Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3241939
Ik kan hcg virtueel ruiken :P


Gefeliciteerd! :-*
Dat je je nu nog niet zo feestelijk voelt, kan ik me voorstellen, maar dan bewaar je hem maar voor als dat wel lukt.


Ik ga er nog even op broeden, maar ik vind er natuurlijk iets van en dat zal best streng zijn (en ja, dat ligt in de lijn van de diëtist). Desondanks vind ik haar vorm veel te cru. Zo komt de boodschap niet over, integendeel zelfs. Je hebt iets nodig wat werkt. En daar ga ik eens over nadenken en opzoeken.
Misschien maak ik een pbtje van, misschien ook niet.
#3241948
Ondanks alles van harte gefeliciteerd Marloes en meneer Marloes en heraut Nelson :-* :-*

Ik heb geen tips voor je, maar zag hier best wel goede langskomen al. Sterkte met aankomen (kon je maar een aantal kg van mij overnemen ;) ) :-*
#3241953
Oja avocado's zijn ook echt heel goed voor je, die zijn vet, proteïnerijk en er zitten heel veel goede vitamines en zo in.
Die kan je ook heel makkelijk door sapjes mengen en er dan ijs van maken of zo, vaak proef je ze dan niet echt als je ze niet lekker vind.

Ik weet niet of je al een sap machienen hebt maar anders zou ik echt gaan investeren in een goede want dat lijkt me in jou geval echt heel handig.
#3241970
Lieve Marloes van harte.

Ik denk dat de diëtiste bedoeld dat je ondergewicht nu echt gevaarlijker is voor jou en de kleine dan het gemis van eventuele vitamine. Vet op je lijf is nodig voor je hart en lever en andere vitale dingen. Ik denk dat je nu even alles moet laten varen en je gewicht enigszins moet zien aan te vullen en dan kan je weer goed en netjes gaan eten. Maak je nu even niet te druk over dingen als enummers. Dat komt straks weer. En laat dan de suiker staan als je daar zo last van krijgt en neem dan iets anders in de plaats.

Heel heel veel sterkte en ja ook hier ga jij weer uitkomen!
#3241972
Gefeliciteerd wat superleuk!!

en wat jammer dat je je zo ontzettend rot voelt.... hang in there!
Hopelijk kun je iets vinden dat je wel [een beetje] kunt binnenhouden én [al zijn t maar kleine] zoden aan de dijk zet.
#3241978
WoW gefeliciteerd!
Hoe is het verder met je dan als ik dat vragen mag(qua depressie) dat je dit aan durft? Heb je daar goede begeleiding bij? Het gaat dadelijk onder de invloed van hormonen best schommelen psychisch! Jij schrijft daar zo vrij over dat ik dit puur uit interesse vraag he? :-*
Ik zou iig de zwangerschapsvitaminen van Orthica gaan slikken. Die van Solgar werd ik kotsmisselijk van. En verder: luister naar je lichaam! Waar heb je trek in? Ik heb ook weinig groenten gegeten, dat kwam er uit als ik toch doorzette. Dan maar veel fruit. Luisteren naar jezelf!
#3241979
Fijn dat je weer thuis bent! Ik zou er inderdaad voor kiezen gezond te blijven eten; een lijfje als dat van jou kán gewoon geen grote hoeveelheden troep aan ineens, hoeveel energie je ook nodig hebt. Voor de vitaminen zou ik gewoon doorgaan met de sapjes (en dan aangevuld met banaan of avocado om er een smoothie van te maken), en daarna alle natuurlijke energiebronnen die je kunt binnenhouden: veel dierlijke vetten uit vlees en zuivel, vette vis, gezonde koolhydraten die je kunt binnenhouden. Als je iedere dag een flinke sloot Jason Vale neemt, zit het met de makkelijk opneembare vitaminen wel goed, dan heb je die in ieder geval.

Gedoetje hoor. Maar voor zover ik jou ken, zal je ook deze uitdaging wel weer op volle kracht aangaan en er het allerbeste van maken. Ik hoop dat je misselijkheid in ieder geval niet de hele zwangerschap gaat duren! :-*
#3241982
Kleine kanttekening: mij werd door de gynaecoloog het innemen van snelle suikers afgeraden. Zoals bijv de suikers uit fruit die je in 1x in grote hoeveelheden binnen krijgt met een fruitsap. Deze suikers geven je baby een dusdanige piek in de suikerspiegel die niet goed is. Je kan beter kiezen voor de koolhydraten/suikers uit bronnen die langzaam verteren.
#3241985
Wat heb je een leuke foto-aankondiging gemaakt!
Ik zat echt de denken bij het naar benedenscrollen ..... wat gaat er komen? :)

Vervelend zeg, dat je je zo rot voelt!!
Mag ik je toch feliciteren met het wondertje dat in de buik aan het groeien is?
Ik duim dat de misselijkheid toch snel over gaat en je voldoende voedingsstoffen binnen kunt krijgen!

Als bevroren het beste gaat, zou ik proberen zoveel mogelijk in die toestand te eten. Eten door de blender, invriezen en dan opeten.

Je hebt van die pakjes nutridrank die je bij de apotheek kunt kopen. Het is misschien wel chemisch, maar er zitten alle stoffen in die je nodig hebt. Een kennis heeft het een tijd als aanvulling moeten drinken.

Het verhaal van de diëtiste deed me denken aan een pleidooi voor brok i.p.v. vers-vlees voor de hond. :D
Maar ik snap wel dat je aan moet komen en zoveel mogelijk energie op moet doen uit de minimale hoeveelheden die je kunt eten.


Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door