Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Hmm dat is dan wel een verschil met de mijne, hetgeen hij echt niet leuk vond was het vet bij lamsvlees...heb dat heeeeeeeeeeel goed staan schoonmaken en toen wat het geen probleem meer. Eendkk wat toch ook aardig vet is ging prima...
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Heb je hem ook voor 74,95 ?
74,90 zelfs! :biggrin2:

Wel jammer dat jouw ervaring niet zo positief is. Ik denk dat ik ga proberen de gemalen spullen (die ik dus gemalen heb ingekocht maar met elkaar wil mengen) er nog licht bevroren in te stoppen, misschien trekt ie dan beter door. En verder hoop ik dat hij eendennekken aankan, dan zou ik al een stuk geholpen zijn.

Zal de Porkert nog maar even niet in de verkoop gooien dan... Alhoewel, die kan met reeds gemalen spul ook niets beginnen, dat blijft allemaal plakken aan de binnenkant en in de schroef.

Zalmstaarten zijn kleinere/dunnere botjes dan stukken kraakbeen van runderstrot. Iets zegt me dat hij die wel weer vrij makkelijk zal verwerken, maar goed, dat hoop ik morgen van jou te horen.

Had jij 'm ook bij Amazon besteld? In principe moet je hem dan goed schoongemaakt weer kunnen retourneren, volgens mij.

Die Kenwood Pro lijkt me ook geweldig, maar jeutje, die kost wel een stukje meer...
Door Lil
Nu vind ik runderstrotten eerlijk gezegd echt wel heel erg gewaagd om te proberen. Denk dat normale niet al te harde botten echt een heel stuk makkelijker zijn.
Door Lil
cindy5409 schreef: anne de binnenkant en schroef even in smeren met een beetje slaolie dan plakt het niet meer
Ja, dat moet je toch na elk gebruik? Tenminste bij de Bomann moet dat volgens de gebruiksaanwijzing na elk gebruik.
Door Anne in Zweden
cindy5409 schreef: anne de binnenkant en schroef even in smeren met een beetje slaolie dan plakt het niet meer
Oké, da's eigenlijk best logisch. Zal ik de volgende keer zeker doen, als er een volgende keer komt. Stiekem hoop ik dat die Proficook zich toch goed van z'n taak kwijt, want het schoonmaken van de Porkert blijft een crime... Maar bedankt voor de tip!
Door Sweet Dutchess
Ik gaf al aan dat hij in het begin prima de kippennekken pakte en ook de strotten.
Misschien heb ik hem wel meteen overbelast, want na een kwartiertje  werkte hij echt een stuk minder goed.
Aangezien ik zo'n 20 kilo vlees had ontdooit , heeft het apparaatje meteen flink moeten werken hier  ;D
Inmiddels heb ik alles weer aan de kant gewerkt. Machinetje mooi zuiver  en zalmstaarten uit de vriezer gehaald voor  test 3 morgen  ;)

Anne , ik heb hem hier besteld gehad http://www.computeruniverse.net/product ... w-1003.asp
Ook 74,90 trouwens  :)
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op vr 08 feb 2013, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Sweet Dutchess schreef: Ik gaf al aan dat hij in het begin prima de kippennekken pakte en ook de strotten.
Misschien heb ik hem wel meteen overbelast, want na een kwartiertje  werkte hij echt een stuk minder goed.
Aangezien ik zo'n 20 kilo vlees had ontdooit , heeft het apparaatje meteen flink moeten werken hier  ;D
Inmiddels heb ik alles weer aan de kant gewerkt. Machinetje mooi zuiver  en zalmstaarten uit de vriezer gehaald voor  test 3 morgen  ;)

Anne , ik heb hem hier besteld gehad http://www.computeruniverse.net/product ... w-1003.asp
Ook 74,90 trouwens  :)
Ok, verkeerd gelezen. Hij neemt dus wel strotten, maar niet als je hem langer gebruikt.
Door Sweet Dutchess
Lil schreef: Ok, verkeerd gelezen. Hij neemt dus wel strotten, maar niet als je hem langer gebruikt.
Ja  zoiets.
Ik had de strotten al voorbewerkt.
Dat v botje verwijderd,ik dacht op voorhand al dat ie dat misschien niet aan zou kunnen.
De strotten in stukken gedaan en op de hardere gedeeltes een paar keer ingeknipt met een snoeischaar.
Hij pakt ze vlot,maar misschien dat ik in mijn enthousiasme de vleesmolen overbelast heb of hij gaat gewoon na een kwartier minder goed werken.
Ik weet het niet.Ik heb maar korte pauzes ingelast ,ongeveer een half uurtje. Langer heb ik niet gewacht voordat ik weer verder ging.
Daarna heeft hij gewoon niet meer gewerkt zoals in het begin of zoals gisteren.
Gisteren pakte hij met gemak een geitje van joan.Op de voor en achterpootjes na.
Die vond ik zowiezo al te hard.
Als hij morgen  gewoon de zalmstaarten doet , dan denk ik dat ik hem vandaag gewoon overbelast heb.
Blijft hij morgen ook hangen  , dan zal ik hem denk ik al een lichtelijk gesloopt hebben  ;D
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Ja  zoiets.
Ik had de strotten al voorbewerkt.
Dat v botje verwijderd,ik dacht op voorhand al dat ie dat misschien niet aan zou kunnen.
De strotten in stukken gedaan en op de hardere gedeeltes een paar keer ingeknipt met een snoeischaar.
Hij pakt ze vlot,maar misschien dat ik in mijn enthousiasme de vleesmolen overbelast heb of hij gaat gewoon na een kwartier minder goed werken.
Ik weet het niet.Ik heb maar korte pauzes ingelast ,ongeveer een half uurtje. Langer heb ik niet gewacht voordat ik weer verder ging.
Daarna heeft hij gewoon niet meer gewerkt zoals in het begin of zoals gisteren.
Gisteren pakte hij met gemak een geitje van joan.Op de voor en achterpootjes na.
Die vond ik zowiezo al te hard.
Als hij morgen  gewoon de zalmstaarten doet , dan denk ik dat ik hem vandaag gewoon overbelast heb.
Blijft hij morgen ook hangen  , dan zal ik hem denk ik al een lichtelijk gesloopt hebben  ;D
Als het je vermag te troosten: die Kenwood van 2000 watt krijgt op Amazon.de ook zure reacties... :P :biggrin2:
Door rupa
Sweet Dutchess schreef: Ik heb nu grof gemalen door de grootste gaatjes schijf gedaan.
Dat gaat redelijk.Je moet wel meehelpen aanduwen en het komt er traag als een soort filet american structuur uit.
Geen gespetter verder ofzo,maar ik vond het een beetje te lang duren voordat het uit de schijf werd geduwd.
De kleinste schijf heb ik verder niet geprobeerd.
Ben bang dat je dan echt pap gaat krijgen of dat hij het gemalen spul er helemaal niet door geduwd krijgt.

