Beppie1 schreef:nee voor onszelf
Ik ben alleen even kwijt waarom jullie over die bacteriën spreken....voor de honden???

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Beppie1 schreef:nee voor onszelf
Ik ben alleen even kwijt waarom jullie over die bacteriën spreken....voor de honden???
tristan schreef: Wij drogen regelmatig mager rundvlees voor onszelf in een Bomann. Geen idee tot welke temperatuur die gaat.De "goedkope" bomann droogt op 50 graden, althans, volgens de bomann
Kruiden of zout/peper/knoflook erop anders is het wat flauw van smaak. Je kunt ook eerst marineren maar dan blijven de vleesreepjes wat vettig/vochtig. Wij koken het niet van tevoren, ben niet zo bang voor bacteriën in rundvlees wat gewoon uit de supermarkt komt.Bovendien snij je het in dunne reepjes, dus het vlees wordt echt wel door-en-door droog.
Lijkt me ook dat de meeste smaak er dan wel af is, na het koken.......... zelfs in bouillon.
Hier staat 'ie ook gerust aan als we een paar uur weg zijn. En als 'ie 's middags pas aan gaat en het spul nog niet klaar is als we naar bed gaan dan gaat er een timer tussen voor de laatste paar uurtjes.![]()
dancingdaydream schreef: De "goedkope" bomann droogt op 50 graden, althans, volgens de bomannAh, ok. Dan heb ik dringend een nieuwe oventhermometer nodig..