Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Ik reageer ook niet vaak, maar volg het wel. Heel fijn dat er weer wat verbetering in zit!
Een zware periode voor jullie, maar zoals ik begrijp is de prognose goed. Nogmaals veel sterkte en beterschap voor je lieve ventje. Duimen blijven hier draaien voor een voorspoedig en volledig herstel.
Door Lizzy
Wat super fijn zeg, dat de verbeteringen nu echt door beginnen te zetten! Jippie! We blijven duimen natuurlijk.
Door Aprilsnow
Wat fijn!!! Ga zo door Teun. Nogmaals een diepe buiging voor jullie met de intensieve zorg die jullie Teun geven. Hondje boft ontzettend.
Door M@rina
Gisterochtend is Eva weer geweest, de fysiotherapeut, Eva was enthousiast. Teun beweegt veel meer spieren in zijn lijf dan afgelopen dinsdag. Als je nu aan zijn poten trekt, trekt hij niet alleen met zijn poot/schouderblad terug, maar gebruikt ook spieren in zijn rug. De achterpoten blijven nog steeds achter qua reflexen of reactie op ongemakkelijke oefeningen.

Eva heeft Marco weer allerlei nieuwe oefeningen aangeleerd. We moeten hem nu op zijn buik leggen en dan pootjes verschuiven naar een positie die ongemakkelijk is voor hem, hij gaat dan proberen die ongemakkelijke positie op te heffen zo brengt hij zijn spieren zelf in beweging. Marco was even met iets anders bezig hoort hij Eva ineens roepen:"Hij poept!!" Grote drol op de grond en terwijl ze zijn staart opzij wil doen grijpt ze in de drol die nog aan zijn kont hing. Marco heeft de boel weer opgeruimd Eva heeft haar handen gewassen en is weer door gegaan met de oefeningen.

Teun is na een uur fysiotherapie helemaal matje klap en heeft bijna de hele middag liggen slapen.

Ook heeft de DA vrijdag gebeld voor overleg over de katheter. plan was maandagochtend hem er weer uit halen, kijken of hij zelf kan plassen, zo niet dan wordt er later op de dag weer een katheter geplaatst, dan blijft hij w.s. ook aan de AB i.v..m. infectiegevaar. Zijn urine ziet er helder en lichter uit en ruikt ook niet meer zo sterk, de infectie is nu w.s. wel over, maar er kan met zo'n katheter heel makkelijk weer een nieuwe infectie ontstaan. We werken zo hygiënisch mogelijk, de dettol vliegt er door heen. Alle spullen die we gebruiken ontsmetten we na gebruik, ook goed handen wassen etc. maar toch is de kans op infectie groot.

Ondertussen is Teun bijna 2 kilo afgevallen, van 14,5 naar naar 12,7 kg, allemaal verlies aan spiermassa. Je voelt zijn heupbotten en de ribben door de huid heen. Hij eet met regelmaat meer dan wat hij normaal, in goede gezondheid, at. Herstel kost hem heel veel energie en spieren zijn zwaarder dan vet. Hopelijk kan hij snel weer staan dan kan hij hydrotherapie krijgen en komen de spieren weer terug.

Zijn we een uurtje geleden buiten met Teun bezig om hem te laten poepen, perst hij zijn katheter eruit.... daarna kwam de poep..... Het ging zo lekker. :thumbdown: kan op het moment wel janken....
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 19 mar 2017, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Oh wat kan ik mij jouw situatie goed voorstellen, zo'n enorm zorgenhondje. Het zou eigenlijk niet moeten mogen maar ja, je zit er nu eenmaal mee. Hij is er nog lang niet die Teun dat is duidelijk. Maar toch, er zijn lichtpuntjes, er is herstel ook al stelt het dan nog niet zo heel veel voor. Probeer toch vooral naar die positieve stukjes te kijken hoe moeilijk en zwaar het soms ook is. :-*
Door Pauline
Oh ik weet hoe het voelt...., daar heb je niets aan.... Heel, heel veel sterkte. :-* :-* :-*

Joep had al aquatherapie zonder dat hij lopen kon, juist zodat hij zich zou "herinneren" wat lopen was en om te zorgen dat hij niet teveel inboette qua bespering.
Door M@rina
Pauline schreef:Oh ik weet hoe het voelt...., daar heb je niets aan.... Heel, heel veel sterkte. :-* :-* :-*

Joep had al aquatherapie zonder dat hij lopen kon, juist zodat hij zich zou "herinneren" wat lopen was en om te zorgen dat hij niet teveel inboette qua bespering.
Helaas, Teun kan nog niet in de waterbak omdat hij zijn kop nog niet op kan houden.
Door Pauline
M@rina schreef:Helaas, Teun kan nog niet in de waterbak omdat hij zijn kop nog niet op kan houden.
Ach nee natuurlijk niet, dom van mij! Hopelijk komt dat moment toch binnenkort. :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door