Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Geen ervaring mee...ik heb wel op een emmamatras geslapen en vond dat helemaal niks.
Denk dat het bij zo'n matras goed is om in de gaten te houden dat je, of beide van dezelfde hardheid van het matras houdt als je 1 matras neemt of, als je beide een eigen matras neemt, er hoogte verschil kan ontstaan doordat een van jullie misschien een laag of meerdere er tussen uit haalt...
Door Kim_S
Het idee is volgens mij dat je de stukken schuim omdraait om een andere hardheid te bereiken, en dan blijft het matras dus even hoog.
Heb ook al wel recensies gelezen van mensen die het helemaal niks vinden, dus ik denk dat we maar naar een goede winkel gaan en kijken of ze matrassen kunnen “aanmeten”.

Ik wil nu toch wel een keer goed slapen en eigenlijk geen geklungel meer :biggrin2:
Door Kim_S
Pffff. Ik ben nog steeds niet happy eigenlijk :(

We zijn naar een goede beddenwinkel geweest, daar hebben we een nieuwe bedbodem gekocht voor een klein vermogen, een schotelbodem. Met onze eigen pocketvering matrassen erop om te kijken of dat al goed zou zijn. 2 nachten lekker geslapen, daarna toch weer pijntjes. De schotels anders gezet (dat is wel het fijne van zo’n systeem) en 3 verschillende kussens geprobeerd, maar toch wilde het allemaal niet echt.

Omdat nieuwe matrassen van de beddenwinkel weer een klein vermogen zouden kosten en dat er even niet in zat, hebben we wat goedkopere koudschuim matrassen ergens anders gekocht. Medium was te hard, die omgeruild, en soft was weer te zacht ::) En ook deze beide matrassen zijn weer met 3 verschillende kussens getest. Allemaal voor zeker een paar weken, om uit te sluiten dat de pijntjes van het wennen kwamen.

Laatste nieuwe aanschaf is een Cloudpillo topmatras, en vlak daarna een Cloudpillo kussen (daar kun je de vulling uit halen naar behoefte).
Ik lig nu redelijk, maar heb nog steeds regelmatig pijntjes in mijn nek en schouders en rug, en ik word echt nooit uitgerust wakker…
Ik begin te denken dat het aan mij ligt en niet aan mijn bed :-\

Die Cloudpillo (plus) topmatras ligt helemaal niet slecht trouwens, en die kon ik 125 nachten gratis testen dus dat is ideaal. Het probleem zit hem in de bodem of de matras zelf denk ik. Ben nu aan het nadenken of ik nog een gokje waag met een Cloudpillo matras. Of een Emma of zo (mijn tante is daar dolgelukkig mee).
Inmiddels wil ik wel weer eens een nacht goed slapen ::)
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: zo 02 feb 2025, 16:18 Pffff. Ik ben nog steeds niet happy eigenlijk :(

We zijn naar een goede beddenwinkel geweest, daar hebben we een nieuwe bedbodem gekocht voor een klein vermogen, een schotelbodem. Met onze eigen pocketvering matrassen erop om te kijken of dat al goed zou zijn. 2 nachten lekker geslapen, daarna toch weer pijntjes. De schotels anders gezet (dat is wel het fijne van zo’n systeem) en 3 verschillende kussens geprobeerd, maar toch wilde het allemaal niet echt.

Omdat nieuwe matrassen van de beddenwinkel weer een klein vermogen zouden kosten en dat er even niet in zat, hebben we wat goedkopere koudschuim matrassen ergens anders gekocht. Medium was te hard, die omgeruild, en soft was weer te zacht ::) En ook deze beide matrassen zijn weer met 3 verschillende kussens getest. Allemaal voor zeker een paar weken, om uit te sluiten dat de pijntjes van het wennen kwamen.

