Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Nog één vraagje: hoe doet de Profi het als je een grofgemalen mix erdoorheen doet met een kleinere schijf? Dus als je iets twee keer maalt, zeg maar, de eerste keer om het bot überhaupt door het apparaat te krijgen en de tweede keer om het heel fijn te malen? Lukt dat een beetje met de Profi? Ik wil voor Bambi wat reeds gemalen spul met elkaar mengen, zodat ze het beter eet, maar vind dat met de Porkert een hoop geklieder.
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Nog één vraagje: hoe doet de Profi het als je een grofgemalen mix erdoorheen doet met een kleinere schijf? Dus als je iets twee keer maalt, zeg maar, de eerste keer om het bot überhaupt door het apparaat te krijgen en de tweede keer om het heel fijn te malen? Lukt dat een beetje met de Profi? Ik wil voor Bambi wat reeds gemalen spul met elkaar mengen, zodat ze het beter eet, maar vind dat met de Porkert een hoop geklieder.
Dat heb ik niet gedaan.
Ik zal dat morgen eens gaan proberen voor je.
Je hoort er dan van , oke?
Door Sweet Dutchess
De strotten heb ik klein gemaakt en de wat hardere delen ingeknipt met een snoeischaar.
Kippenekken zijn nog ietsjes bevroren maar ik denk dat ie dat wel afkan.
Dus zometeen komt test 2 van de proficook. ;)
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: De strotten heb ik klein gemaakt en de wat hardere delen ingeknipt met een snoeischaar.
Kippenekken zijn nog ietsjes bevroren maar ik denk dat ie dat wel afkan.
Dus zometeen komt test 2 van de proficook. ;)
Ben erg benieuwd, succes!
Door Sweet Dutchess
Zo , een gedeelte is erdoor heen,maaaaaaaaaaaaaaaaar  hij verliest kracht  na een minuut of 10 tot een kwartier.
Stukjes kraakbeen bleven hangen tussen de schroef en het mesje waardoor de schroef vast ging slaan :-\.
Erg jammer.
De kippennekken vlogen er de eerste 10 minuten doorheen alsof het niks was, nu blijven ze ook hangen tussne schroef en mesje.
Ik heb er ook hertenhart doorgedaan, dat ging prima.Geen gespetter.
Misschien heb ik hem te lang aan gehad .Ik laat hem even af nu en ga straks weer eens proberen.
Zo enthousiast was ik gisteren, zo teleurgesteld ben ik vandaag eigenlijk.
Ik vraag me af of hij nu de geitjes nog wel pakt :-[

Ik kreeg een pb van Carla met vragen over de proficook.
De meeste antwoorden vind je hier wel terug in het topic.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie hier neer te zetten .
Jouw vraag of er ook groente doorheen kan> zou ik niet doen.Er zit nl geen schaafmolen bij.
Ik denk als je wat zachte groente erdoor heen doet dat je toch lichtelijk pap gaat krijgen
Wat grotere stukken ( stevig) vlees kan hij makkelijk aan.
Taaie vellen/vet wil hij ook op blijven hangen .

Ik wil hem morgen gaan testen met zalmstaarten, mits hij na een tijdje af te hebben gestaan weer naar behoren wil werken.
Door Sweet Dutchess
MargaS schreef: Dacht ergens te hebben gelezen dat je hem max. 20 minuten mag gebruiken.
Ja dat staat me ook iets bij, dan zou het kunnen kloppen dat hij na een kwartier kracht gaat verliezen.
Door MargaS
Sweet Dutchess schreef: Ja dat staat me ook iets bij, dan zou het kunnen kloppen dat hij na een kwartier kracht gaat verliezen.
Ja, elke 20 minuten verplicht pauze.
Door Anne in Zweden
O, dat klinkt al minder blij, helaas! Maar als het alleen een kwestie van even afkoelen is, komt het allemaal wel goed, toch?

