Hope schreef: Wat mij wel opvalt is dat mensen met een hond uit het buitenland zich erg snel aangevallen lijken te voelen.Ik heb jou nooit gevraagd om een mening over mijn honden en eerlijk gezegd kan het me ook heel weinig schelen wat je van ze vindt. Wat mij betreft vind jij het ***-honden, dat maakt mij echt niets uit. Je mag het ook op internet zetten, kan ik best om lachen.
Al schrijven we nog zo vaak dat het niet uitmaakt of de hond die ze in huis hebben gehaald evenveel waard is dan een hond uit een NL asiel of een pup van een fokker, er wordt steeds alleen maar negatief ingegaan op onze reacties.
Wees gewoon blij met je hond, en realistisch over het feit dat het probleem daar zo groot is dat er honden zullen moeten worden ingeslapen.
Natuurlijk doet dat wat met je als je daar mensen kent. Maar daar wordt het probleem helaas niet anders van.
Het gaat mij om de hondjes die nog in het asiel zitten en waarvan sommige mensen het blijkbaar nodig vinden om ongezien te zeggen dat die beter af zijn als ze worden ingeslapen. Misschien heb je met een aantal honden gelijk, ik ken ze niet allemaal persoonlijk, maar ik weet dat er een groot aantal is dat echt heel lief en makkelijk is. Wat mij betreft verdienen die honden een kans. Dat dit niet voor al die hondjes gaat lukken, dat zal wel kloppen, maar dat ze bij voorbaat allemaal worden afgeschreven door iemand die ze helemaal niet kent vind ik jammer. Ik vraag me ook af waarom mensen het nodig vinden, om aan te tonen dat deze hondjes beter kunnen sterven.
Dat er af en toe een hond op een verkeerde plek terecht komt is natuurlijk heel jammer, maar ook dat gebeurt niet alleen met herplaatsers. Zo heeft mijn neef een rashond, die hij als pup van een fokker heeft gekocht. Die hond zit, volgens mij, volkomen verkeerd bij hem. Die hond loopt nu de hele dag met een stroomband om en heeft zowel mijn oom als mijn nicht al gebeten. De fokker van mijn hondje heeft laatst ook een hond terug gekregen, die was volkomen ontspoort. Moet je dan concluderen dat rashonden heel moeilijk zijn? Nee, natuurlijk kun je dat niet concluderen. Honden zijn levende wezens en daar krijg je geen garantie bij dat er nooit iets mis zal gaan.
Als mens heb je altijd de verplichting om goed en zorgvuldig na te denken, voor je een hond in huis neemt, of dat nou een herplaatser of een rashond is. Een pupje uit de broodfok vind ik dan wel verkeerd, omdat je met jouw geld de broodfokker ondersteunt. Het verschil met een herplaatser is dat je met jouw geld de vorige eigenaar niet ondersteunt.