Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

:biggrin2:
Nou ! Daar kan je heel blij mee zijn . Gelukkig , gelukt ......
Dik kans dat ze nu wel durft te plassen
Ik vond de sjaal ( of een badhanddoek ) fijn om ze te laten poepen . Daar hebben ze veel meer kracht voor nodig , en ze staan nog onstabiel . Het geeft ze toch wat meer steun
Ik heb toen een vlaggetje in de eerste drol gedaan :biggrin2:
Fijn dat ze eet
Mevrouw heeft gister tot de laatste poging 's avonds laat weer geweigerd, maar uiteindelijk is dan bij de laatste poging toch een 2e plas gekomen. En nu vanmorgen ook gewoon weer. (Ze eet ook soep nu, doe er minimaal 100 gram water bij)
Zelf drinken vindt mevrouw niet nodig, ook als ze gezond is drinkt ze zelden. Is een kromi dingetje.
Eten en drinken hoeven kromi's niet, die leven van lucht... vinden ze zelf.

Gelukkig vindt Doutze de houdbare worsten wel erg lekker dus daar eet ze nu goed van en dat laat zich ook prima tot soep prakken. :-)

De kap heeft helaas gefaald.. mevrouw de houdini heeft nu voor de 2e nacht de kap afgedaan.. ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgt.. de 1e keer dacht ik nog dat ik de kap niet goed omgedaan had. Maar afgelopen nacht zat ie echt goed, en ook best strak en toch lag hij weer naast haar in de bench vanmorgen...
Duss...
Ik ga toch dat pakje maar aantrekken en zien hoe ik die broek zo aan kan passen dat het wel past. Die kap geef ik nu wel een beetje op. Strakker wil ik echt niet en het lijkt me voor haar poot ook niet goed dat ze zich in allerlei bochten gaat wringen om dat ding af te doen.

Lekker ding. Haar drakenstreken is ze duidelijk nog niet verleerd..

Karen
Oh jee , wat een spook :biggrin2:
Misschien is het mogelijk om de pijp iets ruimer te maken, stukje stof eraan naaien?
Ik had indertijd voor dat doel een kinder pyamabroek . Elastiek ingemaakt aan onderkant broekspijp , en een band om de romp .
Het wordt een eigen naai werkje denk ik. Heb het broekje wat ingeknipt zodat de pijpen breder worden maar ben nog steeds niet tevreden met hoe het zit.

Bram heeft vast nog wat pyama's die ik wel kan verknippen. Maar beetje creatief zijn voor het draakje.

Ze heeft vanmorgen besloten dat ze best even de kamer over kan steken zodat ze in haar eigen mandje kan liggen. Heel langzaam komt er meer beweging in.
Net ook maar even wat rek en strek oefeningen gedaan, tot ze er zelf op gaat staan moet ik dagelijks wat loop bewegingen met de poot maken. Dat was de 1e dagen echt geen optie wat Doutze betreft, maar vandaag mocht ik een voorzichtig begin maken.

Elke dag een klein stapje verder.

Karen
Door Lizzy
Kromfohrlanders schreef: zo 02 okt 2022, 08:48 Mevrouw heeft gister tot de laatste poging 's avonds laat weer geweigerd, maar uiteindelijk is dan bij de laatste poging toch een 2e plas gekomen. En nu vanmorgen ook gewoon weer. (Ze eet ook soep nu, doe er minimaal 100 gram water bij)
Zelf drinken vindt mevrouw niet nodig, ook als ze gezond is drinkt ze zelden. Is een kromi dingetje.
Eten en drinken hoeven kromi's niet, die leven van lucht... vinden ze zelf.

Gelukkig vindt Doutze de houdbare worsten wel erg lekker dus daar eet ze nu goed van en dat laat zich ook prima tot soep prakken. :-)

De kap heeft helaas gefaald.. mevrouw de houdini heeft nu voor de 2e nacht de kap afgedaan.. ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgt.. de 1e keer dacht ik nog dat ik de kap niet goed omgedaan had. Maar afgelopen nacht zat ie echt goed, en ook best strak en toch lag hij weer naast haar in de bench vanmorgen...
Duss...
Ik ga toch dat pakje maar aantrekken en zien hoe ik die broek zo aan kan passen dat het wel past. Die kap geef ik nu wel een beetje op. Strakker wil ik echt niet en het lijkt me voor haar poot ook niet goed dat ze zich in allerlei bochten gaat wringen om dat ding af te doen.

Lekker ding. Haar drakenstreken is ze duidelijk nog niet verleerd..

Karen
Altijd weer fijn he, als ze weer voor draak spelen :biggrin2:

Maar gelukkig heeft ze wel weer geplast. En dat er weer wat beweging in komt!
Ja, die drakenstreken heb ik wel gemist hoor, fijn dat ze weer zichzelf wordt.
Ze hopt nu af en toe naar haar mand om daar dan lekker te slapen, naast haar pleegmoeder Aismee. Dat is toch fijn voor de morele support.

Ze plast inmiddels elke keer als ik haar buiten zet, grote boodschap is ook gelukt gistermiddag. Daarvoor mag ze naar haar favoriete boom hoppen, op een vlakbij gelegen grasveldje. Die boom is echt haar toilet als het om de grote boodschap gaat, de juiste plek is heel belangrijk voor Doutze. Maf beest...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door