Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sher
Hope schreef: Wat mij wel opvalt is dat mensen met een hond uit het buitenland zich erg snel aangevallen lijken te voelen.
Al schrijven we nog zo vaak dat het niet uitmaakt of de hond die ze in huis hebben gehaald evenveel waard is dan een hond uit een NL asiel of een pup van een fokker, er wordt steeds alleen maar negatief ingegaan op onze reacties.

Wees gewoon blij met je hond, en realistisch over het feit dat het probleem daar zo groot is dat er honden zullen moeten worden ingeslapen.
Natuurlijk doet dat wat met je als je daar mensen kent. Maar daar wordt het probleem helaas niet anders van.
Ik heb jou nooit gevraagd om een mening over mijn honden en eerlijk gezegd kan het me ook heel weinig schelen wat je van ze vindt. Wat mij betreft vind jij het ***-honden, dat maakt mij echt niets uit. Je mag het ook op internet zetten, kan ik best om lachen.

Het gaat mij om de hondjes die nog in het asiel zitten en waarvan sommige mensen het blijkbaar nodig vinden om ongezien te zeggen dat die beter af zijn als ze worden ingeslapen. Misschien heb je met een aantal honden gelijk, ik ken ze niet allemaal persoonlijk, maar ik weet dat er een groot aantal is dat echt heel lief en makkelijk is. Wat mij betreft verdienen die honden een kans. Dat dit niet voor al die hondjes gaat lukken, dat zal wel kloppen, maar dat ze bij voorbaat allemaal worden afgeschreven door iemand die ze helemaal niet kent vind ik jammer. Ik vraag me ook af waarom mensen het nodig vinden, om aan te tonen dat deze hondjes beter kunnen sterven.

Dat er af en toe een hond op een verkeerde plek terecht komt is natuurlijk heel jammer, maar ook dat gebeurt niet alleen met herplaatsers. Zo heeft mijn neef een rashond, die hij als pup van een fokker heeft gekocht. Die hond zit, volgens mij, volkomen verkeerd bij hem. Die hond loopt nu de hele dag met een stroomband om en heeft zowel mijn oom als mijn nicht al gebeten. De fokker van mijn hondje heeft laatst ook een hond terug gekregen, die was volkomen ontspoort. Moet je dan concluderen dat rashonden heel moeilijk zijn? Nee, natuurlijk kun je dat niet concluderen. Honden zijn levende wezens en daar krijg je geen garantie bij dat er nooit iets mis zal gaan.

Als mens heb je altijd de verplichting om goed en zorgvuldig na te denken, voor je een hond in huis neemt, of dat nou een herplaatser of een rashond is. Een pupje uit de broodfok vind ik dan wel verkeerd, omdat je met jouw geld de broodfokker ondersteunt. Het verschil met een herplaatser is dat je met jouw geld de vorige eigenaar niet ondersteunt.
Door Hope
Sher schreef: Ik heb jou nooit gevraagd om een mening over mijn honden en eerlijk gezegd kan het me ook heel weinig schelen wat je van ze vindt. Wat mij betreft vind jij het ***-honden, dat maakt mij echt niets uit. Je mag het ook op internet zetten, kan ik best om lachen.

.
Weet je Sher, dit bedoel ik nou.

Kennelijk is het nodig om steeds in de aanval te gaan.

Ik ben er een beetje klaar mee eigenlijk. Ik heb er niet zo'n trek in om de wind van voren te krijgen.
Ik heb nergens, maar dan ook werkelijk nergens gezegd dat ik jou honden rotbeesten vind.
Laatst gewijzigd door Hope op vr 12 sep 2014, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sher
Hope schreef: Weet je Sher, dit bedoel ik nou.
Kennelijk is het nodig om steeds in de aanval te gaan.

Ik ken die honden niet nee. Maar ik ben een dierenvriend.
Natuurlijk zou ik het liefste zien dat alle 320 honden daar een gouden mantje vinden. Natuurlijk zitten daar lieve, leuke, mooie honden. Je hebt mij ook nergens zien schrijven dat het allemaal rotzakken zijn en ze geen kans verdienen, en ik vind het ook niet erg fijn dat je nu schrijft alsof ik dat ergens gezegd heb.

