Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
Heb de hele topic gelezen en heb ongelofelijk veel respect voor jou hoe je met deze situatie omgaat.

Ik vind echter wel dat als je broer niet naar huis komt hij niet veel respect voor jou toont en ik vraag me echt af hoe gek hij op Duuk is.
Hij heeft voor Duuk gekozen en ik vind het dat hij jou niet met deze problemen mag laten zitten.
Jullie hebben al heel veel voor Duuk gedaan en straks gaat het een keer echt helemaal mis, dat mag niet gebeuren.
Als hij niet terug komt dan bracht ik Duuk vandaag nog naar een pension en mijn broer kon het bekijken.
Kies voor jullie eigen veiligheid en voor Nelson!
Sterkte!
Door Martine-Tom
Bij mij ging ie toch ook echt een pension in  :-\
En ik had een belletje naar de stichting gedaan, laat hun dan maar oordelen of Duuk op zijn plek is en zo ja wat er eventueel voor gevolgen aan zitten, kan me niet voorstellen dat dit voor wie dan ook een ideale situatie is (en al helemaal niet voor Duuk...)
Heb je topic gelezen. Bewondering voor je doorzetten!
Je kon niet weten dat dit je te wachten stond.

Maar eerlijk gezegd; de maat is een keer vol. Jou Nelson is volgens mij nog maar een paar maanden oud en Duuks gedrag kan in 4 wkn tijd best negatieve invloed hebben. Als ik jou was trok ik ergens een grens.
Het kan niet zo zijn dat jij je 4 wkn in het zweet werkt en Duuks eigenaar doodleuk ligt te zonnebaden.
Zou contact opnemen met de stichting waar ie vandaan komt en vragen om hulp. Straks kom je van de regen in de druk. 3 weken is heel lang als de hond niet van je zelf is maar van iemand die je aan je lot over laat.

Ik vraag me trouwens wel af of hij wel te vertrouwen is met kinderen. Als ik jou verhaal zo lees  heb ik daar ook mijn twijfels bij.
Ik zou 'm ook naar een pension brengen...als dat kan, want ze meesten zullen vol zitten. Het is misshcien niet leuk voor Duuk, maar nu heeft die het ook niet leuk en als die in een pension zit zit die in ieder geval veilig en zijn jouw honden ook veilig.

Geen idee waar je broer zit, maar snel terug naar huis gaat vaak niet op als je met een vliegtuig moet. Maar dat hij al aangeeft...zet 'm maar in een pension geeft wel aan dat hij er niet voor terug wil/kan komen e/of denkt dat het allemaal wel meevalt. Dus waarom zou jij dan nog 2,5 week in de ellende blijven zitten, met de nodige kans op schade bij je eigen honden.  Of bel die stichting en als die dan later die hond niet terug willen geven...je broer zijn probleem....of misschien ook niet.
Door Lil
Wow, respect hoor voor wat jullie allemaal doen. Hier zou hij ook in pension gaan. Je hebt daar toestemming voor en je kunt nog 1 keer heel duidelijk zeggen: dit gaat niet, ik denk niet dat het goed gaat, maar hij kan hier niet blijven. Maar dat laatste is eigenlijk niet nodig (maar kan me voorstellen dat je het nog eens als bevestiging voor jezelf wilt).

Straks heb je problemen met je eigen pup of met je eigen gezondheid.

Sterkte!  :-* :-* :-*
Zou een pension niet gewoon heel fijn voor hem kunnen zijn, als hij daar de hele dag in een bench in zijn mand kan liggen? Ik weet niet hoe het in pensions toegaat, maar stel dat hij zijn eigen hokje met stukje uitloop daar heeft, niet hoeft te interacteren met andere honden, gewoon helemaal alleen mag zijn. Ik heb uit het hele topic de indruk dat hij zich in zo'n situatie nog het lekkerst zou voelen.

"Hem in een pension stoppen" klinkt al snel negatief, maar misschien is het juist net wat Duuk nodig heeft?

Sterkte in ieder geval. Ik vind het ontzettend lief dat je zo je best doet voor Duuk en je zo verdiept in zijn problematiek.

Maar met zo'n broer was ik nog lang niet klaar...
Anne in Duitsland schreef: Zou een pension niet gewoon heel fijn voor hem kunnen zijn, als hij daar de hele dag in een bench in zijn mand kan liggen? Ik weet niet hoe het in pensions toegaat, maar stel dat hij zijn eigen hokje met stukje uitloop daar heeft, niet hoeft te interacteren met andere honden, gewoon helemaal alleen mag zijn. Ik heb uit het hele topic de indruk dat hij zich in zo'n situatie nog het lekkerst zou voelen.

