Aprilsnow schreef:Zag laatst een reactie van een "vechthonden" fokker en eigenaar. In zijn tekst leek hij/zij best een verantwoorde fokker die weet waar hij mee bezig is. Wat voor honden hij fokt en wat voor baasjes ze nodig hebben. En dat er veel 'onverantwoorde' eigenaren zijn. Die zo'n hond aanschaffen om totaal de verkeerde redenen. Dat een fokverbod niets brengt omdat dit soort mensen zich dan wel weer op een ander ras gaat richten.
Op zich een goed verhaal. Wat mij zorgen baarde in het hele verhaal was dat er aan werd gegeven dat de hond (of hun honden) zo vriendelijk waren tegen mensen. Ik denk dat daar vooral ook een groot probleem zit. Want ook hun honden zijn waarschijnlijk niet vriendelijk tegen andere honden. Zolang ze blijven hangen in dat ze zo vriendelijk zijn naar de mens slaan ze een heel belangrijk punt over.
Een fokverbod brengt denk ik ook niets. Men zoekt en vindt dan wel weer ergens een maasje in de wet. Maakt een nieuw ras dat wellicht nog erger is dan daarvoor en er is nul controle.
Ik lees dit wel vaker, en het verbaast me altijd weer. Waarom een probleem niet aanpakken, alleen omdat er ooit wel weer een ander probleem voor in de plaats komt? We schaffen toch ook de stoplichten niet af omdat er altijd wel mensen zijn die door rood rijden?
(Is niet als 'aanval' op jou bedoeld hoor, gewoon algemeen gedacht.)