Ik vind jarenlang in een asiel gewoon niet fijn voor een hond. En ik ben realistisch genoeg om in te zien dat je binnen nu en een jaar geen plek hebt gevonden voor al die honden, hoe lief en leuk ze ook zijn. Het zou makkelijker zijn als er ondertussen geen nieuwe honden bij komen, maar die kans acht ik nihil. En dus ontkomen ze er niet aan om honden te laten inslapen. Dat is de trieste werkelijkheid en ik vind dat voor een hond die jaar na jaar zit te wachten in een asiel niet altijd de slechtste oplossing nee. Juist omdat ze het niet verdienen ergens opgesloten te zitten.

Maar ach, kennelijk maakt het niets uit wat ik, of anderen, zeggen. Zodra het om buitenlandse honden/asielen gaat krijg je nogal eens de wind van voren als je zelf niet zo'n hond hebt. Ik ben daar een beetje klaar mee eigenlijk.
Dat doe ik toch helemaal niet? Jij vraagt je iets af en ik reageer daar op.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Zodra er iets gezegd wordt over buitenlandse honden krijg je een discussie in je maag gesplitst, terwijl je eigenlijk had verwacht dat op een forum als dit mensen mee zouden kunnen leven.  :'(
Voortaan ben ik wel wijzer en houd dit soort dingen ver van dit forum.  :-X
Door dinky89
Volgens mij denken de mensen die een spuitje hond vriendelijker vinden niet dat alle honden die daar zitten rothonden zijn? Tenminste, dat heb ik nergens gelezen?
Heb alleen gelezen dat spuitje hond vriendelijker kan zijn wanneer er zo'n overschot is aan honden dat de kans dat de honden hun leven lang in het asiel zitten zeer sterk aanwezig is. Bovendien verdiend elke hond zijn aandacht en dat is met 320 honden in een asiel nogal moeilijk zo niet onmogelijk. Er wordt dan dus juist gedacht aan het belang van de hond zelf en wat hij verdiend, en dat is niet levenslang in een overvol asiel zijn leven moeten slijten.

Maar wat Marloes ook al aanhaalde, mensen met een buitenlandse hond lijken wel erg snel in de aanval te moeten gaan :-(
Door Martine-Tom
Sher schreef: Dat doe ik toch helemaal niet? Jij vraagt je iets af en ik reageer daar op.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Zodra er iets gezegd wordt over buitenlandse honden krijg je een discussie in je maag gesplitst, terwijl je eigenlijk had verwacht dat op een forum als dit mensen mee zouden kunnen leven.  :'(
Omdat mensen een andere mening hebben leven ze niet mee...?
Door Hope
dinky89 schreef: Volgens mij denken de mensen die een spuitje hond vriendelijker vinden niet dat alle honden die daar zitten rothonden zijn? Tenminste, dat heb ik nergens gelezen?
Heb alleen gelezen dat spuitje hond vriendelijker kan zijn wanneer er zo'n overschot is aan honden dat de kans dat de honden hun leven lang in het asiel zitten zeer sterk aanwezig is. Bovendien verdiend elke hond zijn aandacht en dat is met 320 honden in een asiel nogal moeilijk zo niet onmogelijk. Er wordt dan dus juist gedacht aan het belang van de hond zelf en wat hij verdiend, en dat is niet levenslang in een overvol asiel zijn leven moeten slijten.

Maar wat Marloes ook al aanhaalde, mensen met een buitenlandse hond lijken wel erg snel in de aanval te moeten gaan :-(
Dank je voor de verduidelijking.
Sher schreef: Dat doe ik toch helemaal niet? Jij vraagt je iets af en ik reageer daar op.
Volgens mij moet je het eens teruglezen.
Mijn eerste berichtje was ook al juist gericht op de honden. Dat ze rust verdienen.
Ik leef mee met de honden. Ik vind het vreselijk dat er honden jaren achtereen in een asiel zitten. Ik heb geschreven dat ik het fijn vind dat Noortje het nu goed heeft en later ook nog dat het echt triest is voor de vrijwilligers daar.
Maar jij pakt er alleen datgene uit wat je kennelijk wil horen, en dat komt in mijn ogen neer op je snel aangevallen voelen. Dat je dan gaat zeggen dat ik op internet zet dat jou honden rothonden zijn gaat me toch wat te ver.
Door Sher
Hope schreef: Dat je dan gaat zeggen dat ik op internet zet dat jou honden rothonden zijn gaat me toch wat te ver.
Tsja, maar dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat ik dat niet erg zou vinden, niet dat je dat zegt. Je zegt namelijk zelf dat je er niets op tegen hebt dat ik Noortje in huis heb en gelukkig met haar ben, maar dat had ik al lang gemerkt.

