Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doe je het of doe je het niet?

Ja
11
25%
Nee
28
64%
Ik twijfel
5
11%
#3451284
Hier een twijfelaar, heb tot dusver 'gewoon' alle prikken gehaald.
Heb tot dusver, voor zover ik weet, zonder veel voorzorg nog geen besmetting doorgemaakt.
Bij hoest&snot heb ik, thuis en bij GGD, getest en was steeds negatief .

En nu?
Over een paar weken word ik geopereerd, paar dagen opname .. is je weerstand (veel) lager na een operatie/narcose, loop je in een ziekenhuis nou meer of minder risico
Besmet je daar een kwetsbare ander?
Zou die inenting echt verschil maken?
Kortom ik ben er nog niet uit
#3451285
Hylos schreef:Dank!

Ik ben niet gegaan, heb het afgezegd. :-[
Hele nacht niet geslapen, voelde me zo ziek als wat.
Was er al bang voor. Het knapt nu weer een beetje op maar een test doen op dat tijdstip (kan hier alleen tot 9 uur s ochtends) zal er wel niet inzitten vrees ik.
ik vind dat sowieso apart, als ik ziek ben met koorts ben ik ook echt ziek zeg maar , en dan is auto rijden (of fietsen of kunnen lopen) een absolute no-go. En van wat ik begrijp moeten de meeste toch eerst een eind rijden om getest te worden :-\
#3451288
Kaio schreef: di 18 okt 2022, 09:21 Heb er al verschillende dingen over gelezen. In eerste instantie je eigen immuunsysteem, die is bij iedereen anders en sommige mensen zijn vatbaarder voor corona dan anderen. Daarnaast is iedere keer ziek zijn soms juist een aanslag op je immuunsysteem.
Dan heb je nog de vaccinatie/infectie maar inderdaad door telkens te veranderen heb je er wat minder aan.
En dan nog je geheugencellen, die zouden niet een op een hoeven te passen op de variant, maar ja of je die aanmaakt is ook weer persoonlijk he
Ik heb idd nog niet veel over geheugencellen gehoord. Doet vermoeden dat ze het idd niet weten.

En niet elke ziekte geeft in diezelfde mate geheugencellen. Bij ziekten als mazelen zijn die heel veel en lang aanwezig, daardoor kan je dat maar 1x per leven krijgen.
Maar bij verkoudheden werkt dat toch zo niet... Of dat nu komt doordat het virus verandert of doordat het lichaam daarvoor nauwelijks werkbare geheugencellen kan aanmaken, weet ik niet. Maar het is wel duidelijk dat je er bij verkoudheden niet veel mee kan aanvangen. En dus bij corona ook niet.
#3451290
Kaio schreef: di 18 okt 2022, 13:02 ik vind dat sowieso apart, als ik ziek ben met koorts ben ik ook echt ziek zeg maar , en dan is auto rijden (of fietsen of kunnen lopen) een absolute no-go. En van wat ik begrijp moeten de meeste toch eerst een eind rijden om getest te worden :-\
Denk het ook. In Friesland zijn al veel plekken gesloten. Ook wel logisch als je eigenlijk helemaal niet hoeft te testen natuurlijk..
Ik hoef gelukkig maar een klein kwartier. Maar met dikke mist middenin de spits door de stad, echt niet hoor!
Als je zo ontzettend verkouden bent, ben je s ochtends eerst een poos bezig al dat slijm weer weg te krijgen en jezelf een rolberoerte te hoesten. ;D
Doe ik liever thuis dan bij die arme medewerkers daar. Sta je daar met je corona :-X
pearlsofpassion schreef:Met wat geluk kan je't wel nog detecteren en dus positief testen als je je net beter voelt, of toch goed genoeg om te gaan.. Geen garantie uiteraard.
Ja, dat dacht ik ook.
Wie weet voel ik me vrijdag wat beter, ga ik dan wel heen.
#3451299
Too schreef: di 18 okt 2022, 12:58 Hier een twijfelaar, heb tot dusver 'gewoon' alle prikken gehaald.
Heb tot dusver, voor zover ik weet, zonder veel voorzorg nog geen besmetting doorgemaakt.
Bij hoest&snot heb ik, thuis en bij GGD, getest en was steeds negatief .

