Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Xerox schreef: In dat topic over mijn hond deel ik mijn kennis met anderen, Martine. En inderdaad, misschien ben ik wel meer actief via andere wegen dan in het openbaar als het om allergiehonden gaat :)
Snap ik, het was ook helemaal niet over jou persoonlijk hoewel het er wel zo staat natuurlijk, was puur om het punt uit te leggen, en daardoor even zwart/wit gesteld  ;)
Lizzy schreef: Ik weet eigenlijk niet op welke opmerkingen jullie allemaal doelen maar ik blijf hier echt van de ene verbazing in de andere rollen..... Dat iemand zich hier aanmeld om alleen mee te doen aan lijntjes: het staat je vrij. Ik vind het echter wel eens jammer dat het altijd dezelfde groep is die helpt met het beantwoorden van vragen.... Het gaat overigens al een heel stuk beter dan jaren geleden (dankzij al die mensen die mee helpen met vragen beantwoorden en het delen van hun kennis, waarvoor dank :-* :-* :-* ), maar er zijn nog steeds vragen die gewoon nul reacties krijgen, waar tien tot honderden keren in gekeken wordt en waar ik dan de volgende dag (als ik het op tijd zie) op probeer te reageren. Maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die beseffen dat Barfplaats bijna een dagtaak is. Geeft niet, ik heb dat zelf gewild. Maar ik vind het dan jammer dat mensen met kennis van zaken hier nooit mee doen aan het beantwoorden van vragen. Neemt niet weg dat het een vrije keuze is/moet zijn en blijft. Wil je niet mee doen met de rest van het forum, kom je hier voor vlees? Ook goed. Maar bij Xeror schoot me dat om de een of andere reden even in het verkeerde keelgat. Ik neem aan dat als vragensteller van het forum, je ook blij bent dat je antwoorden op je vragen komen...? En als iemand dus zegt dat Vraag en Aanbod "the place to be" is, dan vind ik dat bepaald geen compliment voor de rest van het forum. Een inmiddels 11 jaar oude database, met echt een schat aan informatie. Waar eigenlijk alle vragen tenminste wel 2 keer beantwoord zijn. En waar we na 11 jaar nog steeds proberen nieuwe mensen net zo goed te helpen en antwoorden op hun vragen te geven als 11 jaar geleden.
Daar heb je helemaal gelijk in, en kan me jouw gevoel daarin ook voorstellen. Wat je zegt vind ik ook zeker een hele belangrijke waarde van bp. Voordat ik me hier aanmeldde las ik hier al even mee en heb al heel veel gehad aan ervaringen en info wat ik hier vond over voeding en medische zaken. Daarin is dit forum voor mij ook wel uniek. En ik vind ook, om wat ik verder allemaal schrijf een beetje te nuanceren, dat de sfeer over het algemeen hier juist erg goed is. Zeker als ik het met andere fora vergelijk. En ik vind juist dat er erg goed gemodereerd wordt hier. Dus het is niet zo dat ik het hier niet naar mn zin heb, dat ik me vaak erger aan dingen of dat ik me helemaal niet welkom voel oid, helemaal niet. Gelukkig niet zeg, dan was ik ook snel weer weg denk ik want daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan om daar mn energie aan te besteden. Dus ik hoop dat je het niet opvat als kritiek op het hele forum, want zo is het niet bedoeld (en als het wel zo over komt dat spijt me dat oprecht). Daar verdien jij en iedereen die zich er voor inzet een dikke pluim voor (en dat mag ook gezegd worden!). Het gaat hier in dit topic wat mij betreft over die enkele minder positieve ervaringen, en dat staat niet in verhouding tot de zeer positieve.
Apart hoe een topic als dit kan evolueren. Eerder in dit topic werd gezegd dat de mensen die gebruik maakten van lijntjes zelf ook eens een lijntje zouden moeten rijden, want het was oneerlijk om steeds dezelfde mensen te laten rijden. Ook al doen die mensen dat vrijwillig en vinden ze het leuk, en vinden degenen die het niet doen het niet leuk of te lastig, of het kost teveel tijd. Je kunt dan inderdaad vinden dat iedereen het maar eerlijk moet verdelen, maar tegelijkertijd is het volgens mij net zo oneerlijk als je iemand die het niet wil verplicht tot iets dat een ander juist graag doet.

Vervolgens wordt er door die of gene lijntjesrijder gezegd dat hij/zij wel graag met lijntjes bezig is en daarom dus ook graag in vraag&aanbod rondhangt. En dus minder is gericht op de rest van het forum, waar het over voergerichte vragen gaat of over medische kwesties, of over van alles en niks zoals in de bar. Vervolgens worden die mensen er weer op aangesproken dat ze alleen meedoen met lijntjes en het organiseren daarvan, en dat ze eigenlijk meer zouden moeten bijdragen aan de vragenfora. Want anders kan het godbetert misschien wel eens gebeuren dat je meer vragen stelt in die hoek dan dat je er beantwoordt, en ook dat is oneerlijk.