Laatste nieuwe aanschaf is een Cloudpillo topmatras, en vlak daarna een Cloudpillo kussen (daar kun je de vulling uit halen naar behoefte).
Ik lig nu redelijk, maar heb nog steeds regelmatig pijntjes in mijn nek en schouders en rug, en ik word echt nooit uitgerust wakker…
Ik begin te denken dat het aan mij ligt en niet aan mijn bed :-\

Die Cloudpillo (plus) topmatras ligt helemaal niet slecht trouwens, en die kon ik 125 nachten gratis testen dus dat is ideaal. Het probleem zit hem in de bodem of de matras zelf denk ik. Ben nu aan het nadenken of ik nog een gokje waag met een Cloudpillo matras. Of een Emma of zo (mijn tante is daar dolgelukkig mee).
Inmiddels wil ik wel weer eens een nacht goed slapen ::)
Zit je als thuiswerkster wel in de goede houding achter de computer, met gebroken toetsenbord, elleboogsteun, rechtopstaande muis etc? Want je klachten kunnen natuurlijk ook heel ouderwets een RSI zijn...
Door frodo quin
Ik heb 1 van de duurste matrassen van bij Ikea. Pocketveren. Ligt best goed al is ze voor mij eigenlijk net wat te hard. Ik had de goedkoopste matras van bij ikea voor bij de ratten. Een schuimding 40 euro voor 1 persoons. Toen Emma er net was heb ik daarop een week beneden geslapen en dat lag zalig voor mij. Of ze lang mee gaat is een andere vraag. Ligcomfort en prijs gaan dus niet altijd samen.
Door Lizzy
Oh wat jammer, dat je niet helemaal tevreden bent.... Beh. Ja, het kan, dat het aan jouw lichaam ligt natuurlijk. Vind wat Anne schrijft ook niet gek. Misschien dat het overdag al opbouwt?

Ik heb vandaag op een Emma gelegen. Nou..., dat gaat 'm niet worden. Ik lag echt lekker op een Tempur. Maar die prijs :-X :-X . Serieus, €1999. Dat gaat 'm ook niet worden.
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: zo 02 feb 2025, 16:44 Zit je als thuiswerkster wel in de goede houding achter de computer, met gebroken toetsenbord, elleboogsteun, rechtopstaande muis etc? Want je klachten kunnen natuurlijk ook heel ouderwets een RSI zijn...
Niet de hele dag, maar wel een groot deel van de dag. Ik probeer daar erg op te letten. En ik sta regelmatig op en rek en strek en ga met de hondjes naar buiten en zo. Zou niet weten wat ik er verder nog aan zou moeten veranderen.
Door Kim_S
frodo quin schreef: zo 02 feb 2025, 17:53 Ik heb 1 van de duurste matrassen van bij Ikea. Pocketveren. Ligt best goed al is ze voor mij eigenlijk net wat te hard. Ik had de goedkoopste matras van bij ikea voor bij de ratten. Een schuimding 40 euro voor 1 persoons. Toen Emma er net was heb ik daarop een week beneden geslapen en dat lag zalig voor mij. Of ze lang mee gaat is een andere vraag. Ligcomfort en prijs gaan dus niet altijd samen.
Die dure matras van IKEA hebben wij in Zweden. Daar lig ik nog beroerder op dan in Duitsland… :(
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 02 feb 2025, 18:01 Oh wat jammer, dat je niet helemaal tevreden bent.... Beh. Ja, het kan, dat het aan jouw lichaam ligt natuurlijk. Vind wat Anne schrijft ook niet gek. Misschien dat het overdag al opbouwt?

Ik heb vandaag op een Emma gelegen. Nou..., dat gaat 'm niet worden. Ik lag echt lekker op een Tempur. Maar die prijs :-X :-X . Serieus, €1999. Dat gaat 'm ook niet worden.
Ja het kan wel hoor dat het toch wat opbouwt overdag, maar het bouwt dus in de nacht ook niet af. Dat zou je toch wel verwachten als je een fatsoenlijk bed hebt waarin je ontspannen ligt. Maar misschien heb ik dat mis.

Tempur… Ja daar heb ik serieus ook over gedacht. Kun je je dan nog wel fatsoenlijk omdraaien als je wat langer in dezelfde houding hebt gelegen? Dat staat me altijd wat tegen van traagschuim…
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 02 feb 2025, 18:08 Ja het kan wel hoor dat het toch wat opbouwt overdag, maar het bouwt dus in de nacht ook niet af. Dat zou je toch wel verwachten als je een fatsoenlijk bed hebt waarin je ontspannen ligt. Maar misschien heb ik dat mis.

Tempur… Ja daar heb ik serieus ook over gedacht. Kun je je dan nog wel fatsoenlijk omdraaien als je wat langer in dezelfde houding hebt gelegen? Dat staat me altijd wat tegen van traagschuim…
Ik zou denken dat je dan 's nachts inderdaad wel iets moet herstellen ja. En jij komt meer gebroken uit bed dan dat je er in ging? Gaat het, als je een paar uur uit bed bent, wel weer beter?

