Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Snel een propje alufolie of zo tegen de harsens gooien en gauw verder lezen oid. Is wel handiger als er dan kinderen in de bus zitten :P
Door CindyMayella
Soort prikpil gehad om mn menstruatie stop te zetten en daarmee kom ik in de overgang >:( >:( ...... Ivm darmperforatie en spoedoperatie, wil gyn kijken of ik nu van krampen e.d. (2weken per maand) af ben...... Pffff..... Weet niet waar ik 'blijer' mee moet zijn :o :o :-[ :-[ ....... Ben maar begonnen met Ymea Totaal en extra calcium/magnesium/zink supplementen (ivm artrose door overgang en vermoeidheid).... Lijkt te werken, als het idd binnen 4 dagen al werkzaam is...... Tot eind vh jaar uitproberen en dan beslis ik 'wat ik liever heb': 2 wk per maand de krampen en alles daarbij of de overgang....
Gaat weer lekker, terwijl ik net eindelijk een baan heb....
Door eelke
CindyMayella schreef:Soort prikpil gehad om mn menstruatie stop te zetten en daarmee kom ik in de overgang >:( >:( ...... Ivm darmperforatie en spoedoperatie, wil gyn kijken of ik nu van krampen e.d. (2weken per maand) af ben...... Pffff..... Weet niet waar ik 'blijer' mee moet zijn :o :o :-[ :-[ ....... Ben maar begonnen met Ymea Totaal en extra calcium/magnesium/zink supplementen (ivm artrose door overgang en vermoeidheid).... Lijkt te werken, als het idd binnen 4 dagen al werkzaam is...... Tot eind vh jaar uitproberen en dan beslis ik 'wat ik liever heb': 2 wk per maand de krampen en alles daarbij of de overgang....
Gaat weer lekker, terwijl ik net eindelijk een baan heb....

Overleg dat even met de gyn want er zijn ook middelen voor die die 'bijwerkingen' weer tegen gaan, die vast beter werken dan Ymea. Krijg je Lucrin?
Door CindyMayella
Daarvoor ik voor bellen om recept te krijgen.... Was de naam even vergeten, zal gaan bellen naar gyn.... Leuke bijwerking is de hoofdpijn die ik bijna elke dag heb :( ..... Ga meteen noteren en bellen.... Thanks! :-*
Door pearlsofpassion
jasmijn schreef:Ja weet ik, vriendlief gaat ook vandaag met de buren er over praten.
Als ze geen toestemming geven dan ga ik idd werken met schrikdraad en flink wat ook, vriendlief is ook allergisch dus ik wil echt niet hebben dat die kat ooit nog in ons huis komt!
Heb er mijn eigen katten voor weg gedaan krijg ik die van een ander er voor terug, is niet helemaal de bedoeling!
Daarbij zijn dit wandelende vlooien verspreiders waardoor haku nu pas ook gif heeft gehad er tegen omdat ik het met natuurlijke middelen niet aan kan, dus dit is echt helemaal de druppel!

Van mij mogen katten binnen de bebouwdekom dus echt een losloop verbod, jou beesten lekker op je eigen terein houden!
Als je met schrikdraad wil werken kan je het beste afwisselen tussen stroomdraden en aardingsdraden. En dicht genoeg bij elkaar zodat ze er niet tussendoor kunnen zonder twee draden aan te raken. Ook niet in het midden tussen je bevestigingspunten.
Ik heb de mijne wat dichter bij elkaar mogen hangen omdat bleek dat de buurtkat er gewoon door kroop zonder 2 draden aan te raken. En aangezien ze dan geen contact met de aarde maken, krijgen ze geen schok.

Een gaas bovenaan de schutting als aarding kan ook, maar dan moet het ook aan de kant van de buren... dus das niet handig want moet bij je andere buren dan ook...

En hou je vast voor de rekening. Schrikdraadje zetten dacht ik, maar dat kost uiteindelijk nog wel wat...
Door eelke
CindyMayella schreef:Daarvoor ik voor bellen om recept te krijgen.... Was de naam even vergeten, zal gaan bellen naar gyn.... Leuke bijwerking is de hoofdpijn die ik bijna elke dag heb :( ..... Ga meteen noteren en bellen.... Thanks! :-*
Weet je de naam nu wel dan? Want Lucrin is 'ook' een ellendige stof he, ik dacht misschien dat je die nu gehad had?

