Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
dinky89 schreef:Ja, schade aan mij valt erg mee gelukkig. Mogelijk ook wel geluk dat ik vol remde en probeerde uit te wijken waardoor de zijkant van mijn stuur ergste klap op heeft gevangen want wiel van fiets is ook totaal niet verbogen, alleen rechterkant van mijn stuur gekrast en die handrem zat gedraaid. Dat terwijl de deur van haar auto flink ontzet was en niet meer dicht wilde :o Overigens had ik ook wel erg met bestuurster te doen, zij trilde nog meer dan ik van de schrik en was heel aardig verder ;)
Net wel even langs de huisarts geweest die het sneetje heeft gelijmd zodat het mooier geneest en voor mogelijke gevolgschade verzekeringstechnisch (dan moet je dag van ongeluk bij arts zijn geweest) en rest van middag vrij genomen :)
Je heb zeker mazzel gehad zeg, toen ik kind was is de ouder broer van een jongetje in mijn klas zo overleden.
Hij week uit en werd geschept door een auto :-X
Ik kijk altijd heel goed voor ik mijn deur open doe, is me zo goed bij gebleven :'(
Door smulpaap
dinky89 schreef:Ja, schade aan mij valt erg mee gelukkig. Mogelijk ook wel geluk dat ik vol remde en probeerde uit te wijken waardoor de zijkant van mijn stuur ergste klap op heeft gevangen want wiel van fiets is ook totaal niet verbogen, alleen rechterkant van mijn stuur gekrast en die handrem zat gedraaid. Dat terwijl de deur van haar auto flink ontzet was en niet meer dicht wilde :o Overigens had ik ook wel erg met bestuurster te doen, zij trilde nog meer dan ik van de schrik en was heel aardig verder ;)
Net wel even langs de huisarts geweest die het sneetje heeft gelijmd zodat het mooier geneest en voor mogelijke gevolgschade verzekeringstechnisch (dan moet je dag van ongeluk bij arts zijn geweest) en rest van middag vrij genomen :)
Jeetje zeg . Dat is gelukkig goed afgelopen .
Door dinky89
smulpaap schreef:Jeetje zeg . Dat is gelukkig goed afgelopen .
Stond vandaag alweer bij schoonmoeder de woonkamer te sauzen. Bij stijfheid in beweging blijven :biggrin2: Ben blij wanneer donderdag de hechtpleistertjes er af mogen zodat niet steeds wordt gevraagd wat er is gebeurd en ik de lijmresten weg kan poetsen ;)
Door kira
Twee pups is echt heel leuk, en scheelt ook mega in de kosten van een tuinman. Wat een energie en een fantasie. Onze veteranen worden er al moe van als ze er naar kijken. Wandelen met een pup en dame levert wel nieuwe inzichten op. Dame schijnt perfect de woorden hier, zit, goed zo etc. Te kennen nu er duidelijk meer lekkers mee is op de wandeling.
Door - pien -
eelke schreef:Mijn bier gebotteld. Het heeft de naam 'Beresterk' gekregen. Joep had al een biertje, en ik vond dat Gijs er ook nog wel een verdient heeft :)
Ah, dat vind ik geweldig :thumbup: Mooie naam, en een mooie link met Gijs :-*

Nu ik 12 kilo kwijt ben kan ik weer wat langer staan en tot mijn verbazing ging ik (terwijl ik alleen in de keuken stond om Golden Paste voor Gabi te maken) helemaal los met een Surinaams recept voor karbonade, met bloemkoolrijst en groente erbij :D En het gaat best fluitend hé :yeah: normaal kreeg ik pijn in rug en voeten :-X en was ik niet blij...
Meneer ligt in de hangmat met dit lekkere weer en wilde naar binnen komen om aan het eten te beginnen (hij kookt in vakantie en weekend :smitten: ) maar tot z'n verbazing zei ik 'ja joh, je bent te laat, het staat al in de oven :biggrin2: '
Karbonade staat in de oven, rijst is voorbereid, groente dalijk snijden en tussendoor heb ik ook nog een kilo soeptomaten met verse kruiden, ui en knoflook en een sprietsje olie gebakken in de oven om daar tomatensaus van te maken :D
Door Kim_S
Zo dan, lekker bezig!

Wij hebben vanmiddag onze eerste jachttraining gehad. Nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden!
Geen dwang, geen druk, geen geschreeuw en geen getrek (nou ja, Atz trok wel ::)), heel fijn.
Kalm en rustig en met veel belonen. Was echt super. Daar gaan we mee verder.