Ik heb nu ook traagschuim en totaal geen last van problemen met draaien. Morgen gaan we maar weer terug naar de tent waar we ons vorige matras hebben gekocht....
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 02 feb 2025, 18:11 Ik zou denken dat je dan 's nachts inderdaad wel iets moet herstellen ja. En jij komt meer gebroken uit bed dan dat je er in ging? Gaat het, als je een paar uur uit bed bent, wel weer beter?

Ik heb nu ook traagschuim en totaal geen last van problemen met draaien. Morgen gaan we maar weer terug naar de tent waar we ons vorige matras hebben gekocht....
Ja in de ochtend is het beroerd, en als ik een uurtje op ben gaat het weer beter. Zou dan toch wel deels aan het bed moeten liggen zou je denken.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de afstanden tussen de zones van ofwel de matras ofwel de bodem (of allebei) niet overeen komen met de afstanden in mijn lijf. En dat ik dus nooit goed kan liggen.

Wat voor matras heb je nu? Traagschuim klinkt wel erg fijn namelijk. We blijven zoeken…
Als je goed lag op de matras die je had, zou ik niet al te veel gaan sleutelen. Maar ik ben wat sceptisch over matrassen en zo nu :biggrin2:
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 02 feb 2025, 18:17 Ja in de ochtend is het beroerd, en als ik een uurtje op ben gaat het weer beter. Zou dan toch wel deels aan het bed moeten liggen zou je denken.
Ja, dat zou je wel denken he...
Het enige wat ik kan bedenken is dat de afstanden tussen de zones van ofwel de matras ofwel de bodem (of allebei) niet overeen komen met de afstanden in mijn lijf. En dat ik dus nooit goed kan liggen.
Je hebt een schotelbodem, toch? Kun je er een keer op gaan liggen zonder matras en dan wat verstellingen doen?
Wat voor matras heb je nu? Traagschuim klinkt wel erg fijn namelijk. We blijven zoeken…
Als je goed lag op de matras die je had, zou ik niet al te veel gaan sleutelen. Maar ik ben wat sceptisch over matrassen en zo nu :biggrin2:
Royal Health Foam. Maar die ik had is nu €1400 en dat vind ik echt een mega bedrag. Bovendien is het bed nu 9,5 jaar oud en eigenlijk was het 1 jaar geleden al niet meer echt heel goed. Ik vind dat niet lang voor zo'n duur matras.
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 02 feb 2025, 18:20 Ja, dat zou je wel denken he...

Je hebt een schotelbodem, toch? Kun je er een keer op gaan liggen zonder matras en dan wat verstellingen doen?

Royal Health Foam. Maar die ik had is nu €1400 en dat vind ik echt een mega bedrag. Bovendien is het bed nu 9,5 jaar oud en eigenlijk was het 1 jaar geleden al niet meer echt heel goed. Ik vind dat niet lang voor zo'n duur matras.
Schotelbodem ja. Ik heb werkelijk alle verschillende standen al geprobeerd… Op alle plaatsen :-\
Lijkt allemaal niet veel te doen. Ik heb ook de bodem overal hetzelfde ingesteld om alleen de zones van de matras te hebben en geen invloed van de bodem, was hem ook niet…

Royal health foam zou wel goed moeten zijn. Voor zover ik weet gaat een goed matras 8 tot 10 jaar mee, en dan hoop je inderdaad wel op 10 ipv 8…
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 02 feb 2025, 18:27 Schotelbodem ja. Ik heb werkelijk alle verschillende standen al geprobeerd… Op alle plaatsen :-\
Lijkt allemaal niet veel te doen. Ik heb ook de bodem overal hetzelfde ingesteld om alleen de zones van de matras te hebben en geen invloed van de bodem, was hem ook niet…
OK. Kan ik me nauwelijks voorstellen dat het de bodem is?! Verwacht je toch het matras?
Royal health foam zou wel goed moeten zijn. Voor zover ik weet gaat een goed matras 8 tot 10 jaar mee, en dan hoop je inderdaad wel op 10 ipv 8…
Ik heb er ook 8 jaar perfect op geslapen. Misschien dat het korter mee is gegaan omdat ik in de overgang zit en regelmatig vreselijk zweet 's nachts.... (en nu met de lyme "gelukkig" weer). Hoewel ik er ook zo'n katoenen molton (van hun, dus echt zo'n dikke) onder heb die ik elke maand was :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door