"Hem in een pension stoppen" klinkt al snel negatief, maar misschien is het juist net wat Duuk nodig heeft?

Sterkte in ieder geval. Ik vind het ontzettend lief dat je zo je best doet voor Duuk en je zo verdiept in zijn problematiek.

Maar met zo'n broer was ik nog lang niet klaar...
Wat mij zo tegen houd is dat Duuk echt in paniek raakt als hij honden hoort blaffen. Ik ga vanavond met manlief overleggen. Voor nu heb ik een fijne, stabiele situatie weten te creëeren waarin er voor ons allemaal rust is.
Duuk ligt nu in de bench. De bench is nog steeds afgedekt en staat in de bijkeuken. Nelsons bench staat daar ook. Er zit zo'n drie meter tussen en ze staan niet recht tegenover elkaar. Na vanmorgen lekker spelletjes te hebben gedaan ligt Nelson in zijn eigen bench te slapen met de deur open. Hij kijkt nog wel naar Duuk maar komt niet dichtbij. Duuk blijft er heel rustig over en ligt nog steeds opgekruld te soezen. Ik laat hem vaak uit, kleine stukjes, dezelfde route.

Ik hen voor nu het idee dat het prima is zo. Of dat zo kan blijven overleg ik met manlief als die thuis is van zijn werk.
Uiteraard spreek ik mijn broer hier op aan, maar dat heeft nu niet zoveel zin, daarvoor zit hij te ver weg en ik ben geen mens om ruzie te maken. 
Hope schreef: Wat mij zo tegen houd is dat Duuk echt in paniek raakt als hij honden hoort blaffen. Ik ga vanavond met manlief overleggen. Voor nu heb ik een fijne, stabiele situatie weten te creëeren waarin er voor ons allemaal rust is.
Duuk ligt nu in de bench. De bench is nog steeds afgedekt en staat in de bijkeuken. Nelsons bench staat daar ook. Er zit zo'n drie meter tussen en ze staan niet recht tegenover elkaar. Na vanmorgen lekker spelletjes te hebben gedaan ligt Nelson in zijn eigen bench te slapen met de deur open. Hij kijkt nog wel naar Duuk maar komt niet dichtbij. Duuk blijft er heel rustig over en ligt nog steeds opgekruld te soezen. Ik laat hem vaak uit, kleine stukjes, dezelfde route.

Ik hen voor nu het idee dat het prima is zo. Of dat zo kan blijven overleg ik met manlief als die thuis is van zijn werk.
Uiteraard spreek ik mijn broer hier op aan, maar dat heeft nu niet zoveel zin, daarvoor zit hij te ver weg en ik ben geen mens om ruzie te maken.
Ik zou hem ook niet zo maar naar een pension brengen. Daar doe je Duuk inderdaad ook geen goed mee. Wel zou ik actie gaan ondernemen richting de Stichting en vragen of zij je kunnen helpen. Vragen kan toch altijd. Het is nu rustig maar het lijkt me dat er in 2,5 week zo weer een incidentje kan gebeuren. Je kan niet 24 uur per dag allert zijn. Je broer heeft waarschijnlijk naar eer en geweten de hond bij je onder gebracht. Jullie beide hebben de situatie waarschijnlijk onderschat. Ik zou in ieder geval niet te lang wachten met actie ondernemen. Er zijn zoveel onzekerheden. Stel dat Duuk 's-nachts weer een paniek aanval krijgt. Wat doet het met Nelson als hij in dezelfde ruimte ligt. Nelson blijft nu nog uit de buurt maar wat als hij zijn vrees weer overwint of in een onbevangen moment te dicht bij de bench van Duuk komt.

Het siert je dat je ondanks alles het beste voor Duuk wilt. Dat je geen ruzie wilt is begrijpelijk. Je kan toch uitleggen wat je gaat doen omdat de situatie niet houdbaar is en je geen andere optie zit. En dit alles in het belang van Duuk.... daar kan toch niemand boos om worden.

