Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ook niet onbelangrijk: Petplan vergoed tot 3000 in het basispakket, Proteq tot 5000 per jaar.

Inmiddels via de optie 'aanmelden voor verzekering' de premie kunnen berekenen. Of die al die van 2013 is, is nog even de vraag, maar wat er nú staat is dat het mij bij Petplan 47,02 per maand kost incl. btw (meest uitgebreide pakket, omdat alleen die de reguliere ziektekosten 100% dekt), dus 565 per jaar. Tegenover 30,95 p.mnd. bij Proteq, oftewel 371 euro per jaar. 'k Zou dus bijna 200 euro per jaar in m'n zak houden als ik nog kon verzekeren bij Proteq nu Petplan haar pakketten en premies zo sterk gewijzigd heeft voor de door mij gewenste volledige dekking van gewoon consult, onderzoek en behandeling bij ziekte en ongeval.
Die 5000 euro is een wassen neus Parelriddel, want die krijg je namelijk nooit terug in je zak, never nooit zelfs.
als jij daar nog eens 19% EB over moet betalen ben je nog eens 950 euro kwijt

En dat is toch ook weer een hoop geld, geef mij dan maar Petplan, dan ben ik een stuk minder kwijt.

Feit is wel dat de premies bij Proteq gebaseerd worden op rassen en geslacht, iets wat Petplan niet doet.

Hierdoor zullen de premies onderling niet te vergelijken zijn, ik ben echt een kapitaal kwijt bij Proteq en krijg ook nog eens die 19% niet vergoed die ik uit eigen zak mag gaan betalen, someone got to pay that 8)

Dus ik denk dat het lastig vergelijken is met leeftijden en rassen, en iedereen voor zichzelf moet gaan uitrekenen wat het voordeligst is, en vooral niet vergeet! de kleine lettertjes te lezen......En niet blind te staren op een bedrag wat je gaat betalen voor premie.
Senta schreef: Allemaal leuk en fantastisch maar even een rekensommetje voor mijn hond met ED
Ik heb nu 6000 euro kosten gemaakt, waarvan slechts 400 voor eigen rekening waren,
Stel ik had nu bij Proteq gezeten, dan had ik niet een klein beetje duurder uitgeweest, nee VEEL duurder.

Reken eens uit 19% EB van Proteq, op €6000.-
En een hogere premie maar die verwaarloos ik

Dan ben ik €1140,- EB kwijt, en dat is geen geld?

Nee dan ben ik echt velen maler blijer dat ik ooit een verzekering bij petplan heb afgesloten! ;)
Hatsekidee en dát is dus gewijzigd... Allereerst - om misverstanden te voorkomen - heb jij dus een hond van kleiner dan 15 kilo, anders was ED bij Petplan niet gedekt. Maar buiten dat: bij Petplan is voor iedereen die zich vanaf nu daar verzekrd én voor een ieder die - zoals ik - daar oude klant is, maar de pech had dat de polis vóór april 2012 prolongeerde (feb en maart ::)) de eigen bijdrage voortaan 15%
Bij jouw voorbeeld betekent dit dat je in het basis pakket max. 3000 per jaar uitgekeerd had gekregen en slechts de helft van consult en onderzoek. Maar ik begrijp dat de kosten verspreid waren over enkele jaren en je het duurste pakket hebt, wat in jouw geval 13 euro per maand duurder is, oftewel 156 euro per jaar.
Het verschil in eigen bijdrage is 15% (Petplan) tegenover 19% (Proteq). Over jouw voorbeeld van de 6000 euro die je in de loop der jaren kwijt was rondom de ED betekent dit 900 tegenover 1140 euro. Dus zelfs bij zo'n joekel van een ziektekostenrekening, heb je het verschil in eigen bijdrage in 2 jaar premie-betaling er uit...
Komt bij dat Petplan nu ieder jaar 1% 'verouderingstoeslag' heft, dus de premies stijgen elk jaar een procent éxtra, om vanaf zekere leeftijd deze nog verder te verhogen. Proteq kent diezelfde toeslag ook, maar heft 'm gelukkig pas vanaf de leeftijd van 8 jaar.

