Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3410374
Siberienne schreef:Grapjas!
Het was een serieuze vraag. :biggrin2: Fijn dat jullie het vooral heel erg leuk vinden. Ik zou het vervelend vinden als we allemaal hier oh wat leuk en oh wat gaaf en oh wat ben ik jaloers roepen terwijl er ook heimwee is of ander soortig narig. ;)
Fijn dat jullie dat allemaal niet hebben. :-*
Door Siberienne
#3410496
sam28 schreef: di 22 sep 2020, 11:22 Het was een serieuze vraag. :biggrin2: Fijn dat jullie het vooral heel erg leuk vinden. Ik zou het vervelend vinden als we allemaal hier oh wat leuk en oh wat gaaf en oh wat ben ik jaloers roepen terwijl er ook heimwee is of ander soortig narig. ;)
Fijn dat jullie dat allemaal niet hebben. :-*
Attent dat je er naar vraagt.
Weet je, er zijn best eens moeilijke momenten. Vooral omdat je soms niet zo goed weet hoe het hoort. En ik begin eraan te wennen dat je zelf overal achteraan moet omdat klantvriendelijkheid niet heel erg in de genen zit van de Noren. Niet dat ze niet aardig zijn, maar ik denk regelmatig ‘ja jeetje, zeg dat er dan bij’

En alles is in het Noors (websites, brieven, opschriften) en dat gaat wel, vooruit maar als je een ellenlange brief voor alle zekerheid in zit te typen in Google translate omdat erin staat dat je bezwaar moet maken als de gegevens niet kloppen, en het blijkt gewoon de bevestiging te zijn dat de auto op onze naam staat, dan heb ik er eens tabak van.

Je kunt niet zo makkelijk met de mensen om je heen communiceren, datmaakt het weleens een beetje allenig.

Maar er staat zoveel moois tegenover, dat maakt het dan weer goed. En die taal en die contacten komen wel. We zijn pas net hier ;)
Door Siberienne
#3411120
Het is hier herfst en de dagen zijn kort en het was donker weer. Zo rond 18 uur is het al aardig donker. Maarrrr mijn werkdag eindigt om 15:30. Gisteren heeft het gehoost, vandaag zou het mooi weer zijn. Dus heeft meneer mij met fiets en al opgepikt bij het station om even een rondje "semvannet" te doen. Dat is een zeer idyllisch plekje. Waar op deze tijd veel mensen gaan lopen/fietsen/hardlopen en gewoon genieten van de herfstpracht. We waren bepaald niet alleen maar het was zooooo mooi daar. We hebben licht en kleur opgesnoven!

IMG_1869.jpeg
IMG_1869.jpeg (3.3 MiB) 1244 keer bekeken
IMG_1896.jpeg
IMG_1896.jpeg (3.53 MiB) 1239 keer bekeken
Bijlagen
IMG_1871.jpeg
IMG_1871.jpeg (2.2 MiB) 1244 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Siberienne op ma 05 okt 2020, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3411137
Kaio schreef: di 06 okt 2020, 06:41 Het is gewoon echt serieus te mooi daar!
Ja he? Wij kenden Noorwegen alleen van de winter - en van de periode in het vroege voorjaar dat de sneeuw smelt 😬 en alles grijs en grauw is nog. Deze herfstkleuren hadden we niet verwacht. Mooie bonus. Zeker nu het al snel donkerder wordt en er ook dagen zoals vandaag zijn waar het de hele dag regent ..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door