Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ilona81 schreef: Geldt dit ook voor tomaten? Die komen nu op, moet ik ze dan ook kouder zetten?
Nee, die kunnen lekker in de woonkamer blijven, alleen alle groenten die pas na de IJsheiligen naar buiten kunnen, mogen in de kamer blijven  :) :)
Ilona81 schreef: Dank je Nynke voor je antwoord!
Graag gedaan  :) :)

OT: De groenten in de mm-bak groeien sneller dan die in de volle grond, maar het snelst gaat het onder glas in de koude kas. Koud is een ruim begrip, want als de zon erop staat is het er heerlijk warm  :) :)
Ilona81 schreef: Helaas vonden mijn baby-plantjes de storm van vandaag niet zo leuk... Kom net thuis en staan er nogal schuin/gebroken en sneu bij. Hopelijk trekken ze nog een beetje bij.
Ik had helaas hetzelfde probleem..
Nynke schreef: Blijven de bakken in de serre Marga? Dan zullen je plantjes vast lekker snel groeien  :) :)
Zolang het niet te warm wordt laat ik ze staan. Wil ook aardappelen in zakken gaan poten. Iemand hier ervaring mee? Opbrengst moet tussen de 1000 tot 1500gr per zak kunnen zijn. Hmmm lekkere nieuwe aardappeltjes.
Jantina schreef: Hier ook.... M'n mooie courgette planten zijn geknakt.  :boo:
Stonden die al buiten dan?  :-\ :-\  Da's toch nog te vroeg? Of haal je ze 's avonds weer binnen?
MargaS schreef: Zolang het niet te warm wordt laat ik ze staan. Wil ook aardappelen in zakken gaan poten. Iemand hier ervaring mee? Opbrengst moet tussen de 1000 tot 1500gr per zak kunnen zijn. Hmmm lekkere nieuwe aardappeltjes.
nee, nooit geprobeerd. Ik heb nu 2 pootaardappeltjes in een 10 liter emmer gepoot, met een dun laagje grond/cocopeat, die ik steeds aanvul als het plantjes zichtbaar wordt. Ben benieuwd  :biggrin2: :biggrin2:
Wij hebben aardappels in zakken gehad, ze staan er nu ook weer. Geen idee hoeveel er precies af kwam, voor mij hoeft het niet veel te zijn, als ze maar lekker smaken.  :)
Voordeel is dat je ze met schil en al kunt eten (gezonder!) want niet bespoten oid en het schilletje is vaak nog zó dun dat je ze alleen maar even af hoeft te spoelen voor gebruik.

Idd niet vergeten aan te aarden.  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door