Wie weet wordt het nog wat met mijn guppenpuppy :cool:
Door kira
Goede jachttraining is genieten Kim, ongeacht of he komt tot diploma's. Wij doen het al jaren met plezier, ik heb onlangs met een leenhond een proefgelopen, ook een ervaring, maar de jachttraining zelf is altijd ons weekend uitje.
Door kira
Kim_S schreef:Hé leuk, wist ik niet, met de retrievers dan? Met de beren neem ik aan van niet ;)
Doen jullie dat met de pupjes ook al?
Mijn eerste kennismaking jachttraining was met onze grote beer Sanne, een toptalent. Ook met echt wild, en kauwtjes uit het water halen was ze helemaal een topper in. Nu doen we trainen met inmiddels bejaarde Foppe (maar doen dat al sinds hij weer bij ons woont dus al best heel lang) en met de dochter van Sanne, kleine beer. Kleine beer doet "het" nog niet zo lang, we hadden Sytzes ingeschreven, er was plek, nu hij had er echt geen zin in, alsof die nog nooit had geapporteerd (terwijl hij dat zijn hele werkzame carriere heeft gedaan). Tweede les was hij mank (voor de les), kleine beer meegenomen, nu die ging helemaal los en uit haar plaatje, bij thuiskomst was de kreupelheid bij Sytzes overigens geheel verdwenen. Op haar oude dag heeft kleine beer nu allerlei commando's geleerd, ze kan zitten op de fluit, ze kan met een beetje geduld wachten (steadyness is niet echt haar ding zeg maar) en inmiddels geeft ze in de hand af (in het begin ging ze met het apport gezellig een eigen stek opzoeken. Wat ze wel heel lastig vindt is dat je bij een markeer niet ook de werper mee moet nemen, liefste neemt ze die ook als apport mee naar mij toe. De kleintjes zijn al mee geweest naar training om te wennen (dus ze liggen aan een paaltje geduldig te kijken). Ze hebben van de week hun eerste dummy geapporteerd en de bedoeling is dat zij het stokje gaan overnemen. Foppe gaat lichamelijk hard achteruit (ouderdom) en hij wil wel heel graag werken in zijn kopje, maar hij kan bv niet meer zitten (hij blijft nu dus staan voor hij een opdracht krijgt) en ook uit het water komen met kantjes kan hij niet meer. Als er iets is dat je hond algemeen appel leert is het wel jachttraining en het is echt samenwerken. Al hoewel ik het topniveau geweldig vindt om naar te kijken, merk ik ook dat honden op heel laag niveau in hun algemene band baas/hond en algemene luisterhouding zich echt enorm ontwikkelen.

Er is binnenkort overigens voor het eerst een working test voor Staby hounds samen met een aantal waterspaniels rassen, misschien leuk om te gaan kijken. Er zijn een paar ik meen dames (maar misschien ook heren) heel enthousiast bezig en ik meen dat laatst op een SJP voor het eerst in tig jaar een Staby een A diploma heeft bemachtigd.
Door Kim_S
Dank voor de info!
Wat gaaf dat de beren ook "gewoon" jachttraining doen. Leuk om te lezen.

Het is trouwens op 1 oktober een working test voor krulharige jachthonden volgens mij. Dus niet voor de Stabij maar juist meer voor de Wetter. Ik ben 1 van de vrijwilligers, vandaar dat ik dat weet ;) Meedoen aan zoiets zit er voorlopig nog niet in hoor. Maar daar doen we het ook niet voor. Samenwerken en gehoorzaamheid is het belangrijkste. En dan zien we wel waar het schip strand.

Waar trainen jullie?
Door kira
Kim_S schreef:Dank voor de info!
Wat gaaf dat de beren ook "gewoon" jachttraining doen. Leuk om te lezen.

Het is trouwens op 1 oktober een working test voor krulharige jachthonden volgens mij. Dus niet voor de Stabij maar juist meer voor de Wetter. Ik ben 1 van de vrijwilligers, vandaar dat ik dat weet ;) Meedoen aan zoiets zit er voorlopig nog niet in hoor. Maar daar doen we het ook niet voor. Samenwerken en gehoorzaamheid is het belangrijkste. En dan zien we wel waar het schip strand.

Waar trainen jullie?
Ach ja dat bedoelde ik ook, zie nu dat ik stabij schrijf ipv wetter. Leuk dat je vrijwilliger bent. We hebben heel lang bij de JHSA getraind en nu trainen we in de polder in een enorm leuk groepje heel relaxed en ontspannen. Voor de pups ben ik nog zoekende, spaniel training is niet echt in de buurt en waar we nu trainen trainen we in principe niet met echt wild, en ik moet dat wel ergens gaan trainen. Maar heb geen haast op zich, ze zijn nog heel klein. Leggen ons nu heel goed toe op de zitreflex en de hier kom fluit. Waar train jij nu?
Door Siberienne
Aaaaah de Airedale van 2 huizen verderop is ingeslapen. Was altijd de 'grote vijand' van onze honden want wilde geen reuen op 'zijn' terrein. Ik zal zijn woeste blaf achter de poort wel missen :'( (hele fijne eigenaren, we gaven elkaar gewoon altijd ruim baan en dan bleef het bij wat gemekker over en weer maar gebeurde er niks. )

Hij was best oud, ik geloof al 15? Hij woonde er al toen wij hier kwamen en dat is al zo'n 13 jaar. Laatste tijd was hij echt achteruit aan het gaan en het hart was nu echt op. Heb te doen met zijn baasjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door