Nogmaals succes met je overwegingen maar wacht niet tot het 'echt' fout gaat en er niets meer te repareren is.
Hope schreef: Wat mij zo tegen houd is dat Duuk echt in paniek raakt als hij honden hoort blaffen. Ik ga vanavond met manlief overleggen. Voor nu heb ik een fijne, stabiele situatie weten te creëeren waarin er voor ons allemaal rust is.

Als jij en je lief besluiten dat hoe het er voor jullie de komende weken uit gaat zien. (met opletten en opletten bedoel ik dan) En jullie kunnen daar beiden goed mee leven. Dan is dat een goede keuze. Je zit anders in elkaar dan een ander. En als je straks niet slapen kunt
omdat je aan Duuk denkt die in een hok ergens opgesloten zit, dan wordt het er ook niet beter op.
Wat een moeilijke situatie.
Zo dan...even de knuppel in het hoenderhok.
Met alle respect voor Hope die zo enorm haar best doet,maar ik liet deze hond inslapen.
En rap ook!
Dit is en blijft een drama voor de hond en voor alle mensen om hem heen.
Deze hond zal nooit gelukkig zijn en ik moet er niet aan denken dat hij straks weer in een huis met kleine kinderen moet wonen.

Ik zou echt serieus de hond zijn eeuwige rust gunnen.
Dat is hoe ik erover denk.
inge58 schreef: Zo dan...even de knuppel in het hoenderhok.
Met alle respect voor Hope die zo enorm haar best doet,maar ik liet deze hond inslapen.
En rap ook!
Deze hond zal nooit gelukkig zijn en ik moet er niet aan denken dat hij straks weer in een huis met kleine kinderen moet wonen.

Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik zie zelf vaak hoe honden na een gewenperiode kunnen opknappen als ze op een voor hun geschikte plek zitten. Dit hoeft zeker geen drama te blijven voor de hond. Maar of deze situaties bij hem passen, vraag ik me inderdaad af. Nu staat hij duidelijk helemaal strak van de stress  :'(.

Hope ik zou ook de stichting bellen. Ze hebben vaak nog wel ervaren pleeggezinnen ook voor spoedopvang. Daarbij hebben ze meer achtergrond gegevens over de hond in kwestie en weet ik toevallig dat nog een broertje ook nog ter adoptie is. Wellicht dat er dan ook extra streng naar zijn plaatsing wordt gekeken. Mocht je niet weten welke stichting je moet benaderen, dan stuur je me maar een pb  ;). Je moet er zelf ook niet onder gaan lijden hoor!!
inge58 schreef: Zo dan...even de knuppel in het hoenderhok.
En rap ook!

In mijn ogen is dat, nog, helemaal niet nodig! Deze hond kan nog best op de rails te krijgen zijn en iemand kan er dan een fijn maatje aan hebben.
Wat ik persoonlijk wel vind is dat Duuk beter af zou zijn bij een opvanggezin of adoptiegezin wat verstand heeft en ervaring heeft met honden als Duuk.....en dan bedoel ik niet voor deze vakantieperiode...
zurca schreef: In mijn ogen is dat, nog, helemaal niet nodig! Deze hond kan nog best op de rails te krijgen zijn en iemand kan er dan een fijn maatje aan hebben.
Wat ik persoonlijk wel vind is dat Duuk beter af zou zijn bij een opvanggezin of adoptiegezin wat verstand heeft en ervaring heeft met honden als Duuk.....en dan bedoel ik niet voor deze vakantieperiode...
Helemaal mee eens Liesbeth!
Inslapen vind ik ook te kort door de bocht... Maar dat Duuk nog een hele lange weg te gaan heeft is duidelijk en ik heb wel mijn twijfels of dat bij jou broer zal gaan lukken.

Weet ook niet waar je broer heen is maar ik zou voor jezelf wel een hele duidelijke grens trekken wat de max is voor jou maar ook zeker voor Nelson!
Denk ook dat het goed zou zijn wanneer Nelson snel een ontmoeting heeft met een sociale hond waar hij wel mee kan spelen want Duuk heeft waarschijnlijk een enorme deuk geslagen in zijn zelfvertrouwen....
Tevens zou ik ze inderdaad helemaal gescheiden houden de rest van de oppasperiode.

Kan me voorstellen dat je hem niet naar pension wilt brengen. Geef dit ook aan bij je broer en dat als het wel te veel van jullie vraagt (kan me voorstellen dat dat moment eerder komt dan over 2,5 week) je contact opneemt met de stichting of zij misschien een opvangadres hebben voor Duuk totdat je broer thuiskomt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door