Ik was een zeer tevreden klant van Petplan en heb helaas ook al veel gebruik moeten maken van de polissen van mijn honden, wat prima is verlopen, netjes uitgekeerd, maar dat neemt niet weg dat ik nooit gekozen zou hebben voor Petplan met de huidige pakketten en premies, het vertrouwen in wat ik van hen kan verwachten kwijt ben nu ze iedere 8 mnd. met nieuwe grote wijzigingen komen en wegens de gezondheid van mijn honden inmiddels niet emer in de gelegenheid ben over te steppen naar een stabiele verzekering met aantrekkelijker pakket & premie.
Senta schreef: Die 5000 euro is een wassen neus Parelriddel, want die krijg je namelijk nooit terug in je zak, never nooit zelfs.
als jij daar nog eens 19% EB over moet betalen ben je nog eens 950 euro kwijt
Ik heb aan ziektekosten deze bedragen moeten uitgeven en in die verzekeringsjaren dat dit het geval was dan ook het maximaal te vergoeden per jaar uitgekeerd gekregen. Bij Petplan was dat op dát moment 2000 euro, de rest dus uit eigen zak (dankzij het feit dat ik spaarde voor het vervangen van m'n auto én lieve hulp).
Vijf duizend per verzekeringsjaar is dus geen wassen neus, dit zijn kosten waarmee je daadwerkelijk geconfronteerd kunt worden en waarvan het een héle zorg minder is als die dan vergoed worden. De eigen bijdrage bij Petplan is in dat geval 750, op basis van het duurste pakket. De eigen bijdrage bij Proteq is in dat geval 950, op basis van het goedkoopste pakket. Een bedrag wat vergelijkbaar is met wat jij en ik minder betalen aan premie bij Proteq... Een bedrag wat we in onze zak houden als de honden gewoon gezond blijven of i.i.g. minder hoge ziektekosten hebben.
Parelriddel, nee mijn hond weegt 45 kilo ;) Tot op de laatste cent vergoed gekregen, behalve de ED ingreep, maar wel weer de anesthesie, fotos en medicijnen. En het hele voortraject van ruim 3000 euro.

Maar nogmaals, het is per individu en ras afhankelijk, dat blijkt nu wel!! EN het basis pakket van Petplan
nogmaals, dat stelt echt weinig tot vrijwel niets voor, dan zou ik zelf ook een potje gaan maken.

Nog een nadeel wat ik ooit zag van Proteq even niet geheel te verwaarlozen, ze vergoeden slechts 125 euro aan fysio per jaar! :-X

Laat ik nu elke week met mijn hond naar de fysio moeten, kosten 50 euro per keer?
Dus als je hier ooit mee te maken krijgt, zou ik hier maar eens heel goed over nadenken.
Proteq vergoed ook het gebit niet vanuit de basisverzekering, en vanuit de aanvullende slechts €1000,- per verzekering , noch de kosten van alternatieve geneeswijzen zoals chiropractie, orthomanuele therapie, ostheopathie, homeopathie, bioresonantie therapie,
fytotherapie en acupunctuur, wormen vlooien en vaccinatie  :o  :o

Dus mocht je daar kosten in krijgen ben je daar ook verplicht om een uitgebreid pakket te nemen.
Dus echt belangrijk dat je de kleine lettertjes leest!
??? Ik heb een foto ivm mank lopen, waarop óók de elleboog stond, aanvankelijk niet vergoed gekregen van Petplan. Na bezwaar gemaakt te hebben kreeg ik de helft, omdat het idd ook onderzoek naar groeipijn kon betreffen.
Inmiddels wordt het onderzoek zo te zien wel vergoed (het percentage afhankelijk van het pakket) maar de behandeling niet meer, tenzij de hond lichter is dan 15 kilo.
Het basispakket van Petplan was tot april 2012 uitstekend: consult, onderzoek en behandeling volledig vergoed... Voor diezelfde dekking heb je nu het duurste pakket nodig, welke ruim 3 maal zo duur is dan het 'oude' basispakket. Voorheen 35 euro per jaar eigen bijdrage, nu 15% van de ziektekosten (zit ik zo maar op tenminste 300 euro per jaar eigen bijdrage..).

