kost heel veel tijd en veel geld. Dit zakelijk bekeken.
Lazy Garfield schreef: Ja dat zeg je hier toch?
Blijkbaar is niets acceptabel, alles is TE veel. Men wil een goed gefokte hond met een prima stamboom voor niks.En dat zegt niemand hier!
Lazy Garfield schreef: Dat kan dus ook wil ik maar zeggen, ze is zo gezond als een vis.Hoe oud is Saartje? Dat kun je nu toch nog helemaal niet zeggen, ze is nog geen eens een jaar oud geloof ik?![]()
ChantalKrijn schreef: Hoe oud is Saartje? Dat kun je nu toch nog helemaal niet zeggen, ze is nog geen eens een jaar oud geloof ik?Dat is waar Chantal, maar is helemaal onderzocht door de DA op oogafwijkingen en in de bloedlijnen zit geen hernia!
Lazy Garfield schreef: Ja hoor helemaal onderzocht door de DA op oogafwijkingen en in de bloedlijnen zit geen hernia!Een van de ouders van de moeder had toch geen stamboom zei je. Dan kun je dat nooit uitsluiten. Trouwens, als er in de bloedlijnen geen hernia voorkomt wil dat (helaas) geen 100% zekerheid geven dat Saartje er nooit 1 zal krijgen. Natuurlijk hoop ik ook met je mee dat het nooit zal gebeuren!
Ze is nu zes maanden, en ja wat de toekomst brenge moge, ja dat weet je nooit.
ChantalKrijn schreef: Een van de ouders van de moeder had toch geen stamboom zei je. Dan kun je dat nooit uitsluiten. Trouwens, als er in de bloedlijnen geen hernia voorkomt wil dat (helaas) geen 100% zekerheid geven dat Saartje er nooit 1 zal krijgen. Natuurlijk hoop ik ook met je mee dat het nooit zal gebeuren!Ik ga ook slapen, maar ben het niet met je eens dat, omdat één van de ouders geen stamboom heeft, ze dan meer kans loopt op een hernia!!
Nu ga ik toch echt mijn mandje opzoeken![]()