Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
23 Dec verzorgen wij ( mede ) een kerstdiner voor veel mensen
24 Dec is er in het dorp " beleef kerstnacht " dat is eerst een wandeling en dan in het café nog wat eten en drinken . Dan nemen we een aantal minder mobiele mensen mee
25 Dec rust . En we weten nog niet wat we eten
26 Dec idem
Oud en nieuw bezoek uit het wilde westen
Door Siberienne
Lizzy schreef: za 17 dec 2022, 12:25 Klinkt ook heel vies :biggrin2:
De andere kerst-vis is lutefisk. Lutefisk of lutefisk is droge vis van kabeljauw of andere soorten die in water is geweekt, geloogd en vervolgens weer is uitgelekt. Moet vooral een beetje papperig zijn. Ik zei politiek incorrect tegen een Noorse kennis dat er tegenwoordig zoiets bestaat als een koelkast / diepvries en waarom ze niet in godsnaam lekkere verse vis eten :biggrin2:
Door Ronald
Siberienne schreef: za 17 dec 2022, 13:41 De andere kerst-vis is lutefisk. Lutefisk of lutefisk is droge vis van kabeljauw of andere soorten die in water is geweekt, geloogd en vervolgens weer is uitgelekt. Moet vooral een beetje papperig zijn. Ik zei politiek incorrect tegen een Noorse kennis dat er tegenwoordig zoiets bestaat als een koelkast / diepvries en waarom ze niet in godsnaam lekkere verse vis eten :biggrin2:
Geen smalahove? ::)
Door Lizzy
Siberienne schreef: za 17 dec 2022, 13:41 De andere kerst-vis is lutefisk. Lutefisk of lutefisk is droge vis van kabeljauw of andere soorten die in water is geweekt, geloogd en vervolgens weer is uitgelekt. Moet vooral een beetje papperig zijn. Ik zei politiek incorrect tegen een Noorse kennis dat er tegenwoordig zoiets bestaat als een koelkast / diepvries en waarom ze niet in godsnaam lekkere verse vis eten :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wat zei ze toen?
Door Siberienne
Too schreef: za 17 dec 2022, 16:01Dat is morgen!!
Ja, maar gelukkig is dat niet de traditionele kost die je voorgeschoteld krijgt op de kerstdiners op ‘t werk enzo. Mijn meneer moest eraan geloven met de rakfiks 😅 en ik het eerst jaar de pinekjøtt
Door Siberienne
Lizzy schreef: za 17 dec 2022, 16:41 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wat zei ze toen?
Tja, het is nou eenmaal traditie….

Er hebben al een paar mensen bekend dat ze het eigenlijk ook allemaal helemaal niet zo lekker vinden maar het ‘hoort nou eenmaal zo’
De supermarkten liggen vol met pinekjøtt en ook onze bedrijfskantine serveert het al sinds afgelopen donderdag. Vrijdag kregen we rijstpudding van het ziekenhuis als lunch-traktatie - dat vond ik dan wel weer lekker.
Door Kaela
Zo het eerste kerstdiner zit er op! Gourmetten met opa en oma en het was een groot succes. Kind heeft zich perfect gehouden en ik heb er voor mijn gevoel de 6 kilo die ik afgevallen ben in een avond weer aan gegeten. Burp!
Door pearlsofpassion
Wat heerlijk Kaela.
Dat zal voor je ouders ook wel enorm genieten zijn. En bijzonder dat je dan toch nog een dochtertje mocht krijgen. :)
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: za 17 dec 2022, 21:12 Wat heerlijk Kaela.
Dat zal voor je ouders ook wel enorm genieten zijn. En bijzonder dat je dan toch nog een dochtertje mocht krijgen. :)
Ja mijn moeder geniet er enorm van. En haar vriend is ook heel betrokken en lief. Dat is echt heerlijk om te zien. Onze eerste kerst, zo bijzonder!
Door Anne in Zweden
Hier zouden we op tweede kerstdag bezoek krijgen en een gezellig buffetje opbouwen, maar dat kan waarschijnlijk niet doorgaan: ik heb corona. >:( Had vorige week bezoek van mensen uit Nederland, en terwijl die hier waren, hoorden ze van een kennis die de dag voor hun vertrek nog op bezoek was geweest bij een van hen, dat hij corona had. Aaargh! Naja, tot op heden alleen wat koorts en vooral keelpijn, dus hopelijk blijft het daarbij.

Dat wordt dus een rustige kerst. Op zich heb ik daar als kluizenaar geen problemen mee, maar toch; wilde ik eindelijk een keer sociaal doen met de kerst, krijg je dit. >:(

/klaagtopic
Door Charlie Angel
Dat is wel heel erg balen zeg, doe je eens leuk uitpakken met de kerst, krijg je corona. Beterschap lieverd, hopelijk blijft het bij lichte klachten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door