Verder ben ik weer begonnen met de kippennekken en de strot.Helaas loopt hij nog steeds vast :-\
Als je het vlees van de strotten afhaald , gaat het wel goed,maar op dat kraakbeen blijft hij steeds vast zitten.
Ik vrees ervoor dat hij morgen de zalmstaarten ook niet baas kan.

Mijn bevindingen voor nu:
Als nieuw doet hij het het eerste kwartier prima.
Dag twee, als je meer gaat vermalen dan ongeveer 2 kg(dat woog dat geitje gisteren), dan neemt hij af in kracht.
Je moet steeds  stukjes achter het mesje verwijderen wil je  fatsoenlijk door kunnen malen.
Ik zeg voor nu: prima apparaat voor alleen vlees /orgaan te vermalen , geen bot.
Maakt redelijk wat herrie
Makkelijk in elkaar te zetten en makkelijk zuiver te maken

Voor vandaag hou ik ermee op.
Morgen kijk ik wat hij doet met de zalmstaarten,maar ik denk dat de proficook niet echt zo'n goede aanschaf is voor diegene die er veel mee willen vermalen
Ik ben in ieder geval blij dat ik er niet teveel voor betaald heb :-X
heb je het mes er wel goed om inzitten??
zit het snijvlak van het mes tegen de snijplaat aan of er van af ??

gr.®upa.
Door Sweet Dutchess
rupa schreef: heb je het mes er wel goed om inzitten??
zit het snijvlak van het mes tegen de snijplaat aan of er van af ??

gr.®upa.
Haha, ja het mes zit er goed in.
Toen ik hem gisteren in elkaar had gezet en het eerste stukje vlees wilde vermalen , had ik al zoiets van, wat een prutmachine.Da ding maalt helemaal niks.
Totdat ik het mesje controleerde en zag dat hij verkeerd om zat ;D.
Daarna deed hij het als een tierelier, vandaag dus een stukje minder  :-[
Door nova
Sweet Dutchess schreef: Deze vleesmolen hebben ook veel barfers.
http://www.bestekeus.nl/product_info-n- ... 02092.html

Ik heb lang getwijfeld of ik de kenwood pro 2000 zou nemen of de proficook.
Nu wil ik even wat zeggen over de kenwood.

Bij de omschrijving  uit deze link  staat 2000 Watt,  dat zal gaan om het motorvermogen.

Maar ik heb gisteren op het metalen plaatje gekeken wat op mijn  machine zit, en daar staat echt : 850 Watt.

ik heb niks van 001 ,002 . of 007  ;D  staan op mijn app.
Willen andere Kenwood eigenaars eens op dat plaatje kijken en  hier neerzetten wat erop staat??
Laatst gewijzigd door nova op vr 08 feb 2013, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
nova schreef: Nu wil ik even wat zeggen over de kenwood.

Bij de omschrijving  uit deze link  staat 2000 Watt,  dat zal gaan om het motorvermogen.

Maar ik heb gisteren op het metalen plaatje gekeken wat op mijn  machine zit, en daar staat echt : 850 Watt.

ik heb niks van 001 ,002 . of 007  ;D  staan op mijn app.
Willen andere Kenwood eigenaars eens op dat plaatje kijken en  hier neerzetten wat erop staat??
Ik kom dat gegeven vaker tegen, ook bij de Tefal 1700 bv. Sweet Dutchess, wil je eens op het plaatje van de Proficook kijken en zeggen wat daarop staat?
Door rupa
Sweet Dutchess schreef: Haha, ja het mes zit er goed in.
Toen ik hem gisteren in elkaar had gezet en het eerste stukje vlees wilde vermalen , had ik al zoiets van, wat een prutmachine.Da ding maalt helemaal niks.
Totdat ik het mesje controleerde en zag dat hij verkeerd om zat ;D.
Daarna deed hij het als een tierelier, vandaag dus een stukje minder  :-[
okee, dan kan je dat uitsluiten.
ik blijf meelezen.
gr.®upa.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door