Ik begrijp dat je nadat je het nodig hebt gehad heel blij bent met de onbeperkte vergoeding van fysio, maar ik hoef niet álles vergoed te krijgen door een verzekering wat je mógelijk maar zou kúnnen krijgen. Geen enkele verzekering dekt álles, de reden dat ik de ziektekosten van mijn dieren verzeker is om hen alle nódige zorg te kunnen bieden. Ik heb dus behoefte aan vergoeding van kosten die te verwachten zijn (consult, onderzoek en behandeling bij ziekte en ongeval) en niet zonder verzekering te dragen. Een potje voor wat kan gebeuren zonder dat het vergoed wordt moet er tóch wel zijn, daar uit kan ook zo nodig bijv. fysio ;) Ik zal als ik de keuze heb geen 200 euro per hond per jaar éxtra gaan betalen voor het geval er ooit eentje meer dan 4 fysio-therapie p.jr. nodig zou hebben (het aantal behandelingen dat je bij een NVFD-fysio kunt krijgen voor 125 euro). Dat risico vind ik aanvaardbaar. Als het ooit nodig zou zijn kan ik uit de bespaarde premie 7 behandelingen per hond per jaar betalen... Ik ben wel eens naar Tannetje geweest voor een homeopatisch consult. De begeleiding/advies daarna was inbegrepen en de kosten waren daardoor echt te overzien, ik meen ca. 50 euro. Zou je echter gebruik willen maken van een uitstekend alternatieve genezer, waar je bijv. prima ervaringen over kent, maar die toevallig niet in hun lijst staat, dan wordt er niets vergoed. En uiteindelijk wil ik toch naar die arts/deskundige waarin ik het meeste vertrouwen heb, ook als ik dat dan zelf moet betalen.
kosten van vaccineren en ontwormen zijn geen ondragelijke posten én doe ik 'op maat', dus hoef ik niet te verzekeren. Moet me ook even van het hart dat preventieve zorg' tot gisteren gedekt was voor 115 euro p.jr in Petplans duurste pakket en dat is ondanks de premieverhogingen en verhoging v/d eigen bijdrage met één derde (35 euro per jaar) terug gebracht :o
Parelridder schreef: ??? Ik heb een foto ivm mank lopen, waarop óók de elleboog stond, aanvankelijk niet vergoed gekregen van Petplan. Na bezwaar gemaakt te hebben kreeg ik de helft, omdat het idd ook onderzoek naar groeipijn kon betreffen.
Ik roep al de hele tijd, dat basis pakket van Petplan dat stelt idd geen fluit voor, ook niet voor april 2012 maar dat is mijn mening.
Ik heb fotos laten maken bij 2 da's, Utrecht, en 2 orthopeten, ik heb dat allemaal vergoed gekregen zonder enig protest en dat was ook mijn wens
Ik heb een grote zware hond die gewoon problemen kan krijgen, en als dat het geval is wil ik dat vergoed krijgen dan zou ik met het basis pakket flink naast de pot piezen.
Parelridder schreef: maar ik hoef niet álles vergoed te krijgen door een verzekering wat je mógelijk maar zou kúnnen krijgen.
Ik wel. Daarvoor ben ik verzekerd, anders kan ik beter gaan sparen, dan ben ik veel goedkoper uit. Fysio kost mij 200 euro in de maand , medicijnen kosten mij 60 euro in de maand. Proteq vergoed 125 euro fysio per jaar, dat is een intake gesprek al!

Ik bezoek graag Erwin van Geitenbeek in Heiloo, dat moet ik dan zeker uit eigen zak gaan betalen.
Als ik dat niet vergoed krijg stop ik met verzekeren dat is gewoon heel simpel.

