Kaela schreef: ↑ma 31 okt 2022, 12:54
Ze dienen gewoon fatsoenlijk mee te denken welke voeding dan het beste alternatief is Hanny. Zij zijn de artsen en kunnen een gedegen afweging maken, ik niet.
Als jij een hartaandoening hebt en je meld dat je hartpillen op zijn, dan sturen ze je toch ook niet weg dat het je eigen probleem is, dat zij daar niets aan kunnen doen.
Nog even los van hoe communicatie loopt: dat is maar de vraag. Op het moment dat jij niet meer opgenomen bent, is het niet de verantwoordelijkheid van het ziekenhuis dat je pillen hebt. Wel dat je een recept hebt en dan is aan de apotheek buiten het ziekenhuis. Niet om flauw te doen, maar dat heeft te maken met financiering in de zorg, het ziekenhuis krijgt alleen geld voor medicatie voor opgenomen patiënten
Als jij in het weekend het ziekenhuis belt (dienstdoende verpleegkundige van de kinderafdeling aan de telefoon?) kan die niet meer doen als kijken of ze ergens een pot hebben staan en die aan jou geven (en dan gaat ze / hij eigenlijk al buiten haar boekje). Voor de rest kan het ziekenhuis niks. Hooguit advies geven over een alternatief.
Tekorten aan medicatie en voeding zijn aan de orde van de dag. Apothekers in het ziekenhuis hebben er echt een dagtaak aan. En leidt tot frustratie bij zowel patiënten als zorgpersoneel.
Ik vind het heel naar voor jullie dat je daar op deze manier zo mee geconfronteerd wordt en kan me je frustratie heel goed voorstellen, gelukkig waren jullie zo slim om MP te proberen.