Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
Het is me al 2x gelukt zijn blaas leeg te drukken, gisteravond en vanmorgen vroeg, hopelijk blijft dit zo doorgaan!

Gisteravond nog ene paar fotootjes gemaakt van Teun die weer zo knap zijn kop recht hield en zelf een beetje links en rechts draait:
Afbeelding

Afbeelding
Ik houd hem vast onder zijn voorpoten en ter hoogte van zijn schouderbladen, hij moet dus echt zelf zijn kop op houden.

We zijn net weer even lekker naar buiten geweest, Saartje uit laten, blokje om en gelijk Teun even met zijn kop in de wind.
Als we met de buggy aankomen wordt hij een beetje wild en probeert te bewegen. Ik denk zo maar dat hij het lekker vindt.

Afbeelding

Afbeelding
Door Spikkelneus
Ach arm ventje toch. Maar even de wind in de haren en wat geurtjes in de neus zijn natuurlijk wel heel fijn. Even iets meemaken, even afleiding. Want ik kan me voorstellen dat de hele dag liggen voor hem ook oersaai wordt.
Sterkte weer.
Door Aprilsnow
Ach gossie wat moet het moeilijk zijn om hem zo hulpeloos te zien maar wat doet hij (en jullie) het knap. Go Teun, met kleine stapjes kom je er ook :-*
Door M@rina
Het leegdrukken van de blaas gaat echt super goed, iedere keer lukt het me binnen een paar minuten, ik ben zo blij daarmee. Vandaag ga ik het mijn man leren, hij moet het namelijk doen als ik naar werk ben. Lukt dat dan hoeft Teun geen katheter meer!!! :groupwave2:

Afgelopen weken lagen we afwisselend op de bank naast Teun te slapen. Hij mag mee nar de slaapkamer maar wil beslist niet op bed en op de grond vond ik geen fijn idee, dus sliepen we met hem op de bank. Dat ging mij toch wel opbreken dus zaterdag heeft manlief bij Ikea een goedkoop kinderledikantje gekocht, matrasje er in en Teun slaapt als een Vorst naast ons bed. Wat heel fijn is, als hij onrustig is steek je een hand door de tralies en masseer zijn pootje, is hij zo weer rustig.

Afbeelding
Door Summerditches
Ik vind het allemaal zo indrukwekkend..wij hebben inderdaad ook stretchers, puppyren etc tevoorschijn gehaald daar waar dit na een operatie nodig was maar dan is in ieder geval redelijk een concreet beeld van genezing / verbetering en jullie stappen er zo geweldig in ..alles voor grote Teun..terwijl je niet weet hoe lang je nog op de bank moet slapen en als dat geen optie is hup..dan volgt er weer een nieuw stappen plan..ik vind het zo geweldig..
1 (misschien domme) vraag want ik heb niet alles gelezen..weten jullie en/of de DA nu al precies wat Teun heeft..nee toch?
En als ik een pet had..hij is nu al heel veel keer af gegaan...
Maar die foto in het ledikantje..dat vind ik zo'n tranentrekker om allerlei redenen..hij is zo aandoenlijk... :-*
Door zurca
Pffff wat een moeilijke tijd voor jullie...
Ik hoop en duim heel hard dat de kleine stapjes vooruit steeds grotere stappen gaan worden :bigarmhug:
Door M@rina
Summerditches schreef:Ik vind het allemaal zo indrukwekkend..wij hebben inderdaad ook stretchers, puppyren etc tevoorschijn gehaald daar waar dit na een operatie nodig was maar dan is in ieder geval redelijk een concreet beeld van genezing / verbetering en jullie stappen er zo geweldig in ..alles voor grote Teun..terwijl je niet weet hoe lang je nog op de bank moet slapen en als dat geen optie is hup..dan volgt er weer een nieuw stappen plan..ik vind het zo geweldig..
1 (misschien domme) vraag want ik heb niet alles gelezen..weten jullie en/of de DA nu al precies wat Teun heeft..nee toch?
En als ik een pet had..hij is nu al heel veel keer af gegaan...
Maar die foto in het ledikantje..dat vind ik zo'n tranentrekker om allerlei redenen..hij is zo aandoenlijk... :-*
Alles wat bekend is wat dit soort symptomen kan veroorzaken is uitgesloten botulisme, toxoplasmose, neospora, schildklierproblemen', tumoren in de buik of thorax.. alles kwam goed terug, ook het onderzoek in Amerika is met een goede uitslag terug gekomen, de conclusie is dan Idiopatisch (= oorzaak onbekend) polyraiculoneuropathie, een hele mond vol, maar zonder aanwijsbare oorzaak. Volgens de neuroloog is er gewoon nog te weinig onderzoek gedaan naar deze aandoening.

Het punt wat jij aangeeft, een duidelijk en redelijk concrete periode van hersteld, dat hebben we niet, een indicatie die strekt van 2 á 3 weken tot 4 á 6 maanden. We zitten al over de 3 weken heen, dus de tweede optie zal aan ons toebedeeld zijn. We doen er alles aan zijn herstel te bevorderen, Fysio, stimuleren, rechtop zetten reflexen prikkelen etc. meer kunnen we niet doen.
Door src_esther
Heel knap wat jullie allemaal voor Teun doen. Fijn dat hij vooruitgang laat zien.
Is er ook onderzoek gedaan naar vergiftiging? Ik kan me zo slecht voorstellen jullie beide honden door puur ellendig toeval vrijwel gelijktijdig dezelfde aandoening vertonen.

Heel veel sterkte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door