Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
Bedankt voor de tips, ik ga zeker eens kijken !
Vanmiddag kwam hij heel voorzichtig tevoorschijn toen ik zijn voer ging klaarmaken. Eerste spel...wat doe jij daar? ::)
Door Envie
Inmiddels zijn we een paar weken verder en hij doet t nu zo goed !! Na drie weken achter een wandje te hebben gekeken wat ik deed kwam hij begin van de week ineens sluipend tevoorschijn toen ik zijn eten bracht. Zonder oogcontact te maken ben ik rustig verder blijven praten. De volgende dag weer t zelfde. Nadat hij zijn bakje leeg had kwam hij heel voorzichtig aan me snuffelen. De dag erna kwam hij weer snuffelen en gaf hij een kopje tegen mijn hand aan. Nu kan ik hem gewoon aanhalen, optillen, een beetje borstelen. We doen samen spelletjes, en hij is leuk. De knapperd !!

Afbeelding

Afbeelding
Door Tanna
Ach, wat lief!
Wij hebben een kat gehad die eerst 8 jaar voornamelijk buiten had geleefd en het heeft best wat moeite gekost om zijn vertrouwen te winnen. We wisten niet dat hij eigenlijk een buitenkat was, wij wilden namelijk een binnenkat. Maar al heel snel waren wij verliefd op hem en hij op ons. Hij kwam nog wel buiten, maar dan in de tuin, waar we een prachtige ren voor hem hadden gebouwd. En binnen de kortste keren hoefde hij niet meer in de ren, hij bleef vanzelf in de tuin en taalde er niet naar om op ontdekkingstocht te gaan. Volgens mij was hij toen gelukkiger dan in al die jaren dat hij buiten had geleefd en we waren echte soulmates.
Hoe is 't met de andere katten?
Door Anne in Zweden
Wat een goed nieuws, fijn! Het kan nog gek lopen hoor, met die zwervers waarvan je denkt dat ze wild zijn. Onze aanloper Sven vluchtte de eerst weken ook voor mij, maar bleek uiteindelijk hartstikke tam te zijn en ontzettend makkelijk in de omgang!
Door pearlsofpassion
Ja ze kunnen je verbazen.
Ik heb ooit eens weken geduld geoefend om een kat die buiten aan kwam lopen haar vertrouwen te winnen. Toen dat lukte kwam ze aan het raam zitten.
Maar toen we haar dan binnen in huis namen heeft ze toch nog de eerste twee weken onder de kast gewoond voor ze stap voor stap op verkenning durfde. Later lag ze gewoon bij ons op de bank en liep zelfzeker rond maar die eerste kennismaking had ze het blijkbaar lastig mee...
Door Envie
Het gaat inmiddels steeds beter. Ik kan hem nu ook borstelen, heb hem anti-vlo kunnen behandelen, en hij gaat op zijn rug liggen als ik hem aanhaal! Gisteren bleef hij zitten terwijl mijn man en zoon door het raam keken. Ik heb inmiddels ook aardig wat puzzeltjes voor hem kunnen bedenken en dat doet hij ook goed. Vanuit de schuur kan hij naar de garage, maar na een kort rondje snuffelen gaat hij weer terug. Nog een weekje, en dan mag hij naar buiten. Op de boerderij waar hij vandaan komt krijgen de katten 's morgens al vrij vroeg eten, dus daar valt niets te halen. Ben van plan om hem eerst kort naar buiten te laten vóór zijn ontbijt, en dan de deur weer dicht te doen. En dat steeds wat verder uit te breiden.
Door Envie
Ja leuk he, vandaag is mijn zoon mee geweest in de schuur en kwam hij voorzichtig tevoorschijn. Wel veilig bij mij, maar we zijn weer een klein stapje verder. Had echt nooit gedacht dat dit mogelijk kon zijn. Nu zal hij in de toekomst nog aan onze eigen katten en honden moeten gaan wennen. Onze viking is nog al een krengetje, maar t andere poesje is heel sociaal. Denk dat ik die eerst eens in de bench mee neem en in de garage laat kennismaken. Is voor beiden neutraal terrein. Iemand nog tips?
Door pearlsofpassion
Eerst de sociale poes laten kennismaken en reeds beginnen met geuren uitwisselen. Pas als deze twee elkaar kennen eens met de andere kat kennis laten maken.
Eerst op neutraal terrein mag, later is het beter als beide hun eigen veilige plekje hebben en je alle deuren open zet zodat ze het maar op hun tempo uitzoeken.

En dan is het afhankelijk van wat er gebeurt.
Door Envie
pearlsofpassion schreef:Eerst de sociale poes laten kennismaken en reeds beginnen met geuren uitwisselen. Pas als deze twee elkaar kennen eens met de andere kat kennis laten maken.
Eerst op neutraal terrein mag, later is het beter als beide hun eigen veilige plekje hebben en je alle deuren open zet zodat ze het maar op hun tempo uitzoeken.
Bedankt voor je uitleg. Maakt het nog uit dat de sociale poes niet de baas is? De ander is erg dominant.
Door pearlsofpassion
Envie schreef:Bedankt voor je uitleg. Maakt het nog uit dat de sociale poes niet de baas is? De ander is erg dominant.
Voor mij zou dat niet uitmaken in aanpak. Ik zou wel extra opletten bij de kennismaking.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door