Wat ik jammer vind is dat er een discussie komt over herplaatsers, over eigenaren van buitenlandse honden enzovoort. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.
Als jij nog eens terugleest, zie je dat ik helemaal in het begin gewoon zeg dat ik het niet met je eens ben. Ik snap je bedoeling, maar ben het niet met jouw conclusie eens. Ik denk niet dat je een hondenhater bent of zo. Waar haal je dat idee vandaan! Je bent dol op honden, dat is mij al lang duidelijk.

Volgens mij heb je niet gemerkt dat er gaandeweg meerdere discussies tegelijk zijn gaan lopen in dit topic, waarbij ik probeerde op alle meningen tegelijk te reageren. Er zijn namelijk wel degelijk mensen die vinden dat je geen buitenlandse hond naar Nederland mag halen.

Het is bijna onmogelijk om het goed te doen. Als ik probeer te reageren op wat hier gezegd wordt, dan ben ik een gefrustreerde hondenbezitter die zich steeds aangevallen voelt. Als ik niet reageer, ben ik zo'n buitenlandse hondenbezitter die zich direct aangevallen voelt en hem dan snel smeert. Ik hoef het toch niet met jullie eens te zijn?
Door Martine-Tom
Sher schreef: Tsja, maar dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat ik dat niet erg zou vinden, niet dat je dat zegt. Je zegt namelijk zelf dat je er niets op tegen hebt dat ik Noortje in huis heb en gelukkig met haar ben, maar dat had ik al lang gemerkt.

Wat ik jammer vind is dat er een discussie komt over herplaatsers, over eigenaren van buitenlandse honden enzovoort. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.
Als jij nog eens terugleest, zie je dat ik helemaal in het begin gewoon zeg dat ik het niet met je eens ben. Ik snap je bedoeling, maar ben het niet met jouw conclusie eens. Ik denk niet dat je een hondenhater bent of zo. Waar haal je dat idee vandaan! Je bent dol op honden, dat is mij al lang duidelijk.

Volgens mij heb je niet gemerkt dat er gaandeweg meerdere discussies tegelijk zijn gaan lopen in dit topic, waarbij ik probeerde op alle meningen tegelijk te reageren. Er zijn namelijk wel degelijk mensen die vinden dat je geen buitenlandse hond naar Nederland mag halen.

Het is bijna onmogelijk om het goed te doen. Als ik probeer te reageren op wat hier gezegd wordt, dan ben ik een gefrustreerde hondenbezitter die zich steeds aangevallen voelt. Als ik niet reageer, ben ik zo'n buitenlandse hondenbezitter die zich direct aangevallen voelt en hem dan snel smeert. Ik hoef het toch niet met jullie eens te zijn?
Mij is de bedoeling van het topic nooit duidelijk geweest, enkele paginas geleden heb ik nog gevraagd wat je nou probeerde te bereiken met dit topic maar daar heb ik nooit antwoord op gehad..
Door Borke
Ik vind het onrecht en het lijden van alle dieren in de wereld triest  :'(
Ik kan me indenken dat het je extra raakt als je je betrokken voelt bij een situatie.

Ik word alleen een beetje moe van het geneuzel over buitenlandse honden.
Het zijn gewoon honden.
Daarbij denk ik dat je door die honden telkens hierheen te halen, je daar ook het probleem in stand houden.
Daarbij komen er honden hiernaartoe die daar in mijn ogen niet geschikt voor zijn.

Kijk naar het verhaal van Marloes met Duuk en kijk naar mijn eigen lieve Sofi.
Daar hebben we ook aardig wat mee te stellen gehad.
Inmiddels is ze al bijna 10 en redelijk gezeggelijk, na 7.5 jaar trainen.
In ons geval was het geen bewuste keuze om een hond uit het buitenland te halen, we wilden gewoon een herplaatser.
Ik zou haar niet meer willen missen, maar als ik de klok terug kon draaien...
Door Borke
Martine-Tom schreef: Mij is de bedoeling van het topic nooit duidelijk geweest, enkele paginas geleden heb ik nog gevraagd wat je nou probeerde te bereiken met dit topic maar daar heb ik nooit antwoord op gehad..
Wellicht hopend dat mensen hier hulp bieden en een hond opnemen of anderszins?
Door Kallista
Borke schreef: Wellicht hopend dat mensen hier hulp bieden en een hond opnemen of anderszins?
Zou kunnen.
Of misschien ook wel gewoon wat empathie verwachten.

