Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef:Ik wist dit niet hoor, dat ze dit stuk uit Kassa Groen zouden gebruiken voor deze Kassa Uitzending :-X . Maar echt goed he, Esther Plantinga werkt nu niet alleen samen met http://www.dierenbeschermingshop.nl/hon ... rassen-3kg voor het ontwikkelen van nog meer hondenbrok, ze heeft nu ook een een partner gevonden in Wakker Dier!

Ja die beelden zullen nu altijd wel mogen gebruiken zeker... :-\ nou ja, wij hebben voor je gejuigd hoor! Zelfs de meneer herkende je.

Ach ja, laten we er het onze maar van denken, en al degenen die nu nav deze uitzending op barf googlen en hier terecht komen, van informatie verzien :cool:
eelke schreef:Toch ben ik wel benieuwd. Hoeveel van wat ik voer is extra? Waar wordt dat anders voor gebruikt?
Het spiervlees van de slager is voor Nelson toch extra denk ik. Maar hij eet geen paard per jaar op aan paardenspiervlees.
Verder koop ik wel bewust. Geen hele prooidieren (behalve eendagskuikens) en geen dingen die ik zelf in de pan zou gooien.
Een deel zal toch echt afval zijn. Ik ken weinig mensen die konijnenkoppen eten, soep trekken van konijnenruggen en een lekker stukje boekmaag op de bbq gooien.
eelke schreef:Toch ben ik wel benieuwd. Hoeveel van wat ik voer is extra? Waar wordt dat anders voor gebruikt?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, want dat is voor mij wel een lastig puntje. Jammer dat zo'n programma als dit dan niet met betrouwbare informatie hierover komt.
ik kijk zoiets niet ...
Komt mij al over als verkapte reclame voor hun eigen diervoeding :-X
Onafhankelijke wetenschappelijke experts : aanmijnhoela dus :biggrin2:
En serieus wie gelooft er nou dat iedereen zijn hond vers gaat geven? maar blijkbaar zijn het er wel te veel ::)
Weet ik niet maar als ik bijv. het aantal kipfiltet in de winkel vergelijk met de rest, moeten er toch aardig veel kipkarkassen over zijn. Of biefstuk vs andere delen van de koe. Biefstuk is echt maar een klein onderdeel van de koe en heeft wel grootste aandeel in de winkel. Dan hebben we nog geitenkaas, geitenmelk, maar waar is de geit dan? Die bokjes zijn toch ook bijna allemaal over?
Dus vlgs mij is er wel het een en ander over gok ik.
Ik heb eens om wat meer informatie gevraagd. Ik ben we toch wel echt oprecht benieuwd naar. Wellicht komen ze met wat voorbeelden waar ik/we nog niet over nagedacht hebben. Ik zou het prima vinden om van diersoort x minder of geen spiervlees / orgaan / bot te voeren, omdat blijkt dat dat juist op die manier extra belastend is etc.
Ik zit met spiervlees vaak in de problemen om uit het humaan circuit te blijven en toch kwaliteit te voeren. Ik.denk dat bij iedereen wel het grootste probleem zal zijn?
Alleen hebben katten wat hogere kwaliteitseisen en eten ze in verhouding meer spier. Daar tegenover staat natuurlijk dat het erg kleine porties zijn en het dus over niet al te veel vlees gaat.

Kopen jullie vaak spier dat niet door mensen gegeten zou worden? Ook niet in gehakt ( jullie noemen dat tartaartjes geloof ik?) ed?
pearlsofpassion schreef:Ik zit met spiervlees vaak in de problemen om uit het humaan circuit te blijven en toch kwaliteit te voeren. Ik.denk dat bij iedereen wel het grootste probleem zal zijn?
Alleen hebben katten wat hogere kwaliteitseisen en eten ze in verhouding meer spier. Daar tegenover staat natuurlijk dat het erg kleine porties zijn en het dus over niet al te veel vlees gaat.

Kopen jullie vaak spier dat niet door mensen gegeten zou worden? Ook niet in gehakt ( jullie noemen dat tartaartjes geloof ik?) ed?
Ik voer biologisch kopvlees. Nah, dat eten mensen niet hoor! En ik voer lam en geit dat mensen niet meer willen eten. En ik voer bijv. gans waar de filets af worden gehaald en de rest wordt weggeknikkerd.

