Kaio schreef: ↑wo 17 jun 2020, 09:50 Dit vind ik een mooi en interessant stukGoed stuk.
https://www.nu.nl/weekend/6053009/socio ... -punt.html
Ik denk ook anders dan velen, ik zet ook meer vraagtekens overal bij, ook bij de maatregelen, bij de spoedwetten ( Onee daar ben ik al in principe faliekant op tegen, omwille van democratie )
Betekent niet dat ik overal complotten in zie maar kan me dat wel voorstellen dat dat kan gebeuren als mensen zich niet gehoord voelen, als hun angsten en gevoelens als stom of belachelijk worden afgedaan etc. De discussie wordt nl. meteen gesloten. Dan vervreemden mensen inderdaad.
charmed, ik vind het dapper dat je je durft uit te spreken, ondanks dat je weet dat je door sommigen aan de schandpaal wordt genageld.
Het zal niet de eerste keer zijn dat achteraf een complottheorie waar blijkt te zijn geweest. Wat er waar is en wat niet van het theoretische deel van complottheorieën van nu, weet ik niet. Maar onderdelen van allerlei theorieën gaan uit van feiten. Zoals het feit dat het niet bewezen is dat 5G op langere termijn onschadelijk is en er een groep wetenschappers is die zich zorgen maakt en zich daarbij baseert op onderzoek naar 2-4G en chronische aandoeningen. Feit is ook dat AI zich in een razendsnel tempo ontwikkelt en we daar als mensheid eigenlijk niet echt bewust mee omgaan. Dat geeft ruimte aan machtsstructuren die AI kunnen gaan inzetten zoals zij dat willen. En mogelijk is dat niet op een manier die voor iedereen bijdraagt aan een beter leven. Feit is ook dat biotechnologie allang bestaat en wordt gebruikt. AI koppelen aan implantaten of andere biometrische gegevens, en daarbij een razendsnel 5G netwerk kan van alles gaan inhouden. Ik denk dat het broodnodig is dat dat debat gevoerd gaat worden, voordat er een systeem in werking wordt gesteld waar we niet allemaal zo blij mee zijn, door machtsstructuren die niet voor iedereen het beste willen. De laatste ontwikkelingen gelinkt aan een handjevol mensen dat met hun rijke vingers overal in de pap roert, tja, is het dan werkelijk zo ver gezocht dat sommigen uit zijn op een indringende vorm van controle op de mensheid? Het gebeurt gewoon vlak onder onze neus, al dan niet bewust, en al dan niet met slechte intenties, want het gros van de mensen dat meewerkt aan al die ontwikkelingen, denkt er het goede mee te doen en doet gewoon zijn werk. Het kan ook goede dingen brengen, afhankelijk van de wie er op de knopjes drukt.
Natuurlijk worden er links bij al die feiten verzonnen die niet bewezen zijn, soms vergezocht, soms ronduit radicaal, en die kunnen leiden tot agressie en vernieling, uit angst. Juist om dat te voorkomen is het belangrijk om met elkaar in gesprek te blijven. En wie weet moeten we over enkele decennia wel concluderen dat al die 'achterlijke' complottheoristen nog zo slecht niet waren, want ze helpen bij heel veel mensen wel degelijk bij het openen van deurtjes in onze hersenen, hoe graag we dat ook willen ontkennen.