Lizzy schreef: ↑ma 22 jun 2020, 18:04 Kan me dit zoooo levendig voorstellen! Het lijkt me ook echt heel gek! Ik denk dat het wel ff duurt, voordat het echt inzinkt. Voorlopig heb je gewoon een lekker vakantiegevoel zeker?!Het klinkt misschien gek, maar zelfs dat heb ik (nog) niet. Ik sta nog ‘aan’ v.w.b. het werk. Ik heb al eens eerder verteld over een interne aftelklok die ik in mijn hoofd had richting 3 april en hoe die abrupt tot stilstand kwam toen de crisis uitbrak. Twee jaren van plannen en timen en de voorpret die daarbij hoorde waren weg. Ik moest omschakelen naar een crisis situatie die eigenlijk dagelijks ernstiger werd. Ik had totaal geen controle over de gebeurtenissen. Ik merk gewoon dat ik nog steeds een beetje in de crisis modus sta. Ik kan de ‘uit’-knop nog niet vinden.
Ik merk ook dat ik vreselijk geraakt ben door het verlies aan corona van een collega, die ook een vriend was. We kenden elkaar al lang. Ik ben uit balans: licht geraakt, tranen zitten hoog, slecht slapen: ik denk dat ik een beetje getraumatiseerd ben. Niets dat de tijd niet kan herstellen, maar toen de grenzen vorige week open gingen was ik blij, maar het was anders. De spanning van het aftellen was weg.
Ik heb bijvoorbeeld maar 1 keer in het topic "Humor in tijden van Corona” gekeken, heel in het begin. Ik kan het niet handelen. Ik vind er namelijk niets grappigs aan. En echt, ik ben normaal gesproken niet vies van een beetje morbide humor. Maar nu kan ik het gewoon even niet.
Het komt wel weer goed hoor, ik heb een goed incasseringsvermogen, maar er zitten een paar deuken in en het voelt nog beurs. Ik denk dat ik vanaf 1 juli, wanneer ik echt klaar ben met werken, vanzelf wel in de juiste stemming kom.

Maar goed, ander onderwerp: dit topic gaat over het huis op de Hongaarse heuvel, de verbouwing en de perikelen die ongetwijfeld gaan spelen.