Met een Petplannetje Basis of een Proteqje kan hier ik hier echt helemaal niets mee.

Overstappen met een hond die wat ouder is en al wat gemankeerd schiet je niets mee op, de premies bij Proteq zijn ook niet kinderachtig, de vergoedingen slecht. Dan zou ik persoonlijk voor een uitgebreider pakket kiezen bij Petplan.
Maar dat is mijn mening, omdat ik het gewoon een super verzekering vind dit nog nooit heeft gezeurt over een vergoeding.

Mn kat is dr weg, dat klopt die zat in de basis. Daarvoor zit ik nu bij een ander. Wel jammer, want als je meer dieren verzekerd bij Petplan, en daarin zijn ze uniek, dan krijg je korting.
Maar een uitgebreid pakket voor een kat vind ik vrij zinloos, want de genoemde punten die ik zo belangrijk vindt heeft een kat helemaal niet nodig (Fysio, ostheo, gebit)
Als je fysio een intake houdt voor 125 euro wordt je naar mijn bescheiden mening een poot uitgedraaid :-X Dit is geen regulier bedrag voor een intake. De kosten van dierfysio zijn normaal niet afwijkend van die van mensenfysio.
De suggestie dat de dierenarts in Heiloo niet vergoed zou worden begrijp ik niet. Dierenartskosten zitten gewoon in het pakket.
De oude basis van Petplan dekte net zo veel/weinig mbt heupen en ellebogen als het aller uitgebreidste pakket wat ze boden. Dikke mazzel als ze slordig controleren en dus meer uitkeren dan in de voorwaarden afgesproken, maar daar kun je natuurlijk niet op rékenen ;)

Maar goed, het is natuurlijk fijn dat jij dik tevreden bent, ook na de diverse wijzigingen en de frequentie waarmee dit gebeurd, daarover geen twijfel!! Maar ik ben er niet happy mee, heb een compléét andere verzekering tegen een volkomen onvergelijkbare premie én eigen bijdrage dan waarvoor ik enkele jaren geleden zo bewust koos. En de optie over te stappen is vervallen, want mijn dieren zijn inmiddels ziek, dan zit je er dus in de praktijk aan dus vast.

Overigens is de korting (5%) leuk, had ik ook tot de oudste overleed, maar ik voel dus echt nog 0,0 vertrouwen in het behoud van die regel. Er is zó veel op de schop gegaan! Zou je op grond daarvan een volgend dier er weer onder brengen, wordt die ziek, verdwijnt de korting, betaal je 3 x 5% meer (+ elk jaar 1% 'verouderingsbijdrage') en kun je weer nergens anders meer heen wegens de inmiddels ontstane ziektegeschiedenis van het dier.
Petplan mag zich wat mij betreft héél hard achter de oren gaan krabben over de extreme wijzigingen én hele gang van zaken de afgelopen 8 mnd.
:biggrin2:

Volgens mij verliest Petplan véél klanten!
Ik had vorige week de polis van Joeri opgezegd, komt er vandaag een mail:
Enige tijd geleden heeft u van ons de nieuwe polis voor Joeri ontvangen. Naar aanleiding daarvan heeft u helaas besloten de polis stop te zetten. Vanzelfsprekend hebben wij dit voor u uitgevoerd en is de polis per 1-2-2013 beëindigd.

Zoals u zult begrijpen vinden wij het erg vervelend dat u dit besluit heeft genomen. U bent immers een tijd bij Petplan verzekerd geweest. Wellicht hebben wij de wijzigingen in het vernieuwde Petplan product niet helemaal duidelijk aan u overgebracht. In bijgevoegd overzicht vind u deze dan ook nog eens op een rijtje.

Beste Joeri, kom je weer bij ons terug?

Wellicht wilt u de polis van Joeri  na het lezen van de wijzigingen  alsnog voortzetten.  Wij mogen u het volgende éénmalig aanbod doen

ü  U mag overstappen naar een verzekeringspakket naar keuze met behoud van de premie horende bij de instapleeftijd van Joeri.