En nu?
Over een paar weken word ik geopereerd, paar dagen opname .. is je weerstand (veel) lager na een operatie/narcose, loop je in een ziekenhuis nou meer of minder risico
Besmet je daar een kwetsbare ander?
Zou die inenting echt verschil maken?
Kortom ik ben er nog niet uit
Ik snap die twijfel. Maar ik heb helaas de afgelopen 2 jaar nogal vaak in het ziekenhuis gelegen en als ze ergens voorzorgsmaatregelen nemen dan is het daar wel. Ik denk dat de kans dat je bij Albert Heijn corona oploopt groter is. :-\
#3451306
Sonja schreef: di 18 okt 2022, 14:32 Ik snap die twijfel. Maar ik heb helaas de afgelopen 2 jaar nogal vaak in het ziekenhuis gelegen en als ze ergens voorzorgsmaatregelen nemen dan is het daar wel. Ik denk dat de kans dat je bij Albert Heijn corona oploopt groter is. :-\
hier in DE was er een lidstaat die in het voorjaar bij de maskerplicht bleef. De rest niet. Verschil in infecties? Niet significant!
Vermoedens van enkele virologen hieruit zijn dat infecties vooral plaatsvinden in huiselijke sferen. Eigenlijk nauwelijks in openbare doorloopplekken. Dus dan zal die AH ook wel meevallen. Denk dat je op feestjes waarbij men wat "knusser" met elkaar omgaat meer risico zult lopen, supermarkt ed ren je ook zo langs elkaar af. En ook als je kinderen hebt zal je meer risico lopen.
ZKH zal ook wel echt wten wat ze doen, beter dan wij he ;)
#3451309
Sonja schreef: di 18 okt 2022, 14:32 Ik snap die twijfel. Maar ik heb helaas de afgelopen 2 jaar nogal vaak in het ziekenhuis gelegen en als ze ergens voorzorgsmaatregelen nemen dan is het daar wel. Ik denk dat de kans dat je bij Albert Heijn corona oploopt groter is. :-\
Moest idd ook aan jou denken terwijl ik postte

Weet ook niet waarom het ineens als zo'n issue voelt, zal stress zijn ::)
#3451322
Kaio schreef: di 18 okt 2022, 17:15 hier in DE was er een lidstaat die in het voorjaar bij de maskerplicht bleef. De rest niet. Verschil in infecties? Niet significant!
Vermoedens van enkele virologen hieruit zijn dat infecties vooral plaatsvinden in huiselijke sferen. Eigenlijk nauwelijks in openbare doorloopplekken. Dus dan zal die AH ook wel meevallen. Denk dat je op feestjes waarbij men wat "knusser" met elkaar omgaat meer risico zult lopen, supermarkt ed ren je ook zo langs elkaar af. En ook als je kinderen hebt zal je meer risico lopen.
ZKH zal ook wel echt wten wat ze doen, beter dan wij he ;)
Of die mondmarkers maken geen knijt uit.. ;D ;D
Zoals ze tegenwoordig gebruikt worden ::)
#3451329
Kaio schreef: di 18 okt 2022, 17:15 hier in DE was er een lidstaat die in het voorjaar bij de maskerplicht bleef. De rest niet. Verschil in infecties? Niet significant!
Vermoedens van enkele virologen hieruit zijn dat infecties vooral plaatsvinden in huiselijke sferen. Eigenlijk nauwelijks in openbare doorloopplekken. Dus dan zal die AH ook wel meevallen. Denk dat je op feestjes waarbij men wat "knusser" met elkaar omgaat meer risico zult lopen, supermarkt ed ren je ook zo langs elkaar af. En ook als je kinderen hebt zal je meer risico lopen.
ZKH zal ook wel echt wten wat ze doen, beter dan wij he ;)
Ah ja, de AH was ook maar een willekeurig voorbeeld. Gewoon iets uit het dagelijks leven.
En ik vermoed inderdaad dat ik mijn coronabesmetting afgelopen zomer via mijn kind heb opgelopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door