Ik ben ondertussen vrij zeker dat de kraaien met m'n eieren gaan lopen. Vandaar dat ik er nogal weinig vind.
Toen de Australorpen arriveerden vond ik toevallig (erg toevallig dus) op 2 dagen 4 krielkipeitjes en sindsdien niets meer. Ook de eieren van de Australorpen zijn minder in aantal dan je zou verwachten. De eerste dagen dat ze hier waren zag ik ze nog achter de kraaiachtigen aangaan die in de ren landen. Maar die hondsbrutale beesten

zijn hier met zo velen en komen de hele dag door, dat ze dat al snel afleren.
En sindsdien dus steeds minder eieren (vandaag geen) en de echte eieren die ik laat liggen om m'n hen broeds te maken verdwijnen ook. De stenen exemplaren laten ze liggen, in of naast het nest.
De krieleieren zullen ze wel het eerst stelen, want die passen beter in de bek.
Het hele hok hangt al vol met cd's, wat vroeger wel hielp. En er hangt een plastic zakje te wapperen bovenop het dak. Daardoor zitten ze niet meer op het dak, maar verder heeft het geen effect blijkbaar....
Ik heb gehoord dat een dode (nep) kraai ophangen wel helpt, maar ook maar even.
Ik weet het eerlijk gezegd niet goed meer. Eieren opvullen met iets vies? Wat zouden jullie dan nemen? Wat zou ze het meest afschrikken?
Een.vangkooi halen en ze proberen vangen? En wat dan daarna?
Een net eroverheen kost algauw 120 euro, en er staan 2 fruitbomen in. Laagstam... Hoe los je dat dan op?
Het hok komt ook hoger dan de 150cm afsluiting en staat niet tegen de kant (je kan er omheen lopen).
Dan wil ik ook een net over de konijnenren want die beesten vallen m'n konijntjes ook steeds meer lastig. Zag er vandaag nog een m'n Mathijsje bij het eten wegjagen.
Dan komt het op 300 euro. Meneer zal me zien komen...
Maar ik wordt er eigenlijk wel behoorlijk kwaad van. Alles op een rijtje gezet.
Zeker nu ik in het voorjaar zo erg zitten zoeken heb naar een ander ras kippen omdat de Brahma's te weinig leggen, en dit hoogstwaarschijnlijk dus niet eens het geval was. We vinden de eieren gewoon niet.