Misschien is het een leuk idee om eens op te gaan houden met die guilt trips. Er zijn hier mensen die liever in vraag&aanbod zijn, en die zich daarvoor ook hebben aangemeld. Prima, het is een levendig onderdeel van het forum dankzij hen en het draagt bij aan de bekendheid van Barfplaats. Sommigen organiseren lijntjes en degenen die dat niet doen helpen degenen die het wel doen door vlees af te nemen waardoor het lijntje kan doorgaan. En dan beantwoorden die mensen misschien wat minder vragen. En anderen doen dat dan weer wel, en die rijden dan weer geen lijntjes. En weer iemand anders hangt alleen in de bar en vormt daar een luisterend oor en gezelschap voor wie dat wil. En sommigen lezen gewoon mee en voegen niets toe, hoewel ik denk dat dat een minderheid is. En die leren alleen van dit forum dus, en dat is toevallig net een van de functies ervan.

ik vind lijntjes rijden helemaal niks en ik vind het soms wel leuk om discussies aan te gaan en ervaringen te delen over vaccinaties, gezondheid en voer. Dus doe ik dat. Gewoon omdat dit forum voor mij een vrijetijdsbesteding is en ik mijn vrije tijd besteed zoals ik dat wil. En ik ga me daar niet eens een heel klein beetje schuldig over voelen. Iedereen op dit forum is er om een andere reden, en iedereen heeft andere interesses. Het is hier geen bedrijf, het is geen scoutingkamp, het is een forum. Ik zou graag willen dat iedereen hier gewoon zonder schuldgevoel lekker zijn/haar ding kan doen, en dat dit forum gewoon het veelzijdige platform blijft wat het voor zolang ik weet is geweest.
Laatst gewijzigd door kakocavi op vr 15 aug 2014, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb veel respect voor die mensen die rijden met vlees. Voor mij is er ook weleens zwanenvlees van ergens meegenomen naar Noord Nederland. Zelf rijden is voor mij niet haalbaar, gewoonweg omdat ik bijna nooit een auto heb. Voor mij zijn de hoeveelheden veel te groot voor mijn mini hondjes op de meeste lijntjes. Die grote hoeveelheden begrijp ik, het maakt het goedkoper zeker als je grote honden hebt. Om daar over te zeuren is voor mij een not done. Ieder heeft een keuze, je hoeft niet mee te doen met lijntjes, daar ben vrij in.
kakocavi schreef: Misschien is het een leuk idee om eens op te gaan houden met die guilt trips. Er zijn hier mensen die liever in vraag&aanbod zijn, en die zich daarvoor ook hebben aangemeld. Prima, het is een levendig onderdeel van het forum dankzij hen en het draagt bij aan de bekendheid van Barfplaats. Sommigen organiseren lijntjes en degenen die dat niet doen helpen degenen die het wel doen door vlees af te nemen waardoor het lijntje kan doorgaan. En dan beantwoorden die mensen misschien wat minder vragen. En anderen doen dat dan weer wel, en die rijden dan weer geen lijntjes. En weer iemand anders hangt alleen in de bar en vormt daar een luisterend oor en gezelschap voor wie dat wil. En sommigen lezen gewoon mee en voegen niets toe, hoewel ik denk dat dat een minderheid is. En die leren alleen van dit forum dus, en dat is toevallig net een van de functies ervan.

ik vind lijntjes rijden helemaal niks en ik vind het soms wel leuk om discussies aan te gaan en ervaringen te delen over vaccinaties, gezondheid en voer. Dus doe ik dat. Gewoon omdat dit forum voor mij een vrijetijdsbesteding is en ik mijn vrije tijd besteed zoals ik dat wil. En ik ga me daar niet eens een heel klein beetje schuldig over voelen. Iedereen op dit forum is er om een andere reden, en iedereen heeft andere interesses. Het is hier geen bedrijf, het is geen scoutingkamp, het is een forum. Ik zou graag willen dat iedereen hier gewoon zonder schuldgevoel lekker zijn/haar ding kan doen, en dat dit forum gewoon het veelzijdige platform blijft wat het voor zolang ik weet is geweest.
Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn O0
kakocavi schreef: Apart hoe een topic als dit kan evolueren. Eerder in dit topic werd gezegd dat de mensen die gebruik maakten van lijntjes zelf ook eens een lijntje zouden moeten rijden, want het was oneerlijk om steeds dezelfde mensen te laten rijden. Ook al doen die mensen dat vrijwillig en vinden ze het leuk, en vinden degenen die het niet doen het niet leuk of te lastig, of het kost teveel tijd. Je kunt dan inderdaad vinden dat iedereen het maar eerlijk moet verdelen, maar tegelijkertijd is het volgens mij net zo oneerlijk als je iemand die het niet wil verplicht tot iets dat een ander juist graag doet.

Vervolgens wordt er door die of gene lijntjesrijder gezegd dat hij/zij wel graag met lijntjes bezig is en daarom dus ook graag in vraag&aanbod rondhangt. En dus minder is gericht op de rest van het forum, waar het over voergerichte vragen gaat of over medische kwesties, of over van alles en niks zoals in de bar. Vervolgens worden die mensen er weer op aangesproken dat ze alleen meedoen met lijntjes en het organiseren daarvan, en dat ze eigenlijk meer zouden moeten bijdragen aan de vragenfora. Want anders kan het godbetert misschien wel eens gebeuren dat je meer vragen stelt in die hoek dan dat je er beantwoordt, en ook dat is oneerlijk.

Misschien is het een leuk idee om eens op te gaan houden met die guilt trips. Er zijn hier mensen die liever in vraag&aanbod zijn, en die zich daarvoor ook hebben aangemeld. Prima, het is een levendig onderdeel van het forum dankzij hen en het draagt bij aan de bekendheid van Barfplaats. Sommigen organiseren lijntjes en degenen die dat niet doen helpen degenen die het wel doen door vlees af te nemen waardoor het lijntje kan doorgaan. En dan beantwoorden die mensen misschien wat minder vragen. En anderen doen dat dan weer wel, en die rijden dan weer geen lijntjes. En weer iemand anders hangt alleen in de bar en vormt daar een luisterend oor en gezelschap voor wie dat wil. En sommigen lezen gewoon mee en voegen niets toe, hoewel ik denk dat dat een minderheid is. En die leren alleen van dit forum dus, en dat is toevallig net een van de functies ervan.

Een mooie samenvatting van dit topic en je hebt ook mijn mening goed verwoord!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door