Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
We hebben al eens bier gebrouwen, in een plastic vat, was een keer een set bij de xenos. Op zich wel grappig, met temperatuurmeter enzo erop en dat vat werd ook echt warm. Alleen weinig koolzuur dus dood bier. Maar ik heb begrepen dat je het eigenlijk nog op de fles verder moet laten gisten en dat er dan wel koolzuur bij zit... dus eens kijken of ik dat ding nog kan vinden en of we er nog wat mee kunnen :)
Door monster
Goed bier maken ik behoorlijk moeilijk. Mijn zoon heeft het op het atheneum als profielwerkstuk gedaan. Was veel meer werk als hij had gedacht en het resultaat: ach het blijft je kind hè.
Door Fenixjuh
Aangezien ik al geestelijk gestoord ben volgens mijn vriendjes, hier maar even mijn vreugde delen met mijn nieuwe voorraad.. Voor het eerst zelluf-daan  :angel:

Zonder suiker uiteraard, wel met 3! vanillestokjes  :biggrin2:

Afbeelding

Eéntje apart gehouden en meteen in de koelkast geplompt voor vanmiddag:

Afbeelding

(ojah, op de achtergrond staat een makreel te ontdooien...  ::) )
Door koekje
Fenix, wat een schattige potjes!

Misschien is het een idee om ze de volgende keer op een doekje oid in de pan te leggen. Dan rammelen ze niet zo in de pan en kunnen ze niet kapot gaan. In een weckketel staan de potten ook op een rooster.
Door Fenixjuh
koekje schreef: Fenix, wat een schattige potjes!

Misschien is het een idee om ze de volgende keer op een doekje oid in de pan te leggen. Dan rammelen ze niet zo in de pan en kunnen ze niet kapot gaan. In een weckketel staan de potten ook op een rooster.
Ik zal het eens proberen.. (volgend jaar ofzo) Het is niet helemaal gelukt..  5 potjes zijn vacuüm geworden, bij de andere kan ik het dekseltje nog indrukken.. Ik denk ook dat ik daar iets te weinig heb in gedaan.

De potjes zijn van de excelent van albert heijn.. Die hebben met kerst en pasen altijd mini-jams. Erg lekker en ik wilde de potjes gebruiken om kruiden in te doen.. Nou is dit natuurlijk een betere oplossing  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door