Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Laika
Wat een mooi vooruitzicht om daar te kunnen wonen. Het zal vast niet eenvoudig gaan maar als je je droom volgt dan heb je net dat beetje meer energie om er iets moois van te maken.
Ik duim voor een snelle verkoop van jullie appartement zodat jullie een nieuwe start kunnen gaan maken.
Door sam28
Wauw, wat een gave foto's en wat een gave kast staat er op. :D
Kunnen jullie een beetje Frans spreken al?
Door M@rina
src_esther schreef: za 15 feb 2020, 08:51 Dat appartement verkopen zal vast prima gaan.

Succes in Frankrijk, die houtenbalkconstructie en stenenmuren zijn gaaf en 1 hectare grond is best veel.
Ik zou zelf in een plaats niet binnen een straal van 1 km van een D-weg willen/kunnen wonen. In het buitengebied zou die straal toch zeker 3 km worden. Ben altijd blij dat er mensen zijn die daar geen enkel probleem mee hebben.
1 hectare is mega groot en we hebben geen flauw idee wat we met al die ruimte moeten, maar ja het zit erbij. We willen bij het vakantiehuis een lekkere grote tuinaanleggen, met een klein zwembad, maar ook speeltoestellen voor honden. Daarnaast wil ik kippen gaan houden en een groentetuin beginnen, maar daar heb je ook niet zoveel ruimte voor nodig.

Ik begrijp het hele D-weg probleem niet.... het is er ontzettend rustig.....
Door M@rina
sam28 schreef: za 15 feb 2020, 10:55 Wauw, wat een gave foto's en wat een gave kast staat er op. :D
Kunnen jullie een beetje Frans spreken al?
Mijn man spreekt goed Frans, ik ben heel hard aan het studeren en heb keer per week priveles... Ik kan me redden in de supermarkt en bij de bakker. De basis is er, maar een gesprek voeren is nog best lastig. Gelukkig heb ik wel lef en ga het gewoon proberen, en als het even niet lukt wordt mijn poging enorm gewaardeerd.
Voor alle juridische/technische stukken en vergunningen hebben we een makelaar in de hand genomen, een Nederlandse dame die al 15 makelaar is in Frankrijk. Zij heeft er voor ons ook echt een hele scherpe prijs uitgesleept voor het huis.
Door pearlsofpassion
Kippen is ook wel een stuk leuker als je ze goed wat ruimte geeft. Zeg zo'n 500m2, meer kan ook natuurlijk. Onder de fruitbomen vb? Dat is heel leuk.
Ga je veel plezier aan beleven dan om naar te kijken.
Tis voor de kipjes ook geweldig (leuk en gezond) als ze zelf veel kunnen scharrelen en eten zoeken. Eten gevallen fruit dat je zelf toch niet meer wil, op ipv dat je het moet opruimen. En ze zorgen dat je net iets minder vaak het gras moet afrijden. ;)

Op die ruimte van je ben ik wel jaloers. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om dat gevuld te krijgen.
Wij hebben nu 'maar' 10 are. Dus onze kippen moeten het ook stellen met maar 56m2. Maar als ik de ruimte had wist ik het wel. :D
Door Siberienne
Oh PoP ik moet ineens aan die film ‘My big little farm’ denken waarin ze ook vanalles combineren zoals de eenden inschakelen om een slakken plaag onder controle te krijgen enzo.

Ik zou een grote zwemvijver willen. En geitjes en (sinds kort) ezeltjes. En een stuk tuin inzaaien als wilde bloemen pluktuin. Ook leuk om de gasten dan aan te bieden dat ze daar hun eigen boeket mogen plukken.

Wij hebben vorig jaar gekeken bij een huis met 5000 m2 en dat vond ik al veel :biggrin2: en toen ben ik vanalles uit gaan zoeken over ecologisch en onderhoudsvriendelijke tuinieren. is best veel over te vinden met leuke ideeen. Je kunt je vast uit gaan leven daar!
Door pearlsofpassion
Een ecologische tuin is super! :D
Ik heb alleen een ecologische moestuin omdat m'n wederhelft dat in de rest van de tuin niet ziet zitten. Allergie voor 'onkruid' en wanorde zeg maar. ::) Dus van bloemenweide gaat zn haar ook rechtop staan. :(
Maar eerlijk gezegd heb ik de meeste 'rest' dan maar bij m'n moestuin ingelijfd of er kruidentuin of dierenren van gemaakt. ;D
Enkel een rij rozenstruiken heb ik ook. En naast het terras willen we lavendel zetten. En dan hebben we nog gazon (300m2) met een schommel en glijbaan voor de kinderen en misschien komen daar nog een paar fruitbomen bij. Maar de gazon onderhoudt Meneer zelf, dus heb ik ook geen werk aan. Meer nog, het levert mulch voor m'n moestuin. :biggrin2:

Maarre.... Je kippen wat ruimte geven is wel niet meteen een ecologische tuin he. :P
Dat klinkt meteen zo 'freaky'. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: za 15 feb 2020, 18:25 Oh PoP ik moet ineens aan die film ‘My big little farm’ denken waarin ze ook vanalles combineren zoals de eenden inschakelen om een slakken plaag onder controle te krijgen enzo.

Ik zou een grote zwemvijver willen. En geitjes en (sinds kort) ezeltjes. En een stuk tuin inzaaien als wilde bloemen pluktuin. Ook leuk om de gasten dan aan te bieden dat ze daar hun eigen boeket mogen plukken.

Wij hebben vorig jaar gekeken bij een huis met 5000 m2 en dat vond ik al veel :biggrin2: en toen ben ik vanalles uit gaan zoeken over ecologisch en onderhoudsvriendelijke tuinieren. is best veel over te vinden met leuke ideeen. Je kunt je vast uit gaan leven daar!
Ik weet nog een land voor je waar dat als een schattig klein perceeltje wordt beschouwd... :biggrin2: :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door