Wie de illusie heeft dat wanneer je een hond/kat uit het asiel haalt, dat op de lange duur asiels overbodig zouden zijn is in mijn ogen meer dan naief.
Zolang er mensen op deze wereld zijn die een hond net zo gemakkelijk (misschien nog wel gemakkelijker) afdanken als aanschaffen, hun hond/kat ongewenste puppies/kittens laten krijgen omdat ze de moeite niet nemen ze te steriliseren of de verantwoordelijkheid niet nemen door ze uit de buurt te houden van loopse teven/ hitsige reuen, zullen er asiels blijven. En dan heb ik het nog niet eens over het wel of niet willen opvoeden van je hond. Hoeveel honden worden niet uit huis geplaatst omdat men opeens beseft dat hij echt uitgelaten moet worden.....
Voor een deel is het maar goed ook dat er asiels zijn; maar zelfs anno 2014 worden er nog vele honden/katten gedumpt door ze vast te binden in een bos/ ze te verhongeren zodat ze sterven/ of domweg uit een auto te smijten in plaats van ze af te staan aan een asiel. De mens is een raar wezen

Dan heb ik het nog niet eens over de gruwelijke praktijken in sommige andere landen, waar ophanging de "normaalste" zaak van de wereld lijkt te zijn als je van je hond af moet.
Daarom kan ik ook meegaan met Zurca, " gewoon een hond een plaats geven, daar draait het wat mij betreft om" en kan ik me vanuit die gedachte vinden in het droeve gevoel dat Sher heeft omdat er in "haar" asiel vele honden zullen worden afgemaakt.
Sam komt oorspronkelijk uit La Palma, en heeft een paar verblijfsadressen gehad in zijn eerste 2 levensjaren en hij is nu ruim 4 jaar bij ons. Hij heeft zijn gouden mandje gevonden + gekregen.