ü  Uw mag uw eventuele aanvullende verzekeringen laten vervallen

ü  Wij bieden u een voucher ter waarde van € 25,- aan welke u vrij kunt besteden bij uw dierenarts.
:biggrin2:
Hier nog even de punten op een rij. Deze stonden in diezelfde mail, misschien voor sommigen nog even fijn om dit zo even puntsgewijs te lezen.

Alle wijzigingen op een rij.
De opbouw van de Zorgpakketten is met deze wijzigingen zo samengesteld dat u als eigenaar veel beter kunt kiezen welke zorg en premie het beste aansluit bij uw eigen wensen. Mede door deze wijzigingen hebben wij de noodzakelijke premieverhoging beperkt kunnen houden.

1.      Verhoging maximale vergoeding
In alle Zorgpakketten wordt de maximale vergoeding per verzekeringsjaar aanzienlijk verhoogd :

-          Basis Pakket          € 3.000,- per verzekeringsjaar

-          Plus Pakket            € 4.000,- per verzekeringsjaar

-          Totaal Pakket        € 5.000,- per verzekeringsjaar

2.      Vergoeding raadplegen dierenarts (consult) en alle diagnostiek
Afhankelijk van het door u gekozen pakket vergoedt Petplan in het Basis Pakket 50%, het Plus Pakket 75% en in het Totaal Pakket 100% voor het raadplegen (consult) van de dierenarts en uitgevoerde noodzakelijke diagnostiek. Uw dierenarts bepaalt in samenspraak met u welke onderzoeken zinvol zijn.

3.      Eigen bijdrage
Petplan houdt een eigen bijdrage in van 15% op alle diensten en behandelingen die 100% worden vergoed. De eigen bijdrage geldt dus niet voor behandelingen die op grond van het afgesloten pakket gedeeltelijk worden vergoed! 

4.      Vergoeding Faculteit Diergeneeskunde, fysio- en gedragstherapeut en dierenarts in het buitenland
Afhankelijk van het door u gekozen zorgpakket worden kosten voor behandelaars van de Faculteit Diergeneeskunde, de fysio- en gedragstherapeut gedeeltelijk of volledig vergoed. Op vakantie? Geen probleem. De kosten van de dierenarts in het buitenland (Europa) zijn toegevoegd aan de dekking van het Plus- en Totaal Pakket.

5.      Verouderingsbijdrage
Naarmate huisdieren ouder worden, nemen de ziektekosten toe. Voor honden en katten vanaf 8 jaar geldt dan ook een jaarlijkse verouderingsbijdrage van 4% op de premie. Het is daarbij wel zo dat de instapleeftijd van het huisdier leidend blijft.  Voor het konijn en papegaai geldt deze toeslag niet.

6.      (Gedeeltelijk) meeverzekerd in alle pakketten

-          Kosten van diagnostiek en chirurgische behandelingen van heup- en elleboogaandoeningen honden < 15 kg

-                        Kosten van diagnostiek en niet chirurgische behandelingen van heup- en elleboogaandoeningen honden > 15 kg

-                        Fysiotherapie

-                        Gedragstherapie

7.      (Gedeeltelijk) meeverzekerd vanaf het Plus Pakket
-          Dierenambulance

-          Medicinale wassingen

-          Plaatsen van een brace

-          Ziektekosten in Europa tot € 1.000,-
Ik heb inmiddels de polis van Teddy opgezegd en heel kenbaar gemaakt wat mijn grieven zijn en dat ik er nu giga van baal dat ik de polissen van de andere niet mag opzeggen en spijt heb dat vorige keer niet gedaan te hebben. UIteraard geen inhoudelijk mail terug alleen de bevestiging van de opzegging. Wel hebben ze en passant vermeld dat ik inderdaad de rest niet op mag zeggen >:(

Langzaamaan denk ik toch dat ik maar ouderwets ga sparen en de premie nu 200 pmnd maar op een spaarrekening ga zetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door