Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3309203
Angelique schreef:Leuk verhaal, maar ik heb toch echt Westie/Cairn/teckelpups op tafel gehad voor een eerste pluk die al lekker in het ruwhaar zaten. Alsook Westies (in de Westie was hip tijd) die zo'n zachte vacht hadden dat je kon plukken wat je wilde, er bleef zijdezacht golvend spul terugkomen.
Welke leeftijd heb je het dan over?
#3309204
M@rina schreef:Kan je mij dan ook uit leggen waarom het haar van engelse cockers gaat krullen?
Het plukken van een Cocker is een compleet ander verhaal dan dat van een ruwhaar. De Cocker valt onder de halflangharen. De haar structuur is daarmee anders dan die van een langhaar. En reageert dus ook anders.
#3309225
Veel wisselende ervaringen dus

Nog even wat het scheren betreft . Is het geen nadeel dat de haarzakjes op den duur (te ) vol raken met afgeschoren haar ?
En dat dat tot huidproblemen kan leiden ? Zeker als de hond te kort geschoren word , Jantina is dat de reden om het niet te kort te laten scheren ?
#3309312
Angelique schreef:4 á 5 maand ofzo, of 8, dat verschilde. Ze waren iig nooit eerder geplukt.
.
ik kreeg Laddy toen hij 4,5 maand oud was en die had al een mooie ruwe plukvacht, terwijl Rakker altijd een fluffy vacht heeft gehad........
#3309352
smulpaap schreef:Veel wisselende ervaringen dus

Nog even wat het scheren betreft . Is het geen nadeel dat de haarzakjes op den duur (te ) vol raken met afgeschoren haar ?
En dat dat tot huidproblemen kan leiden ? Zeker als de hond te kort geschoren word , Jantina is dat de reden om het niet te kort te laten scheren ?
Ja, dat vraag ik mij ook af.
Ben al drie jaar aan het twijfelen of ik ga scheren maar heb het nog niet aangedurfd. De vacht wordt nu wel zó lastig dat het waarschijnlijk niet veel uit gaat maken, bij Moyra. En als het geheel korter is kamt het ook makkelijker door. Is nu lastig met de plukvacht die erop zit en een hele dikke onderwol. Ze heeft ook altijd huidschilfertjes als je de onderwol eruit kamt.

De oude haren worden er toch gewoon uit geduwd door de nieuwe haar die groeit? Als je dan regelmatig kamt zou je de losse oude haren er vanzelf uitkammen, denk ik zo.

De tondeuse ligt klaar, maar ik twijfel nog steeds. :-\
#3316228
Thara net naar de trimster gebracht . En gelijk gevraagd wat haar ervaring is .
Zij zei me , als ze geen last heeft van de loopsheid en er is geen medische reden dan zou ik het niet doen
Thara heeft een prachtige gezonde vacht , en dat zie ik in mijn klantenkring toch wel vaak veranderen na een ingreep
Zeker bij de vachtstructuur die Thara ook heeft


Dus . We laten de juffrouw niet helpen . Van haar loopsheid heeft ze tot nu toe geen last , en elk jaar winst is een jaar
Komen er wel ooit problemen dan zien we wel verder
#3316297
smulpaap schreef:Zo we hebben weer een skinhead :biggrin2:

Nog even een oor wegwerken en nu ligt het in coma t. geplukt 2e keer 020.JPGt. geplukt 2e keer 051.JPG
Ziet er strak uit hoor! :thumbsupup:



Wij scheren Moyra sinds half augustus. Dat gaat prima, de vacht is een stuk frisser en het lijkt alsof ze het zelf ook prettiger vindt. :)
Maar ze had natuurlijk al een castratenvacht.
#3316303
Angelique schreef:Netjes!
Dank je ;) De fokker van Thara vond het er ook goed uitzien
En Thara gaat er gelukkig ook graag heen
Toen we de steeg inliepen werd ze al nieuwsgieriger , gaan we heen ?
We waren de poort door en ze begon te kwispelen , en te trekken aan de lijn :biggrin2:
En eenmaal op tafel ging juf er maar voor liggen ... kom maar op
#3316304
-Annemarie- schreef:Ziet er strak uit hoor! :thumbsupup:



Wij scheren Moyra sinds half augustus. Dat gaat prima, de vacht is een stuk frisser en het lijkt alsof ze het zelf ook prettiger vindt. :)
Maar ze had natuurlijk al een castratenvacht.
Dat is fijn Annemarie , nu wat minder schilvers ook ? Daar had ze toch ook last van dacht ik ?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door