Bij mij waren die de eerste die echt pijn gingen doen. Aan de voetboog. Ik kreeg er zelfs blaren van.
Gelukkig gingen ze net dan stuk.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef:En je draagt voor de rest barefoot en toch de birkenstocks ?Blaren aan de voetboog? Bedoel je misschien de wreef? Dat is wel even wennen met clogs.
Bij mij waren die de eerste die echt pijn gingen doen. Aan de voetboog. Ik kreeg er zelfs blaren van.
Gelukkig gingen ze net dan stuk.
pearlsofpassion schreef:Aan de binnenzijde, onderkant van m'n voet. Waar die steunboog zit bij de normale schoenen.Ah, ik snap hem. Apart he, dat je voet zo snel een andere stand aan kan nemen. Ik heb nu nog geen barefoot schoenen en op blote voeten buiten lopen waag ik me niet aan maar ik ben benieuwd of ik ook zo'n verschil ga merken.
Toen ik barefoot ging lopen, werden de pezen daar natuurlijk sterker en korter en nam m'n voet zijn natuurlijke vorm aan. En toen paste mijn voet niet meer op die steunboog van de birkenstocks. Ik droeg die nochtans al jaren voorheen. Overal, thuis, op verplaatsing, voor een kleine wandeling. De sandalen versie dan hé, met de riem tussen de tenen, niet die klompen.
Maar na een week of 2 barefoot ging dat dus echt niet meer. Ik had ook het gevoel dat mijn voet vanonder mijn enkel naar buiten geduwd werd met die boog in de schoen. Heel vreemd gevoel. Maar ale, mijn voet paste er gewoon niet meer op.
Laika schreef:Ah, ik snap hem. Apart he, dat je voet zo snel een andere stand aan kan nemen. Ik heb nu nog geen barefoot schoenen en op blote voeten buiten lopen waag ik me niet aan maar ik ben benieuwd of ik ook zo'n verschil ga merken.Ah, je bent aan het kijken voor je eerste paar.
Doranto schreef:Ik zou voor de 37,5 gaan. Maar ja, ik hou dan ook meer van wat ruimere schoenen dan dat ze maar net kunnen.En toch vind ik de grotere moeilijk in het afwikkelen, alsof ze me tegenhouden of zo. Ik kan dat niet beter uitleggen denk ik
Kaio schreef:Nou gut hoor, vanmorgen had ik opgezwollen voeten , dan neigde ik naar de grotere. Nu is alles normaal, en dan is de 37 net, zit wel fijn maar moet echt niet kleiner in de lengte en met die 37,5 heb ik gewoon het idee alsof er van die piponeuzen opzitten als ik loop, zit wat in de weg, terwijl die ook maar 5 mm groter zijnMaar met warmer weer zijn je voeten altijd wat dikker en misschien ook als je tijd loopt en is 37 dan niet te krap?![]()
Dus dan neig ik toch naar de 37, ook al zijn die net aan.
Keuzes, dat is niet mijn beste kant zeg maar![]()
![]()
fransbulletje schreef:Maar met warmer weer zijn je voeten altijd wat dikker en misschien ook als je tijd loopt en is 37 dan niet te krap?Van de stoffen heb ik ook 37. Maar goed je geeft wel mijn twijfel reden. Maar nu zijn de meeste van mijn goed zittende schoenen 23,5 cm, 37 hiervan is 23,5 cm.
Ik hou zelf altijd van ruimte , knellende schoenen wordt vervelend.
Geen idee of ze nog veel uitlopen, maar dat is dan in breedte, groter worden ze niet
Doranto schreef:Ik zou voor de 37,5 gaan. Maar ja, ik hou dan ook meer van wat ruimere schoenen dan dat ze maar net kunnen.+1
Kaio schreef:Ik heb net weer even gepast en op 37 loop ik zo mee weg en op 37,5 ik weet niet.. dat loopt minder lekker ....wellicht is dat dan toch het criterium dat ik moet aanhouden en niet blind staren op vingerdiktes ruimte enzo. Volgens mij kan ik ewig blijven twijfelen
fransbulletje schreef:Nee hoor ml heeft gezegd dat ie anders wel op een van de paren tuft....![]()
![]()
succes
Kaio schreef:Nee hoor ml heeft gezegd dat ie anders wel op een van de paren tuft....![]()