Livial heet het wat ik bedoel! Wat de bijwerkingen dan weer een beetje tegen gaat.
Door CindyMayella
Zit er niet bij met mn hoofd :o ... Ja, Lucrin heet die prikpil..... Las de bijwerkingen.... Pfff... Word je ook niet blij van :-[ ..... Ga maandag gyn bellen voor recept Livial (en anders huisarts, al zal ik daar eerst weer op consult moeten komen voordat hij het recept uitschrijft :( ).....
Door CindyMayella
Ohhhh.... Heb em sinds begin augustus... Moest na 10 dg ongesteld worden, maar dat gebeurde al na 2 dagen (zat er nl al tegenaan)...... Dan ga ik de 2 maanden 'rustig' uitzitten :biggrin2: ::) .....
Door eelke
Zere gewrichten, opvliegers, slapeloze nachten, stemmingswisselingen, jottem! Maar je zult het vast niet voor niets krijgen, dus dan moet het maar he ;) dure spuiten ook!
Door CindyMayella
Alles inclusief ;D .... Ook mn hoofdpijn elke dag :-\ ..... Heb de rekening nog niet gezien, maar hier kwam de verpleegkundige em thuis prikken, is nl goedkoper dan als de arts het doet, wist ze me te vertelle :o ..... Moet zeggen, dat de Ymea zn werk doet, als het zo snel werkt, tenminste.... Mwahhh.... Heb 6 maanden de tijd om te kijken of het idd werkt en wat ik liever heb: de overgang en niet meer ongesteld worden (met alle ellende) of 2 weken per maand ontzettend last van mn darmen en wat daar uit voort komt :biggrin2: ;) .....
Door eelke
Volgens mij kostten ze toen iets van 300-400 per maand/spuit ofzo. En inderdaad, een verpleegkundige van de fabrikant die ze komt prikken. Raar hoor, want zo ingewikkeld is het niet. Maar dat was zoals ik het begreep omdat het zulke dure injecties zijn dat ze niet willen dat er mee gerommeld wordt.

Ellendig is het toch wel he.
Door Siberienne
Er is feest in 't durp. Om de hoek op de markt en ik dreun bijna mijn stoel uit. En ik heb hoofdpijn en ben ongesteld. echt joh, ik haat house muziek. :-\ ik wil slapen....
Door jasmijn
pearlsofpassion schreef:Als je met schrikdraad wil werken kan je het beste afwisselen tussen stroomdraden en aardingsdraden. En dicht genoeg bij elkaar zodat ze er niet tussendoor kunnen zonder twee draden aan te raken. Ook niet in het midden tussen je bevestigingspunten.
Ik heb de mijne wat dichter bij elkaar mogen hangen omdat bleek dat de buurtkat er gewoon door kroop zonder 2 draden aan te raken. En aangezien ze dan geen contact met de aarde maken, krijgen ze geen schok.

Een gaas bovenaan de schutting als aarding kan ook, maar dan moet het ook aan de kant van de buren... dus das niet handig want moet bij je andere buren dan ook...

En hou je vast voor de rekening. Schrikdraadje zetten dacht ik, maar dat kost uiteindelijk nog wel wat...
Ja ik weet dat schrikdraden heel wat gaan kosten, heb me er al in verdiept :-X
Gelukkig hoef ik maar met 1 buur te overleggen want ik heb een hoekhuis dus de anderen kant is geen probleem.
Ik ga ze de optie geven of zelf zorgen dat de katten uit mijn tuin blijven of ik doe het maar dan moeten ze niet zeuren over hoe ik het doe, heb het liefst gaas want dat is nog een beetje betaalbaar.
Als ze daar moeilijk over gaan doen doe ik enkel hun kand schrikdraad en de rest gaas om toch wat op kosten te druken want het is toch best wel een grote tuin.

Maar het is toch te gek voor woorden dat ik nu op kosten gejaagd word omdat mijn buren persee dieren moeten hebben die persee op mijn terein en in mijn huis moeten komen :-X
Ze schijten in mijn tuin, ze vallen mijn hondje aan, ze vangen de vogeltjes die ik graag zie, ze komen in mijn huis waar mijn vriend last van heeft en ze jatten mijn spullen >:(
Door Hope
jasmijn schreef:Ja ik weet dat schrikdraden heel wat gaan kosten, heb me er al in verdiept :-X
Gelukkig hoef ik maar met 1 buur te overleggen want ik heb een hoekhuis dus de anderen kant is geen probleem.
Ik ga ze de optie geven of zelf zorgen dat de katten uit mijn tuin blijven of ik doe het maar dan moeten ze niet zeuren over hoe ik het doe, heb het liefst gaas want dat is nog een beetje betaalbaar.
Als ze daar moeilijk over gaan doen doe ik enkel hun kand schrikdraad en de rest gaas om toch wat op kosten te druken want het is toch best wel een grote tuin.

Maar het is toch te gek voor woorden dat ik nu op kosten gejaagd word omdat mijn buren persee dieren moeten hebben die persee op mijn terein en in mijn huis moeten komen :-X
Ze schijten in mijn tuin, ze vallen mijn hondje aan, ze vangen de vogeltjes die ik graag zie, ze komen in mijn huis waar mijn vriend last van heeft en ze jatten mijn spullen >:(
Mocht je het handig vinden: ik heb wel wat adressen waar je goedkoper spullen kan kopen. Zijn voornamelijk bedrijven die grootvee doen maar hebben ook spullen voor katten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door