Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: We hebben net even uitgerekend dat die 8 halogeenspotjes voor een verbruik van rond de 500 a 600 kWu hebben gezorgdVan de week naar de Ikea daar hebben ze ze ook alleen vast veel goedkoper!!(want die hebben we heel vaak aan gehad, ik ben natuurlijk hele dagen thuis). Jullie raden NOOIT waar wij zo even heen gaan. Naar de Praxis. Voor LED lampjes
![]()
Lizzy schreef: We hebben net even uitgerekend dat die 8 halogeenspotjes voor een verbruik van rond de 500 a 600 kWu hebben gezorgdSerieus? Zoveel?(want die hebben we heel vaak aan gehad, ik ben natuurlijk hele dagen thuis). Jullie raden NOOIT waar wij zo even heen gaan. Naar de Praxis. Voor LED lampjes
![]()
Lizzy schreef: We hebben net even uitgerekend dat die 8 halogeenspotjes voor een verbruik van rond de 500 a 600 kWu hebben gezorgdIkea inderdaad veel goedkopere LED's voor halogeen 6 euri ipv 12 of meer.(want die hebben we heel vaak aan gehad, ik ben natuurlijk hele dagen thuis). Jullie raden NOOIT waar wij zo even heen gaan. Naar de Praxis. Voor LED lampjes
![]()
Busco en Kay schreef: Ikea inderdaad veel goedkopere LED's voor halogeen 6 euri ipv 12 of meer.Voorschakelapparaten?
LET WEL OP dat als je halogeenlampen vervangt voor LED's je ook de voorschakelapparaten moet vervangen. En deze zijn betaalbaar. Ga ff kijken.
Martine-Tom schreef: Voorschakelapparaten?Voorschakelapparaten? = trafo![]()
Martine-Tom schreef: Serieus? Zoveel?Yup
Ik heb in mijn nieuwe keuken 4 van die lampjes, dat zou dan iets van 200 tot 300 kWh zijn
Toch ook maar eens kijken of daar andere in kunnen,
Ik heb nu deze erin zitten, kan je daar gewoon een LED variant van kopen?
Mini's 3-tal schreef: YupNou dan ga ik morgen eens even kijken of ik ze kan vinden ergens., uit mijn hoofd G4U is de fitting.
Mijn ervaring met led is wel dat sommige goedkope led-lampen bepaald niet het eeuwige leven hebben en ze minder fel licht geven als halogeen. Toevallig een paar weken geleden onderbouw-balkjes gekocht bij Ikea, die zijn 3,7 W per stuk en geven meer licht dan de spaarlamp van 11W aan het plafond. Net als de 6,5W led van Maxi d'r bureaulamp trouwens.