Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
zurca schreef: ↑di 13 feb 2024, 21:07 Collage_2024-02-02_22_44_12.jpgDat hele kale vind ik ook niet leuk hoor
Ik moet altijd weer even slikken als we onze ruwhaar "inwisselen " voor een korthaarHoewel ze geplukt weer net een puppy is, zie ik haar liever lekker vol in d'r vacht
![]()
smulpaap schreef: ↑di 13 feb 2024, 21:34 Eens per 4 maandenOké, dat is best vaak...
zurca schreef: ↑di 13 feb 2024, 21:41 Oké, dat is best vaak...Ja , een goede trimsalon is goud waard . Zeker met die ruwharen . Er zit zoveel kaf onder het koren
Pippa gaat om de 6 maanden, dan is ze het stadium plukrijp al voorbij en vliegt haar vacht er zo afFijn voor haar want naar de trimsalon gaan vind ze niet fijn en op deze manier is ze snel klaar.
De nieuwe trimster had haar binnen een uur geplukt... en ik mocht erbij blijven. Ik merkte aan Pippa dat ze dat prettig vond.
frodo quin schreef: ↑di 13 feb 2024, 20:48 Zo leuk om al die voor en na foto's te zienIk plukte ze altijd zelf![]()
Ook heel fijn dat jullie allemaal een trimmer die plukt hebben kunnen vinden voor jullie honden. Heb al vaker van Bouvier mensen gehoord dat dat niet altijd lukt.
Robian schreef: ↑wo 14 feb 2024, 09:41 Ze zien er beide weer strak uit.
Ik moet altijd wel heel erg lachen om de bijnamen van de dame en heer![]()
Onze grote grijze is ook een pluk hond.
Wij mogen er ook altijd bij blijven ook al denk ik dat het voor die grote grijze geitenbreier worst is of we er zijn of niet. Die ligt meestal gewoon te pitten op tafel.
IMG_5648.jpg
Op deze foto kun je mooi zien wat al geplukt is en wat niet.IMG_5649.jpg
zurca schreef: ↑di 13 feb 2024, 21:07 Collage_2024-02-02_22_44_12.jpgJa dat vind ik ook zo. Geef mij maar zo'n harig ding. Het verschil werd ook wel duidelijk uit de opmerkingen die je kreeg als je met de hond door het park liep. Vol in de vacht: Goh mevrouw wat een leuke hond is dat, het lijkt wel een beertje. En geplukt: Goh mevrouw, wat een mooie hond is dat. Geplukt zien ze er mooi uit, in de vacht zien ze er leuk uit. Maar, vooral Pike had altijd een enorm pak haar, dat werd ook best wel vies, alles bleef erin hangen. En als hij nat was duurde het heel lang voor hij droog werd. En hij had het snel te warm met zoveel haar. Geplukt was voor hem veel aangenamer.
Ik moet altijd weer even slikken als we onze ruwhaar "inwisselen " voor een korthaarHoewel ze geplukt weer net een puppy is, zie ik haar liever lekker vol in d'r vacht
![]()
Robian schreef: ↑wo 14 feb 2024, 09:41 Ze zien er beide weer strak uit.
Ik moet altijd wel heel erg lachen om de bijnamen van de dame en heer![]()
Onze grote grijze is ook een pluk hond.
Wij mogen er ook altijd bij blijven ook al denk ik dat het voor die grote grijze geitenbreier worst is of we er zijn of niet. Die ligt meestal gewoon te pitten op tafel.
IMG_5648.jpg
Op deze foto kun je mooi zien wat al geplukt is en wat niet.IMG_5649.jpg
smulpaap schreef: ↑di 13 feb 2024, 21:54 Ja , een goede trimsalon is goud waard . Zeker met die ruwharen . Er zit zoveel kaf onder het korenDat is ook de reden dat ik het zelf ben gaan doen. Nadat bij Pike plaatselijk de schaar erin was gegaan, tegen mijn uitdrukkelijk verzoek in. Nooit meer een trimster. Niet als ik er niet bij mag blijven. En dat mocht nergens.