Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MargaS
Toevallig was ik vorige week bij triggerpoint therapie en die therapeut vertelde dat dry needling best vaak helpt. De migraine gaat niet weg maar de hoofdpijn wel. Dus vermoeidheid en wat misselijkheid blijft maar wel zo dat je kunt funktioneren.
Door Spikkelneus
Ik weet niet of je open staat voor alternatieve geneeswijzen, maar Quantum Touch.

Ik heb zelf laatst de eerste quantum touch cursus gevolgd (en nu wil ik ze allemaal doen) en ik ben in die 2 dagen genezen van mijn burnout die al 4 jaar duurde. Dat was niet de insteek, ik vond het gewoon interessante materie, maar dit was wel het effect.

We hebben het daar ook over whiplashes gehad, waarom sommige mensen dat wel krijgen en andere niet. Kort samengevat kan je met quantum touch gereset worden en alle ellende achter je laten. Google het eens, zoek een quantum touch therapeut. Baat het niet, schaadt het niet, maar ik ben overtuigd. (het is niet zo wazig als het klinkt, als je je gaat verdiepen in quantum energie is het eigenlijk heel logisch)
Door Kaela
Ik heb de afgelopen twee jaar mijn spanningshoofdpijn steeds beter onder controle gekregen door shiatsu- en triggerpoint massages, fysiotherapie (massages en dry needling en in het begin ook kraken) en yoga. Voor mij echt essentieel om de spanning in mijn schouders en nek te minimaliseren. Zelfs als dat niet de oorzaak is van jou hoofdpijn, zou het mogelijk wel verlichting kunnen geven.

Sinds een paar maanden heb ik last van een heel ander soort hoofdpijn. De hoofdpijn zelf is precies migraine hoofdpijn en soms ontzettend heftig. Maar ik heb verder geen klachten ervan, die ik normaal bij migraine wel heb, zoals aura zien, misselijk en niet tegen licht en geluid kunnen. Deze hoofdpijn blijft ook steeds heel lang hangen, de laatste keer bijna 3 weken.

Ik hou nu een maand hoofdpijndagboek bij en als dat niets overduidelijks oplevert, word ik naar de neuroloog doorgestuurd. En dat ga ik wel doen, want ik zou vooral willen weten wat de oorzaak is. Ik wil ook geen reeks medicijnen uitproberen zoals jij bij je moeder beschrijft. Maar ik heb er toch wel vertrouwen in dat de kennis steeds toeneemt en dat als het niet op te lossen is, er misschien wel dingen zijn die verlichting kunnen brengen.
Door nicolette
Van een wiphlash kun je heel lang klachten van houden, ook zware migraine.

Waar hele goede resultaten mee zijn geboekt is de occiflex. Een apparaat die heel langzaam en voorzichtig je nekspieren weer los maakt..

https://www.nekz.nl/

Gr. Nicolette
Door Monique77
@ Bloemetje, op dit moment toevallig veel stress maar dat maakt het bij mij niet uit qua hoeveelheid aanvallen (merk alleen bij stress dat mijn medicatie niet aanslaat, that's all)

@ MargaS, dry needling ook geprobeerd, gaf geen verschil helaas

@ Spikkelneus, interessant en sta zeker open voor alternatief hoor ! Ga er eens naar kijken, bedankt !

@ Kaela, misschien is een neuroloog idd wel iets maar ergens blijft het stemmetje bij mij spreken "wat maakt het voor verschil" en krijg die gedachte gewoon niet uit mijn hoofd :-[

@ Nicolette, heb ik ook gedaan maar volgens de fysio moest je na een aantal behandelingen echt verschil gaan merken, en dat had ik helaas niet ... Dus daar zijn we na (uit mijn hoofd 8) behandelingen mee gestopt

Het is en blijft gewoon een rot aandoening, ben sinds een tijd lid van een FB groep van migraine patiënten, en pffff wat lopen er toch veel mensen rond met deze ziekte en er zijn maar weinig mensen die echt iets gevonden hebben wat de aanvallen doet minderen hoor :(
Door Monique77
nicolette schreef:Wat jammer dat de occiflex niets heeft gedaan.

(Heb je in zo’n apparaat gelegen met je hoofd gefixeerd)

uhmmm ja, anders zeg ik toch niet dat ik dat heb gedaan ?
Maar je wordt begeleid door een fysiotherapeut (die stelt het apparaat in) en die zei dat als ik het na een aantal behandelingen niet zou merken dat dit geen oplossing zou zijn
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door