Heb je nog geprobeerd of reeds (grof) gemalen vleesbot er makkelijk nog een tweede keer doorheen gaat, maar dan met een kleinere schijf? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Of weet iemand anders van de nieuwe Proficookbezitters dat?
Door Carla
Bedankt voor je antwoord Esther
Je hebt hem dus nog maar 1 dag en aan je reactie merk ik dat het eerste enthousiasme al redelijk bekoeld is.
Ik wil een machine waar mee je groente maar ook gemakkelijk vlees kunt malen. Het lichtere botwerk is genoeg.
Maar een combi van deze machines is er niet als wel de Kenwood Keukenmachine Prospero KM 287 maar die is maar 900 w dus daar kan je niet veel mee.

Ik lees hier nog even verder mee naar andere leden van het 'testpanel'  :) ;)
Door Anne in Zweden
Oké, ik kon me niet langer inhouden en heb hem besteld... Bij Amazon.de, dus is ie er maandag of dinsdag wel. Damn Amazon, is ook veel te makkelijk om iets te kopen zo! >:( ::) :biggrin2:
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: O, dat klinkt al minder blij, helaas! Maar als het alleen een kwestie van even afkoelen is, komt het allemaal wel goed, toch?

Heb je nog geprobeerd of reeds (grof) gemalen vleesbot er makkelijk nog een tweede keer doorheen gaat, maar dan met een kleinere schijf? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Of weet iemand anders van de nieuwe Proficookbezitters dat?
Ik heb nu grof gemalen door de grootste gaatjes schijf gedaan.
Dat gaat redelijk.Je moet wel meehelpen aanduwen en het komt er traag als een soort filet american structuur uit.
Geen gespetter verder ofzo,maar ik vond het een beetje te lang duren voordat het uit de schijf werd geduwd.
De kleinste schijf heb ik verder niet geprobeerd.
Ben bang dat je dan echt pap gaat krijgen of dat hij het gemalen spul er helemaal niet door geduwd krijgt.

Verder ben ik weer begonnen met de kippennekken en de strot.Helaas loopt hij nog steeds vast :-\
Als je het vlees van de strotten afhaald , gaat het wel goed,maar op dat kraakbeen blijft hij steeds vast zitten.
Ik vrees ervoor dat hij morgen de zalmstaarten ook niet baas kan.

Mijn bevindingen voor nu:
Als nieuw doet hij het het eerste kwartier prima.
Dag twee, als je meer gaat vermalen dan ongeveer 2 kg(dat woog dat geitje gisteren), dan neemt hij af in kracht.
Je moet steeds  stukjes achter het mesje verwijderen wil je  fatsoenlijk door kunnen malen.
Ik zeg voor nu: prima apparaat voor alleen vlees /orgaan te vermalen , geen bot.
Maakt redelijk wat herrie
Makkelijk in elkaar te zetten en makkelijk zuiver te maken

Voor vandaag hou ik ermee op.
Morgen kijk ik wat hij doet met de zalmstaarten,maar ik denk dat de proficook niet echt zo'n goede aanschaf is voor diegene die er veel mee willen vermalen
Ik ben in ieder geval blij dat ik er niet teveel voor betaald heb :-X
Door Sweet Dutchess
Carla schreef: Bedankt voor je antwoord Esther
Je hebt hem dus nog maar 1 dag en aan je reactie merk ik dat het eerste enthousiasme al redelijk bekoeld is.
Ik wil een machine waar mee je groente maar ook gemakkelijk vlees kunt malen. Het lichtere botwerk is genoeg.
Maar een combi van deze machines is er niet als wel de Kenwood Keukenmachine Prospero KM 287 maar die is maar 900 w dus daar kan je niet veel mee.

Ik lees hier nog even verder mee naar andere leden van het 'testpanel'  :) ;)
Deze vleesmolen hebben ook veel barfers.
http://www.bestekeus.nl/product_info-n- ... 02092.html

Ik heb lang getwijfeld of ik de kenwood pro 2000 zou nemen of de proficook.
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Oké, ik kon me niet langer inhouden en heb hem besteld... Bij Amazon.de, dus is ie er maandag of dinsdag wel. Damn Amazon, is ook veel te makkelijk om iets te kopen zo! >:( ::) :biggrin2:
Heb je hem ook voor 74,95 ?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door