spreeuwtje schreef: Ik had er nooit zo op gelet maar toen mijn dierenarts t zei ging ik eens beter kijken en zie het ook.Heel verstandig om ook een bloedonderzoekje te doen vindt ik! Diabetes... ja het zou kunnen? Veel drinken kan daar geloof ik wel een kenmerk van zijn. Doet hij dat nu nog? Anders toch proberen hem een tijdje binnen te houden zodat je het goed in de gaten kan houden?
Koekie voelt ook niet stevig aan maar een beetje papperig. Alsof hij te dik is, maar dat is hij niet.
We gaan denk ik ook een bloedonderzoek er achteraan gooien om andere dingen uit te sluiten. Ik vond bijv dat hij als kitten best grote plassen deed. Maar ja, ik vond het moeilijk te bepalen omdat mijn katten altijd alles buiten doen. En koekie zat vol energie dus heb ik dat van me af gezet.
Wat nou als het bijv diabetes is? Ik las dat dit ook bij kittens kan. Dan heb je ook vermoeidheid en spierverlies. Dan is dat hijgen misschien geen benauwdheid maar puur vermoeid zijn. Want hij staat ook zo weer op om verder te rennen. En net met de echo heeft hij als een beest geworsteld zonder benauwd te worden.
Nou is Koekie natuurlijk nog jong, maar mijn oude kat Mispel (inmiddels overleden) begon erg dement te worden. Ze vergat dus vaak dat ze al gedronken had, en dronk dus nog maar een keer. Ze plaste daardoor ook heel veel. Veel drinken = veel plassen. Hoeft ook niet direct iets ernstigs te zijn, Mispels bloedonderzoek was helemaal in orde. Misschien dat Koekie toch veel dronk gewoon, vanwege dus bijv druk zijn en het warm krijgen? Of de waterbak was gewoon interessant?
Ik hoop dat je erachter kan komen wat er mis is, of dat je tot de conclusie kan komen dat er niks aan de hand is en je daar ook prettig bij kan voelen.
Ike schreef: Balen dat je nu nog niets wijzer bent maar waarom niet gelijk nu naar een cardioloog?Ik vind het zeker verstandig om uit te sluiten of de foto misschien een foutje had en om te kijken hoe het bloed is. Mocht ze morgen niks wijzer worden (zit die verdikking er op de nieuwe foto's ook) dan zou ik direct naar de cardioloog gaan, maar als de echo helemaal netjes was en het hartje in orde, heeft het dan wel nut om naar een cardioloog te gaan?
Anders blijf je zo in het ongewisse zitten,
sterkte!![]()