Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Als het echt zonnig en warm is kan ik met Duc niet zonder jas de deur uit. Hij stort in na 10 minuten. Eigenlijk zou ik wel een "hooded" koeljas willen  :biggrin2: zodat hij een beetje koel blijft in zijn bolletje ::) helaas bestaat zoiets niet.
Door Lil
Bij Boris is de buikband veem en veel te groot en zakt de jas ook af. Denk dat de constructie niet klopt, dus gebruik ik dat stuk nooit meer, want ik kan zonder dat ding gewoon trainen en blijft hij goed genoeg zitten.
Door kira
Bij tante p blijft de hurrta met buikband keurig op zijn plek, ze heeft duidelijk de goede heupwiegbeweging en rugbreedte denk ik. Wel heeft ze nu al de grootste maat en daar ze pas 12 maanden is weet ik niet of die altijd blijft passen. Ze was wel minder warm gelopen maar het is mij volkomen duidelijk dat temperaturen boven de 15 graden voor haar tropisch zijn.
Door Daantje
Nou ,door jullie verhalen ben ik nu toch overstag gegaan en heb de allergrootste maat Hurtta( 80 ) besteld voor Winston .
Die ongetwijfeld niet helemaal passen gaat .Zijn rugmaat is 95 cm,maar dat moet geen probleem zijn voor het koel-effekt .

Ik geloofde er eerder niet zo in dat het beter zou werken dan  een natte handdoek over de rug gooien ,maar wil het toch proberen.
Boven de 15 graden hoef ik niet met hem te lopen zonder waterplassen in de buurt.
Hij is zo snel warm en benauwd door een te nauwe luchtpijp.

Ik ben heel benieuwd ! :D
Door Anne in Zweden
Daantje schreef: Nou ,door jullie verhalen ben ik nu toch overstag gegaan en heb de allergrootste maat Hurtta( 80 ) besteld voor Winston .
Die ongetwijfeld niet helemaal passen gaat .Zijn rugmaat is 95 cm,maar dat moet geen probleem zijn voor het koel-effekt .

Ik geloofde er eerder niet zo in dat het beter zou werken dan  een natte handdoek over de rug gooien ,maar wil het toch proberen.
Boven de 15 graden hoef ik niet met hem te lopen zonder waterplassen in de buurt.

Dan ga je blij verrast zijn! Het water in zo'n handdoek wordt alleen maar warm als de zon erop brandt, maar toen ik gisteren bij Scotch en Laika onder de jas voelde (zo om de 5 minuten, eerst alleen om te controleren, later om blij te constateren dat het werkt :D ::)), was het daar lekker koel, ook al voelde hij aan de buitenkant al droog aan op de rug. Ik denk dat je er blij mee zult zijn!
Door Daantje
Het zou echt heel fijn zijn als het werkt.
Vorige zomer liep ik elke morgen om half 5 buiten met hem te wandelen
Dan is  het nog wel te doen is qua temperatuur. :P

De rest van de dag hield ie zich koest bij de airco,je kunt dan verder niet veel doen
Door Fenixjuh
Ik heb dan wel geen jas, maar las zo af en toe stukjes mee. Ik wil jullie bedanken voor de tip met koeljas te lopen. Ik heb Jacy vandaag tijdens het wandelen zijn koelband omgedaan, en doe hem nu (net 5 min. thuis) af en hij ligt alweer lekker rustig. Gister had hij minimaal een kwartier 'bijhijgen' nodig voor hij weer rustig was..
Bedankt BP!  :-*
Door eelke
Daantje schreef: Nou ,door jullie verhalen ben ik nu toch overstag gegaan en heb de allergrootste maat Hurtta( 80 ) besteld voor Winston .

Nee dat moet wel kunnen, bij Gijs is dat 100 cm, dus dan haalt ie het randje van de billen net niet. Ben benieuwd wat jij er van vind!
Door Daantje
eelke schreef: Nee dat moet wel kunnen, bij Gijs is dat 100 cm, dus dan haalt ie het randje van de billen net niet. Ben benieuwd wat jij er van vind!
Krijg ik net een mailtje : uitverkocht ,moet even weer besteld worden .....nog 2 weken wachten
Populair jasje  geworden ineens  :biggrin2:
Door eelke
Daantje schreef: Krijg ik net een mailtje : uitverkocht ,moet even weer besteld worden .....nog 2 weken wachten
;D inderdaad zeg! Al denk ik dat ze die maat ook niet zo veel hebben liggen, ik heb nog best moeite moeten doen om een dierenwinkel te vinden die hem verkocht, en dan nog heb ik de mijne voor meer dan de helft goedkoper, terwijl er niks mis mee is. Ik denk omdat ze er niet goed vanaf kwamen (en ik aangaf eigenlijk op zoek te zijn naar een wat goedkopere).
Door Anne in Zweden
Daantje schreef: Krijg ik net een mailtje : uitverkocht ,moet even weer besteld worden .....nog 2 weken wachten
Ik kan hem in Zweden voor je bestellen, kost ie 51 euro incl. verzendkosten. Ik zou het dan 7 juni voor je kunnen meebrengen. Is niet veel sneller dan waar je hem nu koopt, maar misschien goedkoper?
Door Daantje
Anne in Duitsland schreef: Ik kan hem in Zweden voor je bestellen, kost ie 51 euro incl. verzendkosten. Ik zou het dan 7 juni voor je kunnen meebrengen. Is niet veel sneller dan waar je hem nu koopt, maar misschien goedkoper?
Lief Anne ,maar ik heb hem al betaald  :-*
Da's trouwens wel een mooie prijs !
Door eelke
Daantje schreef: Lief Anne ,maar ik heb hem al betaald  :-*
Da's trouwens wel een mooie prijs !
Dat kun je nog gewoon ongedaan maken hoor :) via internetkoop gelden andere rechten.
Door kira
Grote beer had hem vandaag aan in de auto. Daarna heeft de jas anderhalf uur inde auto gelegen en hij was nog koel toen ze weer mee terug moest (waren noodgedwongen naar de dierenarts).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door