Ik kan me voorstellen als je de mensen en dieren daar persoonlijk kent dat dat er nogal in hakt, en dat je dan alleen al opgelucht kunt zijn door het delen van je verhaal.
Door Hope
Kallista schreef: Zou kunnen.

Ik kan me voorstellen als je de mensen en dieren daar persoonlijk kent dat dat er nogal in hakt, en dat je dan alleen al opgelucht kunt zijn door het delen van je verhaal.
En als een ander dan zegt dat het werkelijk heel sneu is maar dat het misschien nog wel erger is dat er honden zijn die jaren in een asiel zitten met weinig persoonlijke aandacht dan is dat geen empathie?
Volgens mij is dat juist empathie.

Nou zeg ik niet dat jij dat bedoeld hoor Kallista, maar zo komt het in dit topic nu wel over.
Waar het om gaat is volgens mij dat elke medaille twee kanten heeft. Wij hebben een pup gekocht van een fokker. En zijn er niet al genoeg honden op de wereld? Er is hier plaats voor één hond en dus neemt Nelson de plek in van een opvanger.
Het moeten laten inslapen van honden heeft ook twee kanten. Ja, het is heel erg. Voor de honden, voor de vrijwilligers. Maar er zullen ook honden zijn die hun rust krijgen. Die niet net als een Duuk een leven tegemoet gaan van angst, angst en nog meer angst. Honden die jarenlang daar zitten te wachten. En ze zullen het er echt beter hebben dan op de plek waar ze zaten voordat ze opgevangen werden maar ik neem aan dat we het er mee eens zijn dag een asiel, waar dan ook, geen ideale plaats is voor een hond.
Het is jammer dat we die zijde van de medaille niet mogen belichten als het gaat om buitenlandse honden.
Door Sher
Kallista schreef: Zou kunnen.

Ja, nou dat was de bedoeling, alleen die opluchting is nooit gekomen.

Is er nog steeds geen werkbare oplossing voor Duuk dan?
Laatst gewijzigd door Sher op vr 12 sep 2014, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kallista
Hope schreef: En als een ander dan zegt dat het werkelijk heel sneu is maar dat het misschien nog wel erger is dat er honden zijn die jaren in een asiel zitten met weinig persoonlijke aandacht dan is dat geen empathie?
Volgens mij is dat juist empathie.

Nou zeg ik niet dat jij dat bedoeld hoor Kallista, maar zo komt het in dit topic nu wel over.
Waar het om gaat is volgens mij dat elke medaille twee kanten heeft. Wij hebben een pup gekocht van een fokker. En zijn er niet al genoeg honden op de wereld? Er is hier plaats voor één hond en dus neemt Nelson de plek in van een opvanger.
Het moeten laten inslapen van honden heeft ook twee kanten. Ja, het is heel erg. Voor de honden, voor de vrijwilligers. Maar er zullen ook honden zijn die hun rust krijgen. Die niet net als een Duuk een leven tegemoet gaan van angst, angst en nog meer angst. Honden die jarenlang daar zitten te wachten. En ze zullen het er echt beter hebben dan op de plek waar ze zaten voordat ze opgevangen werden maar ik neem aan dat we het er mee eens zijn dag een asiel, waar dan ook, geen ideale plaats is voor een hond.
Het is jammer dat we die zijde van de medaille niet mogen belichten als het gaat om buitenlandse honden.
Dat heb je dan verkeerd begrepen  ;)

Wat ik hierboven schreef was bedoeld zonder enig waardeoordeel over wie dan ook.
Door Hope
Sher schreef: Ja, nou dat was de bedoeling, alleen die opluchting is nooit gekomen.

Is er nog steeds geen werkbare oplossing voor Duuk dan?
Zijn situatie is niet veranderd nee.
Kallista schreef: Dat heb je dan verkeerd begrepen  ;)

Wat ik hierboven schreef was bedoeld zonder enig waardeoordeel over wie dan ook.
Nee snap ik, ik haakte even in op het woord empathie wat je gebruikte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door