- vr 15 aug 2014, 15:12
Apart hoe een topic als dit kan evolueren. Eerder in dit topic werd gezegd dat de mensen die gebruik maakten van lijntjes zelf ook eens een lijntje zouden moeten rijden, want het was oneerlijk om steeds dezelfde mensen te laten rijden. Ook al doen die mensen dat vrijwillig en vinden ze het leuk, en vinden degenen die het niet doen het niet leuk of te lastig, of het kost teveel tijd. Je kunt dan inderdaad vinden dat iedereen het maar eerlijk moet verdelen, maar tegelijkertijd is het volgens mij net zo oneerlijk als je iemand die het niet wil verplicht tot iets dat een ander juist graag doet.
Vervolgens wordt er door die of gene lijntjesrijder gezegd dat hij/zij wel graag met lijntjes bezig is en daarom dus ook graag in vraag&aanbod rondhangt. En dus minder is gericht op de rest van het forum, waar het over voergerichte vragen gaat of over medische kwesties, of over van alles en niks zoals in de bar. Vervolgens worden die mensen er weer op aangesproken dat ze alleen meedoen met lijntjes en het organiseren daarvan, en dat ze eigenlijk meer zouden moeten bijdragen aan de vragenfora. Want anders kan het godbetert misschien wel eens gebeuren dat je meer vragen stelt in die hoek dan dat je er beantwoordt, en ook dat is oneerlijk.
Misschien is het een leuk idee om eens op te gaan houden met die guilt trips. Er zijn hier mensen die liever in vraag&aanbod zijn, en die zich daarvoor ook hebben aangemeld. Prima, het is een levendig onderdeel van het forum dankzij hen en het draagt bij aan de bekendheid van Barfplaats. Sommigen organiseren lijntjes en degenen die dat niet doen helpen degenen die het wel doen door vlees af te nemen waardoor het lijntje kan doorgaan. En dan beantwoorden die mensen misschien wat minder vragen. En anderen doen dat dan weer wel, en die rijden dan weer geen lijntjes. En weer iemand anders hangt alleen in de bar en vormt daar een luisterend oor en gezelschap voor wie dat wil. En sommigen lezen gewoon mee en voegen niets toe, hoewel ik denk dat dat een minderheid is. En die leren alleen van dit forum dus, en dat is toevallig net een van de functies ervan.
ik vind lijntjes rijden helemaal niks en ik vind het soms wel leuk om discussies aan te gaan en ervaringen te delen over vaccinaties, gezondheid en voer. Dus doe ik dat. Gewoon omdat dit forum voor mij een vrijetijdsbesteding is en ik mijn vrije tijd besteed zoals ik dat wil. En ik ga me daar niet eens een heel klein beetje schuldig over voelen. Iedereen op dit forum is er om een andere reden, en iedereen heeft andere interesses. Het is hier geen bedrijf, het is geen scoutingkamp, het is een forum. Ik zou graag willen dat iedereen hier gewoon zonder schuldgevoel lekker zijn/haar ding kan doen, en dat dit forum gewoon het veelzijdige platform blijft wat het voor zolang ik weet is geweest.
Laatst gewijzigd door kakocavi op vr 15 aug 2014, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.