Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
tieneke schreef: Dacht dat je een glas water gewoon zo opdronk  ;) :D
Hier gaat er ook een bodempje water bij... en dan nog is het een fruithap.
dan vind ik ze vies  :-X
Vanmorgen had ik 2 mandarijnen, 1/2 appel en een kaki met een fikse hand sla en een hand andijvie en daar gaat dan denk ik 150 tot 200 ml water bij tot het lijkt op soep ofzo, het moet door een rietje passen zeg maar  :biggrin2:
Vanmorgen had ik een beetje over dus net nog een peer er doorheen gegooid en wat gojibessen.
Door tieneke
_Sandra_ schreef: ?? Wat is dit voor onzin... water gaat via je nieren naar buiten en de voedingsstoffen gaan naar je darmen (waar overtollig water eruit wordt gehaald). Het lichaam weet dit prima te scheiden. Je plast echt geen vitamines zomaar uit, alleen van de vitamines waarvan je overtollige hoeveelheden uitplast (en dat gebeurd niet zo vaak denkik).

Ik heb een tijd geleden groene smoothies gemaakt, maar ik vond het echt vies! Wellicht te weinig water erin, want ze waren echt behoorlijk diken dus sterker van smaak. Er sappen van maken trekt me niet zo, want dan mis je vele goede stoffen en de vezels natuurlijk. Daarom ook met schil en al in de blender.
Fruitsmoothies kan ik wel goed hebben, maar ik wil eigenlijk de groenten.
Eventueel recepten topic openen? Ik heb er een stel hier namelijk.
Isse echt geen onzin hoor....drinken bij je maaltijd spoelt wel degelijk een hoop voedingsstoffen weg.
Het is slecht omdat zich in je maag spijsverteringssappen bevinden die het voedsel afbreken. Als je dan water oid bij je maaltijd gaat drinken, verdun je die sappen waardoor je verhindert dat de maaltijd behoorlijk verteerd word...maar goed hier drinken we ook gewoon een glas wijn bij de maaltijd.
Door tieneke
martine-tom schreef: dan vind ik ze vies  :-X
Vanmorgen had ik 2 mandarijnen, 1/2 appel en een kaki met een fikse hand sla en een hand andijvie en daar gaat dan denk ik 150 tot 200 ml water bij tot het lijkt op soep ofzo, het moet door een rietje passen zeg maar  :biggrin2:
Vanmorgen had ik een beetje over dus net nog een peer er doorheen gegooid en wat gojibessen.
De smoother van vandaag(gisteravond gemaakt) leek wel pudding....moest deze met geweld uit de kan lepelen  :biggrin2:
Appels, mango, banaan en tarwegras zat erin dus geel-groen was ie  :D
Door Martine-Tom
tieneke schreef: De smoother van vandaag(gisteravond gemaakt) leek wel pudding....moest deze met geweld uit de kan lepelen  :biggrin2:
Appels, mango, banaan en tarwegras zat erin dus geel-groen was ie  :D
Mss dat ik het over een paar maanden gewend ben en ik ook zo stoer ben ze zo dik te eten.
Voor nu slobber ik ze met een rietje naar binnen, vies vind ik ze niet maar ik word er ook niet heel erg blij van zeg maar  :P

De mijne was groen met rood gespikkeld door de gojibessen...vond het wel kerstig  :D
Door EllenL
tieneke schreef: Dacht dat je een glas water gewoon zo opdronk  ;) :D
Hier gaat er ook een bodempje water bij... en dan nog is het een fruithap.
Haha, dat kwartje viel later dat je dat dacht ::) Het voordeel voor mij als ik een smoothie maak die goed drinkbaar is is dat mijn blaas meteen ook goed doorgespoeld wordt, lol. Alleen niet handig om het 's morgens te maken en dan anderhalf uur in de auto moeten  :D
Door Martine-Tom
Net een lekkere smoothie gehad zeg!
Welliswaar geen groene (die had ik vanmorgen al op) maar toch het vermelden waard.
100 ml water
2 mandarijnen
1 kiwi
1 kaki
theelepel kokos

Zeer smakelijk moet ik zeggen :)
Door koekje
Een sharonvrucht heeft itt de kaki 4 kamers ipv 3, geen pitten en ook geen hoog tanninegehalte als deze nog niet helemaal rijp is. Of andersom.
Hier verkoopt de groenteturk sharonvruchten standaard als kaki's. Zal wel iets te maken hebben met dat de sharonvrucht een uit Israel gekweekte versie van de kaki is.
Door Martine-Tom
Yuka 2004 schreef: Die op de foto is dus de Sharon  ;) Niet de echte kaki. Lekker fruit is het, het smaakt lekker tropisch  :)
Hij lijkt er wel op  :biggrin2:
Door Laura2004
koekje schreef: Een sharonvrucht heeft itt de kaki 4 kamers ipv 3, geen pitten en ook geen hoog tanninegehalte als deze nog niet helemaal rijp is. Of andersom.
Hier verkoopt de groenteturk sharonvruchten standaard als kaki's. Zal wel iets te maken hebben met dat de sharonvrucht een uit Israel gekweekte versie van de kaki is.
Zou dat het zijn? Mijn vader vond het toen hij in NL was en met mij meeging naar mijn groenteturk nodig om een discussie met hem aan te gaan over de sharon, die hij als kaki verkocht, zelfs nadat mijn vader op de sticker liet zien dat er sharon op stond bleef de groenteturk volhouden dat het kaki's waren. Overigens een totaal onnodige discussie, maar blijkbaar vond mijn vader het wel nodig...
Door Martine-Tom
Yuka 2004 schreef: Zou dat het zijn? Mijn vader vond het toen hij in NL was en met mij meeging naar mijn groenteturk nodig om een discussie met hem aan te gaan over de sharon, die hij als kaki verkocht, zelfs nadat mijn vader op de sticker liet zien dat er sharon op stond bleef de groenteturk volhouden dat het kaki's waren. Overigens een totaal onnodige discussie, maar blijkbaar vond mijn vader het wel nodig...
Ik zal morgen eens kijken hoeveel kamers mijn vruchten hebben.
Nog even gekeken en op het label stond echt kaki...zal mij benieuwen wat ik heb  :)
Door koekje
Yuka 2004 schreef: Zou dat het zijn? Mijn vader vond het toen hij in NL was en met mij meeging naar mijn groenteturk nodig om een discussie met hem aan te gaan over de sharon, die hij als kaki verkocht, zelfs nadat mijn vader op de sticker liet zien dat er sharon op stond bleef de groenteturk volhouden dat het kaki's waren. Overigens een totaal onnodige discussie, maar blijkbaar vond mijn vader het wel nodig...
Ik kan geen andere reden bedenken. De sharon is vernoemd naar Ariel Sharon. En dan is in het verleden nu niet de meest vriendelijke man geweest tegen de islamitische medemens in dat gebied.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door