Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑do 28 dec 2023, 21:41 Misschien wel ja maar niet om zelf een pup uit te zoeken hoor!!!Als je nou gaat, rij dan ff door tot de volgende afslag (Nootdorp). Zet pup voor de deur bij mij, bel aan en rij dan gewoon weg. Dan krijg ik die nieuwe hond er vast wel door thuis
Lizzy schreef:Paar (wilde) ideetjes: markiesje, poedel, pyreneese herder, hollandse smous?
Nou. Ik heb serieus wel die richting op zitten kijken! Wij willen overstappen op een kleinere hond. En dat vinden we echt hartstikke moeilijk. We komen er serieus niet uit. Want het moet rond de 10 kg wegen, liefst kortharig, niet teveel blaffen (geen ras dat zichzelf graag hoort ouwehoeren de hele dag), lekker sportief, moet los kunnen lopen (dus geen mega jager), geen lichamelijke overdreven kenmerken hebben. Serieus, ga d'r maar aan staan.
pluk schreef: ↑vr 29 dec 2023, 17:17 Als je nou gaat, rij dan ff door tot de volgende afslag (Nootdorp). Zet pup voor de deur bij mij, bel aan en rij dan gewoon weg. Dan krijg ik die nieuwe hond er vast wel door thuisIk denk niet dat ik een pup losgepeuterd krijg op deze manier bij Steph![]()
Paar (wilde) ideetjes: markiesje, poedel, pyreneese herder, hollandse smous?Markiesje : nope, vind ik niet leuk.
Siberienne schreef: ↑vr 29 dec 2023, 18:00 Ik vind de IJslandse spits leuk. De twee die ik ken blaffen niet overdreven veel. Maar schijnen wel blafferig te kunnen zijn. En misschien ook te veel haar voor jou?Ja nee, die vind ik ook niet leuk... Veulsteveul haar
Ik wil hierna misschien ook wat kleiners maar mijn hart zit zo bij de husky, dus misschien gaan we gewoon voor een Alaskan husky teefje….
pearlsofpassion schreef: ↑vr 29 dec 2023, 22:27 Kelpie?De mini husky is een vrij recent Amerikaans fokprodukt. Zou om die reden al niet mijn voorkeur hebben. Niet erkend door de FCI. Maar huskies zijn toch ook niet kortharig.
Of die jagen zeker?
Ik vond beagle ook bij je passen. Maar die worden geboren met extra grote bananen in de oren, dus kunnen die dan los? En ja, jachthond natuurlijk...
Barbet vind ik nog leuk.
Ik keek eens rond op Google en vond een zweedse vallhund nog leuk uitzien.
En blijkbaar bestaan er ook miniatuur husky'sAlaskan klee kai.
Siberienne schreef: ↑vr 29 dec 2023, 20:17 Is een klein hondje met jacht niet ook een kleiner probleem? Als in, die kun je makkelijker aan een lange lijn uitlaten?nou, lang geleden liet ik Pike ook aan een lange lijn lopen. Dat was drama. Hij dook als een rechtgeaarde Fauve links en rechts de bosjes in en ik was alleen maar bezig de boel uit de knoop te halen en tussen de stammen en bosjes door terug te weven
Een kennis van mij heeft een Duitse jachtterriër maar die loopt wel los - na veel training. Maar ik weet niet of dat gewoon is bij dat ras. Ze hebben wel jacht (worden gebruikt bij de jacht op wilde zwijnen) maar ik weet niet hoe zelfstandig ze jagen - en hoe trainbaar ze zijn. Ze hebben wel heel veel uitdaging nodig.
Hier zie ik vrij geregeld de ‘Dansk Svenske gårdshund’ lopen, maar daar staat ook bij dat ze graag zelf op avontuur gaan en dus niet overal los kunnen. https://www.nkk.no/raser/dansk-svensk-g ... 6-815.html
Oorspronkelijk boerderij hondjes, wel waaks.
pearlsofpassion schreef: ↑vr 29 dec 2023, 22:27 Kelpie?Ee zijn bijna geen klee Kai fokkers in (de buurt van) NL, er zijn maar circa 700 klee Kai in de wereld. Plus dat ik er niet zo vangecharmeerd ben dat ze zijn gaan fokken met de kleinste huskies die ze konden vinden, en dus min of meer zijn gaan selecteren op abnormaal kleine groei. Daarbij hebben ze problemen met gedrag (neurotische hondjes). Voor mij is het geen optie.
Of die jagen zeker?
Ik vond beagle ook bij je passen. Maar die worden geboren met extra grote bananen in de oren, dus kunnen die dan los? En ja, jachthond natuurlijk...
Barbet vind ik nog leuk.
pike schreef: ↑za 30 dec 2023, 06:18 nou, lang geleden liet ik Pike ook aan een lange lijn lopen. Dat was drama. Hij dook als een rechtgeaarde Fauve links en rechts de bosjes in en ik was alleen maar bezig de boel uit de knoop te halen en tussen de stammen en bosjes door terug te wevenIk gebruik al jaren lange flexen voor mijn meneren. Ze leren zelf maar terug wevenDus dat werd al snel weer een gewone lijn. Dat werkt alleen op het strand of ander open terrein.
pearlsofpassion schreef: ↑vr 29 dec 2023, 22:27 Kelpie?Nee, Kelpie niet, Beagle niet, Barbet niet en de Zweedse Vallhund ook niet. Blafkamelen, die laatste! Ik heb er ooit wel naar gekeken, naar de Vastgotaspets maar die houden teveel van hun eigen geluid.
Of die jagen zeker?
Barbet vind ik nog leuk.