En nou heb ik mijn logee-hondje een tijdje hier gehad en die at KVV. Smaak kip en eend. Ik maak me serieus heel erg sterk dat daar alleen nekken en karkassen in verdwijnen, een beetje orgaan en verder niks.
Ik heb besloten een tijdje geleden om me daar niet meer naar of schuldig om te voelen als ze goed vlees eten wat nog voor humane consumptie geschikt was en zo groot is dat aandeel nu ook weer niet denk ik ook. Denk dat er meer (onnodig) vlees doorheen gaat bij mensen door al die bbq's in de zomers en wat dus eigenlijk ook onnodig is en gewoon voor de leuk en lekker. Dan heb ik liever dat de honden//katten een percentage daarvan opeten dan de mens die echt wel zonder kan. Zelf eten wij nu een jaar of 17 geen vlees en vis meer.
Kaio schreef:ik kijk zoiets niet ...
Komt mij al over als verkapte reclame voor hun eigen diervoeding :-X
Onafhankelijke wetenschappelijke experts : aanmijnhoela dus :biggrin2:
En serieus wie gelooft er nou dat iedereen zijn hond vers gaat geven? maar blijkbaar zijn het er wel te veel ::)

Weet ik niet maar als ik bijv. het aantal kipfiltet in de winkel vergelijk met de rest, moeten er toch aardig veel kipkarkassen over zijn. Of biefstuk vs andere delen van de koe. Biefstuk is echt maar een klein onderdeel van de koe en heeft wel grootste aandeel in de winkel. Dan hebben we nog geitenkaas, geitenmelk, maar waar is de geit dan? Die bokjes zijn toch ook bijna allemaal over?
Dus vlgs mij is er wel het een en ander over gok ik.
Ik heb gister een bokkeboutje gekocht!
Lizzy schreef:
Ik voer biologisch kopvlees. Nah, dat eten mensen niet hoor! En ik voer lam en geit dat mensen niet meer willen eten. En ik voer bijv. gans waar de filets af worden gehaald en de rest wordt weggeknikkerd.

En nou heb ik mijn logee-hondje een tijdje hier gehad en die at KVV. Smaak kip en eend. Ik maak me serieus heel erg sterk dat daar alleen nekken en karkassen in verdwijnen, een beetje orgaan en verder niks.
Hmmm, gister heb ik stoofpot gemaakt van runderwang, telt dat mee ?
Lizzy schreef:Ik wist dit niet hoor, dat ze dit stuk uit Kassa Groen zouden gebruiken voor deze Kassa Uitzending :-X . Maar echt goed he, Esther Plantinga werkt nu niet alleen samen met http://www.dierenbeschermingshop.nl/hon ... rassen-3kg voor het ontwikkelen van nog meer hondenbrok, ze heeft nu ook een een partner gevonden in Wakker Dier!
Daar kan ik dus slecht tegen: wordt er volop - VOLOP - geroepen over '3 sterren beter leven' kip in deze brok (oftewel: biologisch, goede zaak!) en dan zit er tevens plofkip-meel in en plofkip-lever. Zo iets maakt de brok voor mij onbetrouwbaar, roepen dat het een 3 sterren beter leven keurmerk bevat (wat ik sowieso niet snap voor en product wat tevens plofkip bevat) terwijl je kennelijk helemaal niet eens de moeite nemen wilt om dat gewoon(!) voor alle kipproducten in die brok te willen laten gelden.
Snap ik ook niet van de Dieren Bescherming trouwens, dat ze dan déze brok goedkeuren en aanbieden, in plaats van een biologisch voer (al dan niet brok).
Door Martine-Tom
Parelridder schreef:Daar kan ik dus slecht tegen: wordt er volop - VOLOP - geroepen over '3 sterren beter leven' kip in deze brok (oftewel: biologisch, goede zaak!) en dan zit er tevens plofkip-meel in en plofkip-lever. Zo iets maakt de brok voor mij onbetrouwbaar, roepen dat het een 3 sterren beter leven keurmerk bevat (wat ik sowieso niet snap voor en product wat tevens plofkip bevat) terwijl je kennelijk helemaal niet eens de moeite nemen wilt om dat gewoon(!) voor alle kipproducten in die brok te willen laten gelden.
Snap ik ook niet van de Dieren Bescherming trouwens, dat ze dan déze brok goedkeuren en aanbieden, in plaats van een biologisch voer (al dan niet brok).
Die zullen er wel